krátkodobé zvýšení výkonu motoru
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Ano - jde o zvýšení výkonu. Voda přeměnou v plyn (páru) několikráte zvětšuje svůj objem a tím zvyšuje pracovní tlak na píst. Voda (která jak známo nehoří) má pouze účinek ve zvětšení objemu nasáté směsi.
Toto používala německá Luftwafe ve svých stíhačkách. Má to negativní účinek a tím je koroze motoru - tedy ta voda prý dokáže vyhlodat pěkné krátery jak do hlavy, tak do stěn válců. Motory německých stíhaček s touto úpravou vydržely jen několik (dost málo) hodin provozu.
Před delším časem se toto probíralo i zde na foru. Ale jak psali již někteří přede mnou - do svýho auta bych si to nedal. L.
Toto používala německá Luftwafe ve svých stíhačkách. Má to negativní účinek a tím je koroze motoru - tedy ta voda prý dokáže vyhlodat pěkné krátery jak do hlavy, tak do stěn válců. Motory německých stíhaček s touto úpravou vydržely jen několik (dost málo) hodin provozu.
Před delším časem se toto probíralo i zde na foru. Ale jak psali již někteří přede mnou - do svýho auta bych si to nedal. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Atex píše:joo to je to o cem sasa mluvil, ze se to pouzivalo u nejakych bojovych letadel pro extremni navyseni vykonu, ovsem po tehle akci sel motor do srotaku..
Mluvil jsem o tom sice já, ale to je jedno.
Voda vpravená do sacího traktu motoru v určitém množství ve správnou chvíli ionizuje, čímž se rozkládá na vodík a kyslík, což jsou jak známo plyny velmi prospěšné pro hoření. Vodík sám o sobě je třaskavý a při hoření benzinu má pozitivní vliv na rychlost hoření a kyslík hoření podporuje a zlepšuje.
Nicméně v důsledku prudkého nárůstu tlaku při explozi paliva dochází k rapidnímu opotřebení motoru především na klikovém ústrojí.
Bojové letouny v II.světové válce mívaly toto zařízení jako "záchranu" v případě napadení nepřítelem bez možnosti úniku a obrany. Motoru byl prudce zvýšen výkon, ovšem po úspěšném přistání se motor vyhazoval - nikdo by si nevzal na sebe riziko, že se motor v důsledku tohoto šoku odporoučí třeba v jiné bojové akci.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
taky sem se o tom bavil s borcem co měl uno turbo.... jak piše aci vstřikoval vodu s lihem... měl na to speciální vstřikovací zařízení... cenu řikal myslím něco do 20 klacků.... ale řikal že to skoro nepoužívá a když jo, tak maximálně na dragu a jen velice krátkodobě, jak pišem marek klika trpí, jak piše luděk motor trpí na korozi... jisto výhodou je zvětšení tlaku, nevýhodou je ale zároveň zhášení.... proto když už tohle inplantovat na auto, tak s vstřikovací elektronikou, která nadávkuje kolik je třeba a jak je třeba.... nicméně využití je dost malé.... ale zkusit se má vše....
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
aha tak promin marku, sasa taky myslim o tom mluvil tak sem si vas spletlMarek píše:Mluvil jsem o tom sice já, ale to je jedno.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
takovej kit se da i koupit viz
http://shop.autochip.cz/?p=productsMore ... s%E1n%ED.-
http://shop.autochip.cz/?p=productsMore ... s%E1n%ED.-
bad sex is better than a good day at work
co ja vim, chemii uz nemam pres dva rokyAcibuk píše:kyslík podporuje hořeníSaynerm píše:voda a horeni? to mi nejde nejak dohromady, spis bych rekl ze ta voda spise plamen hasi nez podporuje horeni, maximalne ze by si z te vody motor nejak odebiral kyslik a zbytek nekam odklizelAtex píše: ty jako odbornik na takove experimenty nejsem, ale pokud se ta voda dobre rozprasi, tedy rozmisi se smesi tak ma lepsi hodeni ne?
vodík dělá co?:)
BA3 21061 1700k (pojizdnej plynovej zapalovac) - 15.3.2008 - uz zkoncil
BlackJack used stye
БлацкЯцк
BMW E36 320i ARKTISSILBER METALLIC - 27.1.2011 - ..........
Chatka 12 forever
Buková drift challenge team
BlackJack used stye
БлацкЯцк
BMW E36 320i ARKTISSILBER METALLIC - 27.1.2011 - ..........
Chatka 12 forever
Buková drift challenge team
- Petanek2101
- Příspěvky: 1106
- Registrován: sob bře 04, 2006 16:56
- Bydliště: Trutnov
- Kontaktovat uživatele:
dobrej džouk,zvyšit vykon řadově o destiky koni a snižit spotřebupaves píše:takovej kit se da i koupit viz
http://shop.autochip.cz/?p=productsMore ... s%E1n%ED.-
ja se smichy pochčiju
Mno a už je po bastlu,ať jsou mu hutě lehké.
nekde na italiancars.org je navod, tusim za 2 litry se to poskladat.
zde
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....
Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....
Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Naozaj? Pri akom tlaku? Pri akom mnozstve? A na co tam bol potom ten metanol? Preco pri pouziti bez zvysenia plniacehio tlaku to pridalo len 4% na vykone?Marek píše:Atex píše:joo to je to o cem sasa mluvil, ze se to pouzivalo u nejakych bojovych letadel pro extremni navyseni vykonu, ovsem po tehle akci sel motor do srotaku..
Mluvil jsem o tom sice já, ale to je jedno.
Voda vpravená do sacího traktu motoru v určitém množství ve správnou chvíli ionizuje, čímž se rozkládá na vodík a kyslík, což jsou jak známo plyny velmi prospěšné pro hoření. Vodík sám o sobě je třaskavý a při hoření benzinu má pozitivní vliv na rychlost hoření a kyslík hoření podporuje a zlepšuje.
Ziadne explozie sa nekonaju, dochadza k normalnemu spalovaniu.Marek píše: Nicméně v důsledku prudkého nárůstu tlaku při explozi paliva dochází k rapidnímu opotřebení motoru především na klikovém ústrojí.
To mas odkial? Ked uz doslo k napadnutiu tak by na dostatocne rychle odputanie z dosahu hlavnovej vyzbroje nepriatela nestacil ani 5xvykon. Ono to v skutocnosti pouzivali zachytne stihace na zvysenie stupavosti aby mohli cim skor zasiahnut proti spojeneckym bombarderom. Pripadne na ziskanie prevahy v manevrovom boji, rozhodne nie na utek.Marek píše: Bojové letouny v II.světové válce mívaly toto zařízení jako "záchranu" v případě napadení nepřítelem bez možnosti úniku a obrany. Motoru byl prudce zvýšen výkon, ovšem po úspěšném přistání se motor vyhazoval - nikdo by si nevzal na sebe riziko, že se motor v důsledku tohoto šoku odporoučí třeba v jiné bojové akci.
Aha, ozval se pan nejchytřejší na Slovensku.
Miso, víš, že mě svými řečmi docela sereš? A trvá to už dlouho.
Aspoň jednou bych se rád dočkal toho, že nám sem na fórum napíšeš aspoň trochu věcnou připomínku nebo poznatek. Zatím tu jen každého kritizuješ (a nejvíc mě).
Miso, víš, že mě svými řečmi docela sereš? A trvá to už dlouho.
Aspoň jednou bych se rád dočkal toho, že nám sem na fórum napíšeš aspoň trochu věcnou připomínku nebo poznatek. Zatím tu jen každého kritizuješ (a nejvíc mě).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Nuz toto je otazka ako z poklabosme, ale ked uz si ju polozil tak odpoviem: No teraz uz anoMarek píše:Aha, ozval se pan nejchytřejší na Slovensku.
Miso, víš, že mě svými řečmi docela sereš? A trvá to už dlouho.
Namatkou:Marek píše: Aspoň jednou bych se rád dočkal toho, že nám sem na fórum napíšeš aspoň trochu věcnou připomínku nebo poznatek. Zatím tu jen každého kritizuješ (a nejvíc mě).
...Miso píše:Ked uz doslo k napadnutiu tak by na dostatocne rychle odputanie z dosahu hlavnovej vyzbroje nepriatela nestacil ani 5xvykon. Ono to v skutocnosti pouzivali zachytne stihace na zvysenie stupavosti aby mohli cim skor zasiahnut proti spojeneckym bombarderom. Pripadne na ziskanie prevahy v manevrovom boji, rozhodne nie na utek.
...Miso píše: No ja som si praveze rozbor sil spravil a vyslo mi to co mi vyslo. Nemozes vychadzat iba z toho kolko krat maju dva piestky vacsiu plochu ako jeden. Treba zohladnit aj to ako tieto sily dalej posobia. Takto by si potom mohol strcit dalsie 2 piestky trebars pod sedadlo vodica a vyslednu silu by si mal znova dvojnasobnu. Priklad je to sice absurdny ale zato konzistentny s tvojou teoriou.
Miso píše: Valcek ktory nejde stlacit ma v sebe zariadenie na automaticke vymedzovanie vole brzdoveho oblozenia. Lepsi je ten ktory pasuje do daneho systemu brzd. Nakolko pisete ze v brzdach nie je ziadne "externe" zariadenie na vymedzovanie vole, bud automaticke alebo manualne (excentre), tak sa obavam ze valcek co ide stlacit "pasovat" nebude.
