Laďuša píše:Navíc tady je polehčující okolnost, že každej pozná, že se jedná o veterána či repliku s doplňkem, bez kterýho by to nebylo ono.
Tímhle bych si nebyl až tak jistý. Někteří příslušníci to můžou brát jako okolnost přitěžující.
Na toto téma se vedla docela dlouhá debata na GAZfóru, když jeden jejich člen s policejní Volhou 24 dostal pokutu při cestě na (ze) srazu. A víš za co? Za namontované majáky. Pochopitelně je neměl zapnuté. Ani STOPka by na autě asi správně být neměla, ale modré majáky jsou na některé policajty jako rudá muleta na býka.
Výsledek debaty byl asi takový, že na cestu jelepší dát radši oranžový dekl (ten není tak provokativní) a ještě to i zakrýt konženkovým obalem. Potom by to mělo být bez problémů.
Každopádně přeju Medvědovi hodně úspěchů při stavbě jeho repliky. Na výsledek jsem zvědavý a velmi rád se na něj podívám.
S majáky je to celé bohužel složité. Dle dikce zákona musí být jak modré, tak i oranžové majáky, které jsou na montovány na vozidle, zapsány v TP. Vozidlo, které má v TP modrý maják, musí chodit na STK každý rok (i úplně nové) a platí 1,5 násobek povinného ručení - což nejsou nijak potěšující informace.
Další špatnou zprávou je, že osoba, ať již fyzická nebo právnická, pokud nevykonává činnost (záchranná služba, zdravotní dopravní služba, požární,...), při které by potřebovala využívat právo přednosti v jízdě, tak nemůže reálně legálně dostat na auto modrý maják. Existují sice možnosti, jak to obejít - např. "zapůjčit" vozidlo dobrovolným hasičům, ti si jej nechají napsat do výjezdu a auto může mít modrý maják - ale v tu chvíli musí splňovat spoustu dalších podmínek, například barevné provedení, což se, pravda, ne vždy striktně dodržuje.
Ještě před pár měsíci bylo potřeba k řízení vozidla vybaveného modrými majáky (i vypnutými) vlastnit profesní osvědčení s doplněním o "maják" a právě na tomhle kolegu Murtingera (GAZ 24-02) policajti nakonec dostali. Naštěstí toto omezení již padlo.
Čili rozumný přístup, o kterém se domníváme, že by měl být snad i dostatečný, je takový, že maják je na autě po dobu provozu na komunikaci trvale zakryt. V případě AZD500 včetně zvukovodu. Pokud není z majáku nic vidět, tak nemůže nikdo tvrdit, že se jedná o maják.
Na dlouhé cesty mám v úmyslu celý nosič i s majáky sundávat, na popojíždění se na majáky nasadí koženkové návleky. Každému bude asi jasné, co se skrývá pod koženkou, ale formálně by to mělo být v pořádku. Na popojíždění, například jako uzávěra kolony se dá pochopitelně nasadit na maják kryt oranžový - mám k autu připravené tři kryty:
oranžový - civilní provoz, upozornění na kolonu a podobně
modrý - pouze výstavní - běžný policejní provoz
červený - pouze výstavní - doprovod vládní kolony
Co se týče STOPek. tak ty jsou tak trochu v právním vakuu, protože nikde v zákonech nejsou zmiňovány, kromě formulace, že jimi smí policie zastavovat vozidla. Není žádná zmínka (alespoň jsem nenašel) o tom, kdo je na autě smí mít, jenom o tom, kdo je smí použít. Ještě donedávna je nesměly používat ani městské a obecní policie, čili na starších autech je většinou ani nemají. Občas je měli na autech i dříve a leckde je i používali, ale nikoliv v souladu se zákonem. Tedy STOPka je sporná. Přední STOPku chci mít sundávací, na popojíždění opět koženkový návlek. Zadní stopka je za sklem a bude stačit jenom návlek.
Nerad bych šel Murtingerovou cestou a přišel o papíry jen proto, že se nějaký policista blbě vyspí a bude mi chtít dělat problémy. Každopádně jet si jen tak po silnici i jen s vypnutými majáky je o dost velkej průser, kterej za to nestojí. Samotné barvy VB dnes formálně nemohou nikomu vadit, ale jisté antipatie mezi lidmi jsou, většinou spíš mezi mladšími policisty, starší se spíše jen pobaví a rádi zavzpomínají, protože proti těm autům nic nemají.
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Kolegou ho zovu, neboť má taktéž auto VB, někoho z GAZ klubu znám, ale jeho osobně ne.
Pokud se hodí návlek, mělo by to být v pořádku - pokud bude chtít někdo prudit, tak si ale důvod stejně najde...
Ano, červený maják žádná vyhláška nezná - ale třeba přes STK by se s červeným majákem nemělo dát projít. Svého času měla i policie na některých autech kombinaci modrá+červená, ale museli je sundat, když vyšel nějaký předpis na vnitru, který to zakazuje. Stejně tak je museli sundat i hasiči u útvarů už nejsou - ale u dobráků se potkat pořád dají.
www.phsos.cz Policejní historická společnost, o.s.
Medvěd píše:z nějakého důvodu se mi nedaří vložit sem přílohu
Další pěkná LADA na cestách , skvělá práce .
PS: obrázek nesmí bejt větší než 800X600 .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Mám z ní vyloženě radost, ale ještě na ní bude spousta práce - krom seštelování motoru, což svěřím povolanějším, musím ještě dodělat popisy, majáky, STOPky a radiostanici a taky opucovat gumy.
p.s. díky, tím se to vysvětluje, sem našel jenom, že nesmí mít více než 256kB
www.phsos.cz Policejní historická společnost, o.s.
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
, ještě písmenka, majáček a bude to dokonalé Starší ročníky za volanty budou při spatření jistě kolabovat, asi jako jeden kolega z práce se kterým jsem kdysi jel, který po shlédnutí repliky auta VB, reflexivně mocně přibrzdil a vůbec byl celý nesvůj, tuším se psal rok 2005 .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
ad Koko Loko: přesně tak, dneska jsem s ní najezdil tak cca 100km a pořád se za mnou někdo otáčel, někteří se tvářili hodně překvapeně, ale obecně se dá říci, že se lidi usmívali. Některým padala čelist, někteří zuřivě ukazovali a dělili se o své dojmy se všemi okolo a někteří, obvykle řidiči starších vozidel, se tvářili vysoce přátelsky.
Nicméně jsem si ještě nevšiml nikoho, kdo by drasticky změnil styl jízdy - na to mi chybí právě ještě ty popisy a majáky
www.phsos.cz Policejní historická společnost, o.s.