rezonator\dynamizer
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 34
- Registrován: stř čer 25, 2008 13:32
- Bydliště: Trnava
rezonator\dynamizer
Ma vyznam davat take co sa vola rezonator\dynamizer na ladu? teda myslim namiestoi toho povodneho a samozrejme z inym koncovym tlmicom.
Určitě.
Jediný důležitý "hrnec" v systému výfuku je rezonátor. Ten je u každého vozu (v drtivé většině případů jako sólo hrnec, někdy ovšem v jednom obalu s tlumičem).
Lada má dva až tři hrnce (nebudeme-li počítat KAT).
První (který je jen u dlouhozdvihových motorů 1500/1600) se nazývá detonátor - likviduje případný plamen vniklý do potrubí vlivem hoření paliva ve výfuku. V dnešní době je již prakticky zbytečný, neb všichni používáme vysoce kvalitní aditivovaná paliva, kde by již dohořívání ve výfuku nemělo hrozit, navíc mírně snižuje výkon motoru - tedy lze jej odstranit (nahradit celý díl dílem pro motory 1200/1300 bez tohoto hrnce).
Druhý, který je naprosto vždycky u všech Lad před zadní nápravou, je rezonátor. Ten v systému být musí, neboť vyrovnává rozdíly tlaků v potrubí (ventil otevřen X uzavřen). Nesnižuje výkon, ale jeho odstraněním motor ztratí výkon a řve jako tur.
Poslední hrnec (pod podlahou kufru) je tlumič. Ten tlumí hluk. Snižuje výkon motoru o 5 - 10% (podle provedení), navíc zvyšuje spotřebu paliva. Jeho odstraněním motor získá na pružnosti, ale bude hlučnější.
Nejjednodušší výfukový systém je: dlouhá roura až na konec auta a na jejím konci rezonátor. Motor bude hlučný, ale bude mít nejvyšší možný výkon (nic nestojí v cestě proudění plynů z motoru ven a plyny jsou usměrněné a tlakově vyrovnané). Pokud chcete snížit hluk nebo jej "vyladit" a přesto neztratit výkon za rezonátorem, umístěte ještě za rezonátor absorpční tlumič výfuku (vrtaná roura v obalu, kde v meziprostoru je pod tlakem natlučená ocelová vata).
Jediný důležitý "hrnec" v systému výfuku je rezonátor. Ten je u každého vozu (v drtivé většině případů jako sólo hrnec, někdy ovšem v jednom obalu s tlumičem).
Lada má dva až tři hrnce (nebudeme-li počítat KAT).
První (který je jen u dlouhozdvihových motorů 1500/1600) se nazývá detonátor - likviduje případný plamen vniklý do potrubí vlivem hoření paliva ve výfuku. V dnešní době je již prakticky zbytečný, neb všichni používáme vysoce kvalitní aditivovaná paliva, kde by již dohořívání ve výfuku nemělo hrozit, navíc mírně snižuje výkon motoru - tedy lze jej odstranit (nahradit celý díl dílem pro motory 1200/1300 bez tohoto hrnce).
Druhý, který je naprosto vždycky u všech Lad před zadní nápravou, je rezonátor. Ten v systému být musí, neboť vyrovnává rozdíly tlaků v potrubí (ventil otevřen X uzavřen). Nesnižuje výkon, ale jeho odstraněním motor ztratí výkon a řve jako tur.
Poslední hrnec (pod podlahou kufru) je tlumič. Ten tlumí hluk. Snižuje výkon motoru o 5 - 10% (podle provedení), navíc zvyšuje spotřebu paliva. Jeho odstraněním motor získá na pružnosti, ale bude hlučnější.
Nejjednodušší výfukový systém je: dlouhá roura až na konec auta a na jejím konci rezonátor. Motor bude hlučný, ale bude mít nejvyšší možný výkon (nic nestojí v cestě proudění plynů z motoru ven a plyny jsou usměrněné a tlakově vyrovnané). Pokud chcete snížit hluk nebo jej "vyladit" a přesto neztratit výkon za rezonátorem, umístěte ještě za rezonátor absorpční tlumič výfuku (vrtaná roura v obalu, kde v meziprostoru je pod tlakem natlučená ocelová vata).
Naposledy upravil(a) Marek dne čtv črc 03, 2008 08:38, celkem upraveno 3 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Hanz píše:souhlas s Markem.. ale me spis prijde zbytecne, nebo jsem tak i pochopil pův. otazku, kupovat za draho nejaky jako sportovni rezonator....??
Přesně tak. Myslím, že jednoduchou úpravou stávajícího systému se docílí naprosto stejného efektu a mnoho ušetřených peněz lze tak investovat jinam a účelněji.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 34
- Registrován: stř čer 25, 2008 13:32
- Bydliště: Trnava
-
- Příspěvky: 34
- Registrován: stř čer 25, 2008 13:32
- Bydliště: Trnava
- Ondra 07
- Příspěvky: 654
- Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
- Bydliště: Olomouc / Brno
- Kontaktovat uživatele:
To Hanz: citim z tebe, ze na ladu je skoro vsechno zbytecne ze... stejne je to srot...
