

Moderátor: Moderátoři
ano take to existuje, tenhle "vymezovak" se dodava v turbokitu pro motory honda, uz sem to nekde videl na netu na fotce..Štěpán Getsko píše:Někde doma se mi válí takové rádoby těsnění. Vypadá a má tvar klasického těsnění, ale je to udělaný z bronzu nebo mědí ( už si to moc nepamatuju ) a vkládalo se to jako mezivrstva mezi dvě klasicka těsnění pod hlavou. Bylo to vystřiženo asi z 1mm tlustýho listu plechu. Ale i kdybys mě rozkrájel, tak nevím kde to je. Určitě je to v tý nejhůře dostupný a nejméně předpokládáný krabici ve sklepě.![]()
Ludku a nechces se radeji poptat, co by staly nove pisty udelane dle pozadavku, treba tady http://www.brusirnavalcu.cz/index.php?n ... oid=579651 ? Jak pise Cmelak, pokud se s kompresnimi pomery nesejdes, pak z toho budes mit zentour a to uz vubec neuvazuji moznost nabourani vnitrniho chlazeni hlavy vyplachovanim a zvyseni teplotnich hodnot pri spalovani, ktere jsou pri provozu na alternativni palivo uz tak dost vysoke.Luděk Musil píše: ... Také spíše uvažuju o frézování hlavy...
Pája píše: Já obrousil v komp. prostoru místa, který vaděj proudu nasávanýho vzduchu(v blízkosti sacího ventilu).
Luděk Musil píše:Hlavu bude upravovat soustružník
to je úmysl, že jsi vynechal vypití půl litru Rašovské vody???Luděk Musil píše:Tomu bude samozřejmě předcházet (víkendové) měření a počítání prostoru v hlavě válce, starého pístu (21073/21213), uzení klobás, sečení trávy atd. L.
Tak to jsem zvědavej na úspěch celé akce,neb bez Rašovské vody ani ranuDrobek81 píše:To Drobek: rašovská voda došla
Dle mého názoru je řešení celkem jednoduché.Luděk Musil píše:Tak jsem v nedělním odpoledni vzal nářadí a dal se do měření a počítání. Zde je několik základních údajů, ze kterých jsem při následném počítání vycházel:
Píst Lada 21213, průměr 82 mm, kompresní výška 38 mm, vybrání v pístu 12 ccm (odměřeno za pomoci injekční stříkačky a řídkého oleje).
Píst Fiat 1600 DOHC, průměr 84 mm, kompresní výška 38,5
Zdvih kliky 80 mm (při pístu Lada nedoběh 0,5 mm, při pístu Fiat nedoběh 0 mm)
Spalovací prostor 21213 hlavy 28 ccm (odměřeno za pomoci injekční stříkačky a řídkého oleje)
Rozměr spalovací plochy 81 x 51,5 x 18 ((délka) x (šířka / průměr) x (max. hloubka))
Těsnění Lada výška 1 mm
Těsnění (fiat) výška 1,5 mm.
Ludolfovo číslo 3,1415926
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Vycházeje z těchto údajů došel jsem ke kompresnímu poměru u motoru 1,7 k číslu 9,33:1 .
Následně jsem spočítal kompresní poměr u motoru 1,8 a došel k číslu 12,21:1 .
Abych snížil kompresní poměr zhruba k číslu 10,7:1 musím použít např.
1.těsnění tloušťky 1,5 mm a zvětšit prostor hlavy odfrézováním materiálu tloušky 2 mm, nebo
2. těsnění tloušťky 1,5 mm a snížit píst o 1 mm (vyjde 10,59:1)
L.
PS: údaje jsou víceméně informativní (hlavně díky použití "mobilní" kalkulačky a sčítání "z hlavy"). Ještě to proženu excelem, abych vyloučil eventuelní chyby
PS2: pokud se někomu chce pocvičit se v matematice, připomínám, že kubatura válce se počítá podle vzorce píernadruhouvé