Brzdy NIVA - kotouče bubny výměna
Moderátor: Moderátoři
Brzdy NIVA - kotouče bubny výměna
Zdravím všechny,
chci sundat brzdové kotouče a zadní bubny kvůli výměně brzd desek a osoustružení.
Ještě jsem to nikdy nedělal a proto se chci zeptat jak na to?
1) Jak poznám že matka na předním kole je dotažena tak akorát? abych nepoškodi ložiska?
chci sundat brzdové kotouče a zadní bubny kvůli výměně brzd desek a osoustružení.
Ještě jsem to nikdy nedělal a proto se chci zeptat jak na to?
1) Jak poznám že matka na předním kole je dotažena tak akorát? abych nepoškodi ložiska?
Naposledy upravil(a) Koudi dne úte říj 13, 2009 08:31, celkem upraveno 1 x.
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Předek:
1). Zvedneš předek na hever.
2). Sundáš kolo.
3). Odšroubuješ brzdový třmen, sundáš jej a pověsíš na kus drátu bokem aby nevisel na hadicích.
4). Odšroubuješ středovou matici náboje kola.
5). Vezmeš za kotouč a vytáhneš ho i s nábojem ven (chce to použít hrubou sílu)
6). Paličkou vyklepneš 5 šroubů upevnění kola a náboj ti vypadne z kotouče.
7). Vyměníš přední gufero na pouzdru náboje.
Při montáži postupuješ opačným způsobem, akorát při nasazování náboje do pouzdra si přidrž zezadu poloosu.
Pokud má kotouč menší sílu než 10 mm tak nemá smysl jej soustružit ale kup novej.
Matici dotahuj do okamžiku kdy se kolo přestává volně otáčet, poté ji nepatrně povol. Utažení matice zkontroluj po ujetí zhruba 50 km, občas si to sedne a je potřeba dotáhnout.
Zadek:
1). Zvedni zadní nápravu.
2). Sundej kolo.
3). Odšroubuj dva šrouby co drží buben k poloose.
4). Stáhni buben (když to nepůjde tak použij velmi hrubou sílu občas se mu nechce)
5). Očisti konec poloosy šmirglpapírem aby šel buben volně nasadit.
1). Zvedneš předek na hever.
2). Sundáš kolo.
3). Odšroubuješ brzdový třmen, sundáš jej a pověsíš na kus drátu bokem aby nevisel na hadicích.
4). Odšroubuješ středovou matici náboje kola.
5). Vezmeš za kotouč a vytáhneš ho i s nábojem ven (chce to použít hrubou sílu)
6). Paličkou vyklepneš 5 šroubů upevnění kola a náboj ti vypadne z kotouče.
7). Vyměníš přední gufero na pouzdru náboje.
Při montáži postupuješ opačným způsobem, akorát při nasazování náboje do pouzdra si přidrž zezadu poloosu.
Pokud má kotouč menší sílu než 10 mm tak nemá smysl jej soustružit ale kup novej.
Matici dotahuj do okamžiku kdy se kolo přestává volně otáčet, poté ji nepatrně povol. Utažení matice zkontroluj po ujetí zhruba 50 km, občas si to sedne a je potřeba dotáhnout.
Zadek:
1). Zvedni zadní nápravu.
2). Sundej kolo.
3). Odšroubuj dva šrouby co drží buben k poloose.
4). Stáhni buben (když to nepůjde tak použij velmi hrubou sílu občas se mu nechce)
5). Očisti konec poloosy šmirglpapírem aby šel buben volně nasadit.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Mno jedna metoda tu je, zapřít čumák o rantl, zvednout jedno zadní kolo, sejmout ho, odšroubovat ty dva šroubečky, auto pořádně podložit, nastartovat, roztočit a hamstnout na brzdu, někdy to lze utrhnout.
Edit: Aha, Niva, tak to nečtěte.
Edit: Aha, Niva, tak to nečtěte.
Naposledy upravil(a) Křečík Barbuška dne čtv čer 05, 2008 20:38, celkem upraveno 1 x.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Nevěř mu, kecá Bych chtěl vidět jak by se ten buben protočil přes těch pět šteftů co lezou s poloosy přes buben. Drastická metoda je vzít vrtačku, buben kolem poloosy odvrtat strhnout a poloosu pořádně obrousit.Koko Loko píše:Mno jedna metoda tu je, zapřít čumák o rantl, zvednout jedno zadní kolo, sejmout ho, odšroubovat ty dva šroubečky, auto pořádně podložit, nastartovat, roztočit a hamstnout na brzdu, někdy to lze utrhnout.
Ja som nieco podobne robil dnes, ale nie na nive ale na svojej 05. Kamoška Boshka (flexa) mi pomohla rozrezat bubon a bolo vsetko v poriadku
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Byl jsem chvilku na vážkách jestli to mám psát neb jsem si nebyl jist co tazatel vlastně má za popelnici, teď jsem si přečetl, že jsem v Niva sekci, takže nic , kua, už sem nikdy ani nepáchnu, fuj .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
hmmm....vacsinou to drzi okolo stredovej diery, takze pri nasadzovani noveho bubna poriadne vybrusit poloos v mieste, kde sa dotyka bubna, strieknut farbou a namazat vazelinou, aby to tak nehrdzavelo.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
ked to drzi na stredovej diere tak pomoze kladivo
ale ono to vacsinou drzi prave na tom ze ako sa bubon derie vznika v nom drazka a pakne sa roztiahnu a drhnu....
ale ono to vacsinou drzi prave na tom ze ako sa bubon derie vznika v nom drazka a pakne sa roztiahnu a drhnu....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
skusal som, neslo . Ale vravim, pomohla Kamoška Boshka. Ked som potom pozeral na tu hrdzu, tak jazis maria.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re:
Luděk Ondrůch
Zadek:
1). Zvedni zadní nápravu.
2). Sundej kolo.
3). Odšroubuj dva šrouby co drží buben k poloose.
4). Stáhni buben (když to nepůjde tak použij velmi hrubou sílu občas se mu nechce)
5). Očisti konec poloosy šmirglpapírem aby šel buben volně nasadit.[/quote]
Omlouvám se, ale co znamená použij velmi hrubou sílu?
Vždyť je ten buben z nějaké slitiny hliníku. Ránu kladivem to nevydrží a rozřezávat flexou (jak jsem se zde dočetl) je mi docela proti srsti. Přeci jen bych ten buben ještě potřeboval. Ale sundat se mi jej nepodařilo. Má to jít i s tím středem, nebo? Jsou nějaké výstupky, jakoby na klíč, nebo co.
Zadek:
1). Zvedni zadní nápravu.
2). Sundej kolo.
3). Odšroubuj dva šrouby co drží buben k poloose.
4). Stáhni buben (když to nepůjde tak použij velmi hrubou sílu občas se mu nechce)
5). Očisti konec poloosy šmirglpapírem aby šel buben volně nasadit.[/quote]
Omlouvám se, ale co znamená použij velmi hrubou sílu?
Vždyť je ten buben z nějaké slitiny hliníku. Ránu kladivem to nevydrží a rozřezávat flexou (jak jsem se zde dočetl) je mi docela proti srsti. Přeci jen bych ten buben ještě potřeboval. Ale sundat se mi jej nepodařilo. Má to jít i s tím středem, nebo? Jsou nějaké výstupky, jakoby na klíč, nebo co.