VB
Moderátor: Moderátoři
ad Nulašestka:
se kouknu, tu scénu si vybavuju, ale přesnej typ ne...
ad Michal Pokorný:
v roce 1991 se na všech autech změnily popisy (VB za POLICIE) a začaly chodit nový favority a formany v bílozelené. Všechny ostatní auta se přemalovávaly průběžně, při opravách, takže pokud šla ta Volha na opravu s lakem ke konci 1991, tak už mohla dostat bílozelenou.
Pár bílozelených kousků se objevilo i dřív, jezdily souběžně s VB, jednalo se o testovací kusy. Třeba pražské testovací Volhy se od seriových lišily nápisem jen na předních dveřích a velkým nápisem na kapotě.
se kouknu, tu scénu si vybavuju, ale přesnej typ ne...
ad Michal Pokorný:
v roce 1991 se na všech autech změnily popisy (VB za POLICIE) a začaly chodit nový favority a formany v bílozelené. Všechny ostatní auta se přemalovávaly průběžně, při opravách, takže pokud šla ta Volha na opravu s lakem ke konci 1991, tak už mohla dostat bílozelenou.
Pár bílozelených kousků se objevilo i dřív, jezdily souběžně s VB, jednalo se o testovací kusy. Třeba pražské testovací Volhy se od seriových lišily nápisem jen na předních dveřích a velkým nápisem na kapotě.
ad Laduša:
ta 2102 je testovací kus z roku 1974, byly v pár kusech v Praze, Brně a Bratislavě. Kromě 2102 byly ještě i Volhy GAZ 24 - mám fotky s českým i slovenským nápisem... Zajímavý je, že ty pruhy byly reflexní a to auto doslova svítilo - zatím marně pátrám po "nočním" snímku a po tom, jaká to byla technologie. Jejich největší problém (kromě ceny) byl v tom, že reflexní plocha na kapotě oslňovala řidiče...
Předtím, než byly schváleny žlutobílé barvy, tak se zkoušely červenobílé, ve verzi s bílými jen předními dveřmi nebo se všemi - ale znám jen Volhy 24.
Zajímavostí je, že Volha 24 je jediným typem auta, který zatím jezdilo ve všech doposud používaných barvách. Brzo už to nebude pravda
ta 2102 je testovací kus z roku 1974, byly v pár kusech v Praze, Brně a Bratislavě. Kromě 2102 byly ještě i Volhy GAZ 24 - mám fotky s českým i slovenským nápisem... Zajímavý je, že ty pruhy byly reflexní a to auto doslova svítilo - zatím marně pátrám po "nočním" snímku a po tom, jaká to byla technologie. Jejich největší problém (kromě ceny) byl v tom, že reflexní plocha na kapotě oslňovala řidiče...
Předtím, než byly schváleny žlutobílé barvy, tak se zkoušely červenobílé, ve verzi s bílými jen předními dveřmi nebo se všemi - ale znám jen Volhy 24.
Zajímavostí je, že Volha 24 je jediným typem auta, který zatím jezdilo ve všech doposud používaných barvách. Brzo už to nebude pravda
www.phsos.cz Policejní historická společnost, o.s.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
ad Michal Pokorný:
co se týče těch značek, tak jich pravděpodobně vystřídala víc
civilní auta moc s B-éčkovýma značkama nejezdila, většinou měla vydaných několik sad "krycích" SPZ, který se podle potřeby prohazovaly.
Jinak to pěti- a šestimístný číslování se používá dodnes, ale už ty čísla nejsou uvedený na autech a rozpadl se původní číslovací systém.
co se týče těch značek, tak jich pravděpodobně vystřídala víc
civilní auta moc s B-éčkovýma značkama nejezdila, většinou měla vydaných několik sad "krycích" SPZ, který se podle potřeby prohazovaly.
Jinak to pěti- a šestimístný číslování se používá dodnes, ale už ty čísla nejsou uvedený na autech a rozpadl se původní číslovací systém.
Předpokládám, že máš na mysli provedení pro VB. Jestli ano, tak je to pro mě nová a opravdu velmi zajímavá informace. Podle mě se červenobílé provedení používalo jen u PO (Požární Ochrana). Ale jak se zdá, tak se asi pletu.Medvěd píše:Předtím, než byly schváleny žlutobílé barvy, tak se zkoušely červenobílé
MP: to je zajímavé, že máte (měli jste) doma auto od VB. Jednou jsem se o tom bavil s jedním bývalým příslušníkem a ten mi tvrdil, že byl zákaz odprodeje služebních aut do civilního sektoru. Auto buďto jezdilo a udržovalo se, nebo šlo prý rovnou do likvidace. Nevím jestli je to pravda, ale proč by mě to potom říkal? Možná to platilo jen v určitém období, nebo pro některá oddělení VB. Opravdu netuším.
Pokud o tomto tedy někdo má ověřené informace, sem s nimi, bo tohle mě docela zajímá.
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Ale vůbec zajímavý to neni. Auta od VB se rozprodávaly ve velkým u nás jedno takový taky bylo - a sice 2102 SPZ B45583Hurikán píše:MP: to je zajímavé, že máte (měli jste) doma auto od VB.
a vlastně EDIT: nevim, jestli třeba až po revoluci....ale řek bych, že ne
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
No to je právě to, co mě zajímá. Ten rozpor mezi informací, že žádný výprodej možný nebyl a tím, že (nejen tady) mělo dost lidí bývalá auta VB.Laďuša píše:Ale vůbec zajímavý to neni. Auta od VB se rozprodávaly ve velkým u nás jedno takový taky bylo - a sice 2102 SPZ B45583Hurikán píše:MP: to je zajímavé, že máte (měli jste) doma auto od VB.
a vlastně EDIT: nevim, jestli třeba až po revoluci....ale řek bych, že ne
Postupně už věřím tomu, že se auta ve výprodeji koupit dala. Nejde mě ale do hlavy sdělení onoho bývalého příslušníka. Žeby nějaký krycí manévr z důvodu "utajení"???
ad Hurikán:
ano, mám na mysli červenobílé vozy VB, požárníci tehdy ještě měli auta čistě červená.
Jinak auta se od SNB prodávaly běžně, sám mám jedno auto prodaný v roce 1974 a jednu motorku, ale ta už šla od policie. Bohužel se to na většině aut nedá nijak poznat - většinou se TP vyplňoval až novému majiteli, takže jen nesedí rok výroby a uvedení do provozu. Akorát občas se dá najít v TP poznámka o převodu od MV a podobně. Prodeje šly přes autobazary - nikdo jiný s ojetinami obchodovat nemohl, takže jako prodejce bývá uveden autobazar.
U malého počtu aut existuje zmínka o přidělěným B-éčkovým číslu, ale je to spíš výjimka.
ano, mám na mysli červenobílé vozy VB, požárníci tehdy ještě měli auta čistě červená.
Jinak auta se od SNB prodávaly běžně, sám mám jedno auto prodaný v roce 1974 a jednu motorku, ale ta už šla od policie. Bohužel se to na většině aut nedá nijak poznat - většinou se TP vyplňoval až novému majiteli, takže jen nesedí rok výroby a uvedení do provozu. Akorát občas se dá najít v TP poznámka o převodu od MV a podobně. Prodeje šly přes autobazary - nikdo jiný s ojetinami obchodovat nemohl, takže jako prodejce bývá uveden autobazar.
U malého počtu aut existuje zmínka o přidělěným B-éčkovým číslu, ale je to spíš výjimka.
www.phsos.cz Policejní historická společnost, o.s.
Samozřejmě existovaly auta, který se prodat nesměly - typicky třeba Tatra T613S, který všechny patřily vnitru a který se likvidovaly - až Narex dostal výjimku a mohl ty auta dostat na přestavbu na T623.
Další takový kuriozitky jsou třeba Volhy 23, který se taky nesměly prodávat.
Další takový kuriozitky jsou třeba Volhy 23, který se taky nesměly prodávat.
www.phsos.cz Policejní historická společnost, o.s.
Medvěde, díky za jasnou odpověď. Teď už konečně vím, jak to tedy bylo a že bývalý příslušník s největší pravděpodobností nemluvil pravdu.
edit: asi měl na mysli ty Tatry a spol.
Využiju příležitosti a zeptám se ještě na jednu věc:
edit: asi měl na mysli ty Tatry a spol.
Využiju příležitosti a zeptám se ještě na jednu věc:
Víš, jak byl systém řešen? Předpokládám, že každá číslice (skupina číslic) měla nějaký daný význam. Pokud ano, tak jaký?Medvěd píše:pěti- a šestimístný číslování ... ...a rozpadl se původní číslovací systém.
číslování je pětimístný a první číslice určuje typ auta:
1 - motorky
2 - osobní
3 - autobusy
4 - hlídkové
5 - ostatní
časem se smazaly rozdíly, takže stejný auto může mít jak 2 tak 4, podle toho k čemu se používá.
Civilní auta a barevný auta bez majáků mají obvykle 2, barevný s majákem mohou mít jak 2 tak 4.
dál se přidělovaly čtyři číslice podle nějakýho číslovacího schématu, který se mi nepodařilo sehnat a nikdo o něm neví, pravděpodobně je to jen vzestupná řada - možná s mezerami, protože se některý nízký čísla použily třeba i (až) v osmdesátých letech, nevím, jestli jde o duplicity, nebo vyplnění mezer
Po roce 1968 a vzniku federace byla doplněna šestá rozlišovací číslice před stávajících pět:
1 - FMV ČSSR
2 - ČSR - v reálu nedošlo k jejich použtí
3 - SSR
1 - motorky
2 - osobní
3 - autobusy
4 - hlídkové
5 - ostatní
časem se smazaly rozdíly, takže stejný auto může mít jak 2 tak 4, podle toho k čemu se používá.
Civilní auta a barevný auta bez majáků mají obvykle 2, barevný s majákem mohou mít jak 2 tak 4.
dál se přidělovaly čtyři číslice podle nějakýho číslovacího schématu, který se mi nepodařilo sehnat a nikdo o něm neví, pravděpodobně je to jen vzestupná řada - možná s mezerami, protože se některý nízký čísla použily třeba i (až) v osmdesátých letech, nevím, jestli jde o duplicity, nebo vyplnění mezer
Po roce 1968 a vzniku federace byla doplněna šestá rozlišovací číslice před stávajících pět:
1 - FMV ČSSR
2 - ČSR - v reálu nedošlo k jejich použtí
3 - SSR
Díky za lichotku, snažím se
Zajímám se o policejní auta přes dvacet let, jsem předsedou Policejní historické společnosti a mimo jiné dávám dohromady podklady pro knížku
Zajímám se o policejní auta přes dvacet let, jsem předsedou Policejní historické společnosti a mimo jiné dávám dohromady podklady pro knížku
www.phsos.cz Policejní historická společnost, o.s.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53