zadni naprava 2102 kombi

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
krysox
Příspěvky: 4
Registrován: pon kvě 05, 2008 19:42
Bydliště: Kopr

zadni naprava 2102 kombi

Příspěvek od krysox »

Ahoj, mam v planu vymenu zadni napravy vcetne diferaku na 02ce kombi, tak bych se chtel zeptat jestli je shodna se sedanem a s ostatnimy typy (01-07), popripade na co si dat pozor pri koupi (z druhe ruky). Jeste dodam ze je to rocnik 74 a v bubnech jsou excentry. Vymenu planuju kvuli velmi divokym zvukum ktere z ni vychazeji..
Uživatelský avatar
Malda
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Příspěvek od Malda »

Shodny jsou, ale pokud to nebude naprava zase z 02-ky, tak tam bude diferak vic do rychla. Ty zvuky by to chtelo identifikovat, treba tam jen chybi olej (mam vlastni zkusenost ) nebo sou v haji loziska.
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11048
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Tak tak, výměna difu či poloosy (či jen ložiska) bude jednodušší, něž se drbat s celou mostovou troubou, pokud tedy není poškozená.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9416
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Převody diferenciálů:
2101x - 4,3:1
2102x - 4,44:1
2103,06 - 4,1:1
2107x - 3,9:1

Samozřejmě to neplatí doslova - známe rusáky.

Krom převodu se zadní náprava ještě liší typem nastavování vůle na paknách. Starší mají excentry, pár typů mělo kolík pro samostav na paknách, ostatní pak samostavné prasátko. V případě že použiješ samostavná brzdová prasátka, nemusí tě toto zajímat.

Jinak jsou zadní nápravy naprosto stejné.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

kazdopadne ten diferak nevyhod, beriem ho aj ak je mrtvy :koko:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4785
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ger007 »

mam tiez 02 a ked sa pusta spojku a auto sa zacne rozbiehat tak to v diferau trocha zachrumka a potom uz je ticho to tiez moze byt len malo oleja alebo KO lozisko ... ked bude KO lozisko ja ten diferak rozoberem s tym som sa este nestretol...
krysox
Příspěvky: 4
Registrován: pon kvě 05, 2008 19:42
Bydliště: Kopr

Příspěvek od krysox »

Majo píše:kazdopadne ten diferak nevyhod, beriem ho aj ak je mrtvy :koko:
Tak zatim mam jednu mrtvou vodni pumpu jestli chces..
krysox
Příspěvky: 4
Registrován: pon kvě 05, 2008 19:42
Bydliště: Kopr

Příspěvek od krysox »

Malda píše:Shodny jsou, ale pokud to nebude naprava zase z 02-ky, tak tam bude diferak vic do rychla. Ty zvuky by to chtelo identifikovat, treba tam jen chybi olej (mam vlastni zkusenost ) nebo sou v haji loziska.
Tak olej jsem omrkl a nechybi.. Zvuky jsou takove valive krouhave, projevuji se v zatackach, pravych i levych, tak loziska na poloosach nebo v diferaku? Na rovine klid. Pri nizkych rychlostech do zatacek se zacalo ozyvat takove hlasite vrzani, jako kdyz pruzina dre o karoserii, ale nic takoveho ani odreneho vespod nejde videt..

Tady na Ladaklubu by se sikla nejaka wikipedie, na ktere by vznikal Manual, postupy oprav, katalog soucastek, rady, atd.. at clovek vi treba kde ma hledat loziska v naprave a jake, pekne vsechno tady na ladaklubu.. , a forum k podrobnejsi debate..

Jinak diky moc za pomoc..
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9416
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

No ono všechno vesměs najdeš v knihovně ladaklubu.

každopádně co se děje, když zvedneš zadní kola a zatočíš s nimi? Jdou víceméně zlehka? Jemné pošustění bubnu o pakny (zadní brzdové čelisti) značí akorátní stav. Pokud ovšem jsou pakny natěsno u bubnu, dělá to problémy.
Rovněž když zahejbeš kolem, nesmí mít žádnou vůli - vůle vzniká na ložisku.

Teď když čtu o zvuku vrzání pružiny .... nedřou ti šrouby co drží kolo? Pokud máš již prolisované disky od prasáckého dotahování kol, či chloupek delší šrouby kol, může se stát (stává se dost často), že ti šroub při jízdě, jak se točí, drnká o pružinu brzdového systému přímo v bubnu. Nejjednodušší je asi hodit pod kola na zkoušku kovovou podložku, co je pod předníma kolama - mezi kolem a kotoučem.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
krysox
Příspěvky: 4
Registrován: pon kvě 05, 2008 19:42
Bydliště: Kopr

Příspěvek od krysox »

Tak zatim chci vymenit loziska poloos, jejich oznaceni je 430-389601 (2101-2403080), existuji i jinak znacene alternativy?
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

vymen cele polosy za dobre a vyhnes sa kope problemov
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“