
utopená Niva
Moderátor: Moderátoři
utopená Niva
Čau lidi. Tak sem v pátek podvečer hezky utopil svoj nivušku. Dostala se mě voda přes kapotu a u konce brodu se zastavila... Druhé deň sem vodělal svíčky a protočil motor. Vystříkal sem množství vody a pak nivka chytla. Trocha se kouřilo, ale jede. Teď chcípá a nedrží volnoběh, nicméně jede. Dostala se voda i do voleja. Chtěl sem se zeptat, zda stačí volej klasivky vylit a nalit nové, nebo udělat jiné opatření a třeba to nějak propláchnout? Máte s tím zkušenosti? A pravděpodobně sem aji zrušil katalizátor, ale to by nemělo mít na provoz auta zásadní vliv, ne? 

Naposledy upravil(a) Jena dne úte říj 13, 2009 09:02, celkem upraveno 1 x.
katalyzator to mohol aj prezit, u mna prezil aj ked ostal pod vodou niekolko hodin.
Motor - olej bude znehodnoteny vsade, ale! olej je lahsi ako voda a teda ak nechas auto odstat, voda stecie na spodok olejovej vane. Potom vypustis najprv vodu a potom olej, samozrejme emulzia sa uplne neoddeli ale ako vyplach to staci.
Normalne potom vyhod aj olejovy filter a nalej novy olej a ak nebudu kvapky vody na mierke tak v pohode jazdi. Nejaka ta voda sa aj odpari cez odvetranie klukovej skrine.
Samozrejme asi nemas odvzdusnene diferaky a prevodovky, takze olej s vodou bude aj tam, teda rovnaky postup.
NJ, brodenie bez pripravy je nakladna zalezitost
Predpokladam ze na to kde vsade sa voda dostala si uz prisiel, najzakernejsie su miesta pod nadrzou(pod zadnymi sedackami) a v polke elektrickych komponentov, zalezi na tom ako dlho si vode ostal a kolko jej bolo v interieri
Motor - olej bude znehodnoteny vsade, ale! olej je lahsi ako voda a teda ak nechas auto odstat, voda stecie na spodok olejovej vane. Potom vypustis najprv vodu a potom olej, samozrejme emulzia sa uplne neoddeli ale ako vyplach to staci.
Normalne potom vyhod aj olejovy filter a nalej novy olej a ak nebudu kvapky vody na mierke tak v pohode jazdi. Nejaka ta voda sa aj odpari cez odvetranie klukovej skrine.
Samozrejme asi nemas odvzdusnene diferaky a prevodovky, takze olej s vodou bude aj tam, teda rovnaky postup.
NJ, brodenie bez pripravy je nakladna zalezitost

Predpokladam ze na to kde vsade sa voda dostala si uz prisiel, najzakernejsie su miesta pod nadrzou(pod zadnymi sedackami) a v polke elektrickych komponentov, zalezi na tom ako dlho si vode ostal a kolko jej bolo v interieri
Naposledy upravil(a) Majo dne stř črc 09, 2008 09:35, celkem upraveno 1 x.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
momentalne Mogul Syntrans 80W/90 API GL-5, ale dolezite je jedine aby bol GL-5(alebo hypoidny)
kuk: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=4439&start=0
kuk: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=4439&start=0
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Díky za informace. Takže stačí jen špatnej olej vylít a nalít nový a k tomu vyměnit ten filtr? Nebo vylít ten špatnej volej, trocha vyčistit filtr a nalít novej olej. Ujet pár kilometrů a pak kompletně novej filtr a olej... Nevím, zda to nebude zbytečný. Co si vo tom myslíte? Jo a voda v diferenciálech bude určitě? Vono to ve vodě dlouho nestálo...
s diferakmi a prevodovkou je problem nasledovny:
pokial su odvzusnene klasickymi odvzdusnovakmi, tak tie vacsinou zanesene od bordelu netesnia a natecie to cez ne.
Ak nahodou tesnia, tak horuci diferak ci prevodovku studena voda rychlo ochladi, cim vnutri vznikne podtlak a vtiahne si to vodu cez gufera. Sanca ze tam ziadna voda nebude je mizerna.
pokial su odvzusnene klasickymi odvzdusnovakmi, tak tie vacsinou zanesene od bordelu netesnia a natecie to cez ne.
Ak nahodou tesnia, tak horuci diferak ci prevodovku studena voda rychlo ochladi, cim vnutri vznikne podtlak a vtiahne si to vodu cez gufera. Sanca ze tam ziadna voda nebude je mizerna.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
motor...
Tak sem teda důkladně vypustil všecek znehodnocenej olej. Očistil sem jakýsi dvě hadičky, co sou u měrky oleje. Jenda je o průměru asi 1 cm a ta druhá asi 2 cm. Byly taky od toho sajrajtu. Pak sem vysušil vzduchový filtr a motor naskočil v pohodě a držel volnoběh. Jenže asi po 6 kilometrech, co sem ujel, tak mně na křiživatce zase zdechl a od té doby zdechal až dom, cca další 4 km. Kde může být problém? Jo a skontroloval sem zadní diferák. Tam sem neviděl žádné stopy po vodě...tj. nic bílýho. Jak se dostanu k nálevkám na přední diferám a převodovkám?
chcípání
Zdar chlapi. Tak ta moje nivka ujela po té potopě s vyměněným olejem už asi 280 km a je to OK až na to, že mně po zahřátí občas chcípe motor a při otočení klíčkem nenabíhá čerpadlo, což normálně nobíhá pokaždý. Zvuk motoru je dobrej a jen volnoběh jen duvnej. Nic v něm nemlátí a vypadá, že je v pořádku. Nevíte, kde by mohl byt problém? Teď sem si taky všiml, že mně z výfuku kapkalo voda, ale dost pršelo, tak se tam třeba nějak dostala jinač, než z motoru... Co myslíte?
Voda kapající z výfuku je zcela normální věc . Děje se to u všech aut vlivem změny teploty tam kondenzuje vzdušná vlhkost a při krátkých jízdách se voda nevyvaří .
Cose týče chcípání a čerpadla - nejhůře se opravují občasné poruchy (jednou to nejde a za chvilku už jo) pak člověk neví jesti to spravil on nebo se to spravilo samo .
Skontroluj stav konektorů (vytáhnout kouknout popřípadě vyčistit). Elektrika se nemá ráda s vodou . V autě je 12 volt to skrat neudělá , na to je voda málo vodivá ale v místě (konektoru) kde je vedle sebe + a - začne probíhat elektrolíza a z vody se stává kyselina a ta po čase zničí kontakty .
PS: V případě utopení auta je pro jeho pozdější záchranu nejnutnější OKAMŽITĚ ODPOJIT bateriji .
Po povodních jsem sprovoznil desítky TV videji i kamer ale ani jeden dálkový ovladač (baterie + voda) sežrané vývody součástek a spoje .
Cose týče chcípání a čerpadla - nejhůře se opravují občasné poruchy (jednou to nejde a za chvilku už jo) pak člověk neví jesti to spravil on nebo se to spravilo samo .
Skontroluj stav konektorů (vytáhnout kouknout popřípadě vyčistit). Elektrika se nemá ráda s vodou . V autě je 12 volt to skrat neudělá , na to je voda málo vodivá ale v místě (konektoru) kde je vedle sebe + a - začne probíhat elektrolíza a z vody se stává kyselina a ta po čase zničí kontakty .
PS: V případě utopení auta je pro jeho pozdější záchranu nejnutnější OKAMŽITĚ ODPOJIT bateriji .
Po povodních jsem sprovoznil desítky TV videji i kamer ale ani jeden dálkový ovladač (baterie + voda) sežrané vývody součástek a spoje .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
V tomhle případě se musí zjistit příčina chcípání vylučovací metodou . Zda je to: zapalování , řízení volnoběhu , nebo dodávka paliva .Jena píše:ale nic z toho nepomohlo...
Psal jsi že nenabíhá čerpadlo ale to by nechcípalo jen při volnoběhu , ale i za jízdy .
Pokud se to děje i za jízdy natáhnul bych si od čerpadla drát a dal tam žárovku (kontrolku) do zorného pole abych viděl jestli se nepřeruší třeba na chvilku mapájení.
Pokud by závada byla v napájení musí se přijít na to kde je chyba a opravit jí . NESMÍ ! se natáhnout jiný drát a připojit ho někam na + (jde to jen na skoušku čerpadla). I když se někdy tak spravuje je připojení čerpadla "natvrdo" (přes klíček) ŽIVOTU NEBEZPEČNÉ ! V případě havárie .....atd.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
čerpadlo
Myslím si, že čerpadlo to není. Protože za jízdy, když mám auto "pod plynem", tak jede v pohodě. Jde tam o ten volnoběh. Ten je takovej nepravidelnej. Dá se to ale u stříkačky seřídit? Mám 1,7 s BOSHáckým vstřikováním
Příprava na brodění

- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příprava na brodění
Zeptej se Maja ten je na brození "EXPERT"jackfree píše:co tedy udělat než se začne brodit? jak tomu všemu předejít? občas se člověk nevyhne hluboké vodě...

Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006