To Marek:
1) No a rekni mi co by rekl dejme tomu dvoulitrovy turbo benzin, kdyz by od turbiny az do zadu vedla rovna, hladka roura v prumer asi 55mm (vnitrni prumer) a na konci byl pruchozi "ladeny" tlumic (jako madar) akorat odpovidajici vykonove kategorie.
2) Co by mohl zpusobit vetsi prumer vyfuku? napr. seriove je vnitrni prumer 50mm a udelal bych 55mm vnitrni, zvetsim objem potrubi, tudis plyny se budou vice rozpinat a zpomalovat, nebo se budou lepe vyplachovat? Co na to vykon/spotreba?
3) Jak se to dela u turbo-benzinu? Nekde jsem videl ze prvni dil asi 1m za turbinou mel vetsi prumer a pak sel do mensiho.... podotykam ze delam bezkatalizatoru tudis bez lambdy. Muzu si vybrat, zalezi jakou si reknu RJ vstriku, delaji se s lambdou i bez, ja bych raci bez, o starost min.
To Marek:
1) No a rekni mi co by rekl dejme tomu dvoulitrovy turbo benzin, kdyz by od turbiny az do zadu vedla rovna, hladka roura v prumer asi 55mm (vnitrni prumer) a na konci byl pruchozi "ladeny" tlumic (jako madar) akorat odpovidajici vykonove kategorie.
2) Co by mohl zpusobit vetsi prumer vyfuku? napr. seriove je vnitrni prumer 50mm a udelal bych 55mm vnitrni, zvetsim objem potrubi, tudis plyny se budou vice rozpinat a zpomalovat, nebo se budou lepe vyplachovat? Co na to vykon/spotreba?
3) Jak se to dela u turbo-benzinu? Nekde jsem videl ze prvni dil asi 1m za turbinou mel vetsi prumer a pak sel do mensiho.... podotykam ze delam bezkatalizatoru tudis bez lambdy. Muzu si vybrat, zalezi jakou si reknu RJ vstriku, delaji se s lambdou i bez, ja bych raci bez, o starost min.
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
Ad 1)
Každý výfukový systém musí mít rezonátor. Pokud ten laděný koncový díl bude obsahovat na vstupu rezonanční komoru a dále potom nějaký absorber, musí to fungovat. Pokud však bude pouze jako absorber, musí před ním být rezonátor jako samostatný díl, jinak to nepojede. Tohle je bohužel problém mnoha "tunerů" - jejich nevědomost jim velí odstranit všechny hrnce a na konec narvat vyleštěný nerezový válec, aby to mělo zvuk. Že však plyny vystupující z motoru jsou tlakově nevyvážené a pohybují se chaoticky už neřeší a pořád se jen diví, jak jen je možné, že to s laděným hrncem za pět tisíc pořád NE a NE a NEjede.
Ad2)
O průměru potrubí se dá pouze diskutovat, protože to jsou detaily, které se odlaďují pomocí brzdy. Samozřejmě větší průměr zejména u přeplňovaného motoru musí být vhodnější, aby se plyny za turbem měly kam vejít (jinak víc ztratíš než získáš), ale nesmí se to přehnat. Ono jak se říká lidově "ocať pocať".
Ad 3)
U seriových motorů je průměr trubky od motoru k rezonátoru zpravidla větší než za rezonátorem dále. Ale pokud za rezonátor chceš použít absorber (za účelem zlepšení rychlosti výplachu), průměr potrubí by měl zůstat stejný i dozadu.
Každý výfukový systém musí mít rezonátor. Pokud ten laděný koncový díl bude obsahovat na vstupu rezonanční komoru a dále potom nějaký absorber, musí to fungovat. Pokud však bude pouze jako absorber, musí před ním být rezonátor jako samostatný díl, jinak to nepojede. Tohle je bohužel problém mnoha "tunerů" - jejich nevědomost jim velí odstranit všechny hrnce a na konec narvat vyleštěný nerezový válec, aby to mělo zvuk. Že však plyny vystupující z motoru jsou tlakově nevyvážené a pohybují se chaoticky už neřeší a pořád se jen diví, jak jen je možné, že to s laděným hrncem za pět tisíc pořád NE a NE a NEjede.
Ad2)
O průměru potrubí se dá pouze diskutovat, protože to jsou detaily, které se odlaďují pomocí brzdy. Samozřejmě větší průměr zejména u přeplňovaného motoru musí být vhodnější, aby se plyny za turbem měly kam vejít (jinak víc ztratíš než získáš), ale nesmí se to přehnat. Ono jak se říká lidově "ocať pocať".
Ad 3)
U seriových motorů je průměr trubky od motoru k rezonátoru zpravidla větší než za rezonátorem dále. Ale pokud za rezonátor chceš použít absorber (za účelem zlepšení rychlosti výplachu), průměr potrubí by měl zůstat stejný i dozadu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
kdyz uz to tady tak rozebirate, muzu na svem "madarovi" pouzit jiny koncovy dil vyfuku? rezonator zustane na svem miste, jen misto koncoveho dilu navarim sportovni, taktez plnepruchozi..
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn