Ještě se vrátím k jedné "maličkosti":
Od doby koupě (30.10.07) jsem měl problém s řazením

. U stojícího vozidla šla zpátečka "přes zuby" nešla lehce zařadit jednička - byl to vždycky boj

, často jsem měl pocit, že ten fofrklacek urvu

nebo ulomím

. Spojka prostě "unášela". Nepomohlo ani zrušení 3-5 mm vůle na vypínací vidličce

.
Když jsem měnil motor, tak jsem vyměnil i spojkovou lamelu. Od toho okamžiku se vše změnilo

. Kvalty tam skáčou zcela bez problémů, řekl bych že samy

.
Včera navečer jsem o tom přemýšlel

, posléze jsem z ponku vylovil šupleru

, očistil ji smirkovým papírem od rzi (

), prostříkl WD-čkem a ze skříně jsem vytáhl původní lamelu. Při zběžném pohledu se mi zdála být jiná

. Po podrobnějším prozkoumání a přeměření se ukázala pravda

: v autě jsem měl lamelu určenou pro "slabší" motory (1200, 1300, 1500 v sérii), tedy lamelu s šířkou (žejo, Marku

) obložení 29 mm, 3 slabšímí a 3 silnějšími pružinkami, obložení bez šikmých/vyhazovacích drážek.
Lamela určená pro "silnější" motory (1600, 1700 v sérii) má šířku obložení 35 mm a všech 6 pružin je ze silnějšího drátu. V současné době se vyrábí VŠE s šikmými drážkami.
Nejpravděpodobnější důvod proč spojka "unášela":
Kdo už jste lamelu spojky držel v ruce a díval se na ni pozorně, jistě víte, proč se to jmenuje lamela (viz obrázek, poz. 3). Jednotlivé lamely jsou při výrobě "zkrouceny do vrtule". Při použití slabší spojkové lamely v silnějších motorech dochází kromě prokluzu (daného menší šířkou obložení), cukání (dané použitím 3 slabších pružin), k vyhřátí materiálu spojky (jak obložení, tak pružiny, tak vlastní lamela). Takže ty "vrtule" se zkroutí do ještě větších vrtulí, čímž dojde k házivosti lamely. Jinými slovy: když se podíváme na novou lamelu tak je to zcela ploché kolo. Vyhřátá lamela vypadá jako kolo "s osmičkou". Přítlačný talíř při vystavení (rozepnutí spojky) dává mezeru necelé 2 mm (což je na každou stranu lamely necelý mm). A při zkroucené lamele tato mezera nestačí a přestože je spojka vypnuta tak i nadále unáší a přinese ssebou tento problém.
L.