potvrzuji, strejda ho mel spousty let, krasa..Aleš.Melichar píše:Mirafiory jsou nadherne auta...
jak na motor(F125p)
Moderátor: Moderátoři
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Sice to sem nepatří, ale loni jsem s 2105 dojel fiata 125P, seděl v tom postarší velice rozvážný pán a jednou rukou držel dřevěný volant..auto bylo obutý na 215gumách a nějak níž k zemi. Říkal jsem si o co tak asi může jít. Nutno dodat, že jsme nejeli zrovna pomalu, rafika tachecu byla trvale za 100km/h a řezali jsme zatáčky docela zostra. Nicméně já "mladej a blbej" naznal, že meziplyn a trojka to jistí. V jedný docela přijatelný zatáčce jsem se do pána pustil. Za jekotu gum a šílenýho řevu motoru 1300 jsem ho předjel. Pán mi během předjíždění pokynul a naznačil ať, ale jedu - já to gesto, ale nepochopil. Pravda stál jsem na to jak o život...ale když jsem viděl ve zpětným zrcátku jak pán šáhnul na řadící páku, fiat zařval a začal předjíždět. Uhnul jsem ke kraji páč už jsem měl pocit, že to prostě Lada nezvládne a ještě pár km jsem mu dejchal na záda. Resp.chroptěl z posledních sil, zatímco co on se kochal krajinou. Nakonec to chlap zapíchl v nějaký dědině a já měl možnost se tomu podívat pod kapotu - 2.0 DOHC abarth dle TP 110kw, soutěžní verze homologovaná v německu pro provoz na pozemních komunikacích - když jsem se ho zeptal proč to má všechno v 125kastli usmál se a řekl, že je to auto po jeho otci, chtěl ho zachovat, ale taky chtěl, aby to jelo, tak zachoval jen kastli (pro příklad: zadní náprava měla 4vinuté pružiny a 4tlumiče, motor byl osazen 4mi karburátory na zakázkově dělaným sacím potrubím atd..nenechal mě na to moc dlouho tlemit,byl docela vysmátej). Blbý bylo jenom, že ho to auto stálo přes 180tis kč a jak řekl, to jenom díky známejm. Nevím, ale fiat asï bude lepší volba než lada...jenom nějak nejsou kde brát.
- Tomáš
- Příspěvky: 432
- Registrován: stř led 05, 2005 17:32
- Bydliště: Brno - Starý Bronx
- Kontaktovat uživatele:
to muselo žrát i děti kolem silnice ale věřím,že to může být krutý....jinak já měl fiaty 125p dva vždy s motorem 1500...a nemůžu říct,že by to auto jelo nějak blbě..řekl bych že lada1500 a fiat s 1500kou sou na tom stejně...můj první vůz r.v.1970měl ještě motor origo ital to byla doba co byli italové v polsku a kopali do poláků aby dělali . motor měl najeto přez 250tis bez zásahu a táhl jako bejk...možná by teda stálo za zvážení použít origo motor ale ve skvělým stavu a potom něřešit poroblémy na stk
zvazuju ted moznost predelani 1300 na 1500, prevlozkovat, dat vetsi pisty, jen nevim jestli se to lisi i v klice... samozdrejme trosku vybrousit ojnice a kliku, pisty, zvetsit kanaly v hlave, myslim ze by to slo... a nejakych 80koni by mi stacilo...
Golf 1 1,8 16v
F125P 1500
ex:
Jetta 1 1,6D
Golf 2 GL 1,6D
F125P 1500
ex:
Jetta 1 1,6D
Golf 2 GL 1,6D
Pov : Trošku nechápu co od toho auta budeš chtít.
Přijde mi zbytečné přestavovat 1300 motor na 1500, to ho z auta radši vyhod' a kup za bakšiš origo 1500, nemusíš se s tím tak s*át!
Tyhle motory se dají sehnat pořád a za levno, stačí sledovat nabídku na netu.
Další věc, říkáš že z toho nechceš dělat ultra přestavbu, a najednou přemýšlíš o fauvé motorizaci. To už by bylo pro technika STK nebo konstábla pěkné sousto.
Lada motor nedávej, to je stejný jak u toho VW.