Bohužel drtivá většina úprav motoru, především úpravy týkající se změny kompresního poměru motoru, plnění spalovacích prostor, množství vzduchu, výfuku a zapalování, s sebou nesou riziko nutnosti dalších úprav. Lidově řečeno - pokud udělám na motoru jednu úpravu, zpravidla musím v důsledku změny chování a nároků motoru uskutečnit úpravu další (nebo úprav několik).
Samozřejmě existují i úpravy motoru zvyšující jeho výkon v důsledku zlepšení některých faktorů, kde se jiné úpravy poté provádět nemusí. Mám na mysli třeba vyleštění sání, prodloužení sacího potrubí, zvětšení kanálků v hlavě a průměrů sacích trubek, a podobně. Nicméně pokud se budeme bavit na úrovni takových těch zásadnějších úprav, zpravidla to tak jednoduché nebývá - bohužel.
Totéž je i v případě nyní tolik populárního chipování motorů TDi, třeba u motorů koncernu VW.
Drtivá většina lidí naleje software do jednotky pro motor osazený seriovými komponenty. Ale že jim po několika tisících km odejde to či ono (mám na mysli turbo, písty, hlava a podobné drobnosti poříditelné za pár drobných ), to je už zpravidla nezajímá. Bohužel je to většinou tím, že o tom nic nevědí a nechají se unést klamavou reklamou nebo pokoutnými kecy strejce wod vedle.
U těchto motorů je to vlastně podobné jako u staré dobré Lady. Chci-li u přeplňovaného naftou krmeného motoru docílit nejen dobrých provozních vlastností, ale především odpovídající životnosti, musím nejprve přizpůsobit důležité komponenty hardwaru motoru pro předpokládané zvýšení výkonu softwarem.
Konkrétně mám na mysli především dostatečně dimenzovat turbo - zpravidla se používá turbo se stejným principem práce, ale o větším průměru a vyšším počtu lopatek na oběžném kole výfukové i sací části turba. Turbo je schopno plnit vyšším tlakem, ale při shodných (a mnohdy dokonce nižších) vlastních otáčkách než původní turbo, což zaručí vyšší životnost dmýchadla oproti seriovému komponentu.
Dalším dílem HW motoru, který nutně je třeba přizpůsobit, je mezichladič vzduchu. Pokud totiž turbo tlačí vyšším plnicím tlakem, vzduch se mnohem více ohřeje (neplatí přímá úměra, je to "horší"). Proto je nutné tento stlačený vzduch mnohem účinněji chladit.
Třetím komponentem podléhajícím úpravě HW, jsou trysky vstřikovačů. Je nutné zajistit dodávku většího množství paliva, ale v co nejkratším čase. Pokud použijeme trysky původní, buď plnění většího množství paliva vůbec nedocílíme nebo ano (pokud vyměníme hlavu čerpadle a zvýšíme tak vstřikovací tlak), ale v dlouhém čase (což povede k tomu, že motor část paliva začne pálit později než má a motor bude mít extrémně vysokou kouřivost).
Samozřejmě existují i úpravy motoru zvyšující jeho výkon v důsledku zlepšení některých faktorů, kde se jiné úpravy poté provádět nemusí. Mám na mysli třeba vyleštění sání, prodloužení sacího potrubí, zvětšení kanálků v hlavě a průměrů sacích trubek, a podobně. Nicméně pokud se budeme bavit na úrovni takových těch zásadnějších úprav, zpravidla to tak jednoduché nebývá - bohužel.
Totéž je i v případě nyní tolik populárního chipování motorů TDi, třeba u motorů koncernu VW.
Drtivá většina lidí naleje software do jednotky pro motor osazený seriovými komponenty. Ale že jim po několika tisících km odejde to či ono (mám na mysli turbo, písty, hlava a podobné drobnosti poříditelné za pár drobných ), to je už zpravidla nezajímá. Bohužel je to většinou tím, že o tom nic nevědí a nechají se unést klamavou reklamou nebo pokoutnými kecy strejce wod vedle.
U těchto motorů je to vlastně podobné jako u staré dobré Lady. Chci-li u přeplňovaného naftou krmeného motoru docílit nejen dobrých provozních vlastností, ale především odpovídající životnosti, musím nejprve přizpůsobit důležité komponenty hardwaru motoru pro předpokládané zvýšení výkonu softwarem.
Konkrétně mám na mysli především dostatečně dimenzovat turbo - zpravidla se používá turbo se stejným principem práce, ale o větším průměru a vyšším počtu lopatek na oběžném kole výfukové i sací části turba. Turbo je schopno plnit vyšším tlakem, ale při shodných (a mnohdy dokonce nižších) vlastních otáčkách než původní turbo, což zaručí vyšší životnost dmýchadla oproti seriovému komponentu.
Dalším dílem HW motoru, který nutně je třeba přizpůsobit, je mezichladič vzduchu. Pokud totiž turbo tlačí vyšším plnicím tlakem, vzduch se mnohem více ohřeje (neplatí přímá úměra, je to "horší"). Proto je nutné tento stlačený vzduch mