zadni naprava 2102 kombi
Moderátor: Moderátoři
zadni naprava 2102 kombi
Ahoj, mam v planu vymenu zadni napravy vcetne diferaku na 02ce kombi, tak bych se chtel zeptat jestli je shodna se sedanem a s ostatnimy typy (01-07), popripade na co si dat pozor pri koupi (z druhe ruky). Jeste dodam ze je to rocnik 74 a v bubnech jsou excentry. Vymenu planuju kvuli velmi divokym zvukum ktere z ni vychazeji..
Shodny jsou, ale pokud to nebude naprava zase z 02-ky, tak tam bude diferak vic do rychla. Ty zvuky by to chtelo identifikovat, treba tam jen chybi olej (mam vlastni zkusenost ) nebo sou v haji loziska.
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Calling name Bastl One
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Převody diferenciálů:
2101x - 4,3:1
2102x - 4,44:1
2103,06 - 4,1:1
2107x - 3,9:1
Samozřejmě to neplatí doslova - známe rusáky.
Krom převodu se zadní náprava ještě liší typem nastavování vůle na paknách. Starší mají excentry, pár typů mělo kolík pro samostav na paknách, ostatní pak samostavné prasátko. V případě že použiješ samostavná brzdová prasátka, nemusí tě toto zajímat.
Jinak jsou zadní nápravy naprosto stejné.
2101x - 4,3:1
2102x - 4,44:1
2103,06 - 4,1:1
2107x - 3,9:1
Samozřejmě to neplatí doslova - známe rusáky.
Krom převodu se zadní náprava ještě liší typem nastavování vůle na paknách. Starší mají excentry, pár typů mělo kolík pro samostav na paknách, ostatní pak samostavné prasátko. V případě že použiješ samostavná brzdová prasátka, nemusí tě toto zajímat.
Jinak jsou zadní nápravy naprosto stejné.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Tak olej jsem omrkl a nechybi.. Zvuky jsou takove valive krouhave, projevuji se v zatackach, pravych i levych, tak loziska na poloosach nebo v diferaku? Na rovine klid. Pri nizkych rychlostech do zatacek se zacalo ozyvat takove hlasite vrzani, jako kdyz pruzina dre o karoserii, ale nic takoveho ani odreneho vespod nejde videt..Malda píše:Shodny jsou, ale pokud to nebude naprava zase z 02-ky, tak tam bude diferak vic do rychla. Ty zvuky by to chtelo identifikovat, treba tam jen chybi olej (mam vlastni zkusenost ) nebo sou v haji loziska.
Tady na Ladaklubu by se sikla nejaka wikipedie, na ktere by vznikal Manual, postupy oprav, katalog soucastek, rady, atd.. at clovek vi treba kde ma hledat loziska v naprave a jake, pekne vsechno tady na ladaklubu.. , a forum k podrobnejsi debate..
Jinak diky moc za pomoc..
No ono všechno vesměs najdeš v knihovně ladaklubu.
každopádně co se děje, když zvedneš zadní kola a zatočíš s nimi? Jdou víceméně zlehka? Jemné pošustění bubnu o pakny (zadní brzdové čelisti) značí akorátní stav. Pokud ovšem jsou pakny natěsno u bubnu, dělá to problémy.
Rovněž když zahejbeš kolem, nesmí mít žádnou vůli - vůle vzniká na ložisku.
Teď když čtu o zvuku vrzání pružiny .... nedřou ti šrouby co drží kolo? Pokud máš již prolisované disky od prasáckého dotahování kol, či chloupek delší šrouby kol, může se stát (stává se dost často), že ti šroub při jízdě, jak se točí, drnká o pružinu brzdového systému přímo v bubnu. Nejjednodušší je asi hodit pod kola na zkoušku kovovou podložku, co je pod předníma kolama - mezi kolem a kotoučem.
každopádně co se děje, když zvedneš zadní kola a zatočíš s nimi? Jdou víceméně zlehka? Jemné pošustění bubnu o pakny (zadní brzdové čelisti) značí akorátní stav. Pokud ovšem jsou pakny natěsno u bubnu, dělá to problémy.
Rovněž když zahejbeš kolem, nesmí mít žádnou vůli - vůle vzniká na ložisku.
Teď když čtu o zvuku vrzání pružiny .... nedřou ti šrouby co drží kolo? Pokud máš již prolisované disky od prasáckého dotahování kol, či chloupek delší šrouby kol, může se stát (stává se dost často), že ti šroub při jízdě, jak se točí, drnká o pružinu brzdového systému přímo v bubnu. Nejjednodušší je asi hodit pod kola na zkoušku kovovou podložku, co je pod předníma kolama - mezi kolem a kotoučem.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/