Já bych to asi řešil stylem, pokud se tedy nechceš drbat s úředníkama, koupí právě Polské patnáctky. A udělal bych si malý výlet do Polandu, z Kroměříže to zase tak daleko není.
V Polandu si kup sadu pístů s vložkama na Poloneza 1600. Je to naprosto stejný motor jako polská 1500, jen ho Jackové trošku upravili, dali mu ozubený řemen na rozvody a zvětšili obsah. A trošku poléčili časování, aby snížili emise. V základu má ten motor 85 koní, to už by Ti mohlo stačit.
Měl to tak kámoš v jednom Poláku, a jelo to na svůj věk a obsah velmi dobře.
Každopádně to nechám na tobě a přeji, at' najdeš nejschúdnější cestu a seš spokojenej!
Přijde mi zbytečné přestavovat 1300 motor na 1500, to ho z auta radši vyhod' a kup za bakšiš origo 1500, nemusíš se s tím tak s*át!
Tyhle motory se dají sehnat pořád a za levno, stačí sledovat nabídku na netu.
Další věc, říkáš že z toho nechceš dělat ultra přestavbu, a najednou přemýšlíš o fauvé motorizaci. To už by bylo pro technika STK nebo konstábla pěkné sousto.
Lada motor nedávej, to je stejný jak u toho VW.
Já bych to asi řešil stylem, pokud se tedy nechceš drbat s úředníkama, koupí právě Polské patnáctky. A udělal bych si malý výlet do Polandu, z Kroměříže to zase tak daleko není.
V Polandu si kup sadu pístů s vložkama na Poloneza 1600. Je to naprosto stejný motor jako polská 1500, jen ho Jackové trošku upravili, dali mu ozubený řemen na rozvody a zvětšili obsah. A trošku poléčili časování, aby snížili emise. V základu má ten motor 85 koní, to už by Ti mohlo stačit.
Měl to tak kámoš v jednom Poláku, a jelo to na svůj věk a obsah velmi dobře.
Každopádně to nechám na tobě a přeji, at' najdeš nejschúdnější cestu a seš spokojenej!
- Aleš.Melichar
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob srp 18, 2007 17:40
- Bydliště: Havirov/Opava
- Kontaktovat uživatele:
Taky si myslím, někde bych měl mít kontakt na borce, který mi ho nedávno nabízel (uvažoval jsem, že ho vezmu, ale bohužel se jisté okolnosti změnily a já s auty na jistý čas končím). Zkusím ho vyhrabat, snad ti bude k užitku.PaoloF píše:Přijde mi zbytečné přestavovat 1300 motor na 1500, to ho z auta radši vyhod' a kup za bakšiš origo 1500
Polski Fiat 125p 1500ccm NA PRODEJ
Fiat UNO 45 903ccm NA PRODEJ
pěší chodec:(
Fiat UNO 45 903ccm NA PRODEJ
pěší chodec:(
Dobra, prekuchat vnitrnosti motoru neni az takovy problem, pokud by z toho sla udelat 1600, bylo by to supr. Predelavat 13ku na 15 jsem chtel proto, ze by pak zustaly vsechny cisla, i kdyz ani nevim kde a jak to ma cislo motoru, jeste jsem se po tom nepidulPaoloF píše:....
ten VW motor byl jen vyplod z nudy, mam ho nachystanej jako zalohu do golfa
polsko problem neni, v ostrave jsem kazdou chvilku pracovne, zkusim s tim zalaborovat a pohledat dily na tu 16ku a popremyslet o tom
Golf 1 1,8 16v
F125P 1500
ex:
Jetta 1 1,6D
Golf 2 GL 1,6D
F125P 1500
ex:
Jetta 1 1,6D
Golf 2 GL 1,6D
Poslyš, věc kolem čísel motorů padá, pokud to nemáš, nechej si úředně udělat výmaz čísla motoru z TP a máš pokoj. U 1500-ky jen vyměníš ventil víko za verzi pro 1300 a nikdo nic nepozná.
Možná by stálo že úvahu koupit v Polsku komplet motor 1600. Je ale třeba hledat na netu a kontaktovat prodávající. Problém je v tom, že nevíš v jakém stavu ten motor bude. Takže asi nejlepší cesta bude koupit 1500, zajet pro ty díly na 1600 a pustit se do skládání. Výhoda je že víš jak sis ten motor udělal a zároveň vlastně provedeš generálku.
Pokud Tě to zajímá, našel jsem v katalogu tech. údaje pro motor 1500 a 1600. Oba jsou už ale z Poloneza.
1500: 60 kW při 5200 ot., točivý m.:115 N.m při 3200 ot., vrtání 77 mm, zdvih 79,5 mm, komprese 9,2:1.
1600: 65 kW při 5400 ot., točivý m.:130 N.m při 4000 ot., vrtání 80 mm, zdvih 79,5 mm, komprese 9,5:1.
Pro porovnání originální 125p 1300 rok 72: 44,2 kW při 5400 ot., točivý m.:93 N.m při 3200 ot., vrtání 72 mm, zdvih 79,5 mm, komprese 9:1.
Snad jsem trošku pomohl
Možná by stálo že úvahu koupit v Polsku komplet motor 1600. Je ale třeba hledat na netu a kontaktovat prodávající. Problém je v tom, že nevíš v jakém stavu ten motor bude. Takže asi nejlepší cesta bude koupit 1500, zajet pro ty díly na 1600 a pustit se do skládání. Výhoda je že víš jak sis ten motor udělal a zároveň vlastně provedeš generálku.
Pokud Tě to zajímá, našel jsem v katalogu tech. údaje pro motor 1500 a 1600. Oba jsou už ale z Poloneza.
1500: 60 kW při 5200 ot., točivý m.:115 N.m při 3200 ot., vrtání 77 mm, zdvih 79,5 mm, komprese 9,2:1.
1600: 65 kW při 5400 ot., točivý m.:130 N.m při 4000 ot., vrtání 80 mm, zdvih 79,5 mm, komprese 9,5:1.
Pro porovnání originální 125p 1300 rok 72: 44,2 kW při 5400 ot., točivý m.:93 N.m při 3200 ot., vrtání 72 mm, zdvih 79,5 mm, komprese 9:1.
Snad jsem trošku pomohl
tak zas to tu ozivim, koupil jsem motor 1500, a potreboval bych standart rozmery ojnicnich a klikovych lozisek + utahovaci momenty hlavy, kliky, ojnic...kdyby nekdo ty hodnoty znal, byl bych rad
dalsi vec je, ze chci nechat srovnat hlavu, a rad bych lehce vzal i blok, ale mam strach ze uz by to mohlo zaklepat, sice jsem to meril, ale nejak si tim nejsem jisty, precejenom ojnice se v extremu dokaze natahnout i o 2mm, i kdyz tady jsou ojnice dost kratke, nicmene pisty jsou mekke az jsem se zdesil
v okoli neni nikdo kdo by mi poradil... vsichni co jezdej a jezdily lady, rikaj snizit hlavu i blok, ale lada ma kovany pisty, u fiatu by tohle neslo
dalsi vec je, ze chci nechat srovnat hlavu, a rad bych lehce vzal i blok, ale mam strach ze uz by to mohlo zaklepat, sice jsem to meril, ale nejak si tim nejsem jisty, precejenom ojnice se v extremu dokaze natahnout i o 2mm, i kdyz tady jsou ojnice dost kratke, nicmene pisty jsou mekke az jsem se zdesil
v okoli neni nikdo kdo by mi poradil... vsichni co jezdej a jezdily lady, rikaj snizit hlavu i blok, ale lada ma kovany pisty, u fiatu by tohle neslo
Golf 1 1,8 16v
F125P 1500
ex:
Jetta 1 1,6D
Golf 2 GL 1,6D
F125P 1500
ex:
Jetta 1 1,6D
Golf 2 GL 1,6D
- Aleš.Melichar
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob srp 18, 2007 17:40
- Bydliště: Havirov/Opava
- Kontaktovat uživatele:
8kpm = cca 80 joulůpov píše:utahovaci momenty hlavy
Naposledy upravil(a) Aleš.Melichar dne čtv srp 21, 2008 17:08, celkem upraveno 1 x.
Polski Fiat 125p 1500ccm NA PRODEJ
Fiat UNO 45 903ccm NA PRODEJ
pěší chodec:(
Fiat UNO 45 903ccm NA PRODEJ
pěší chodec:(
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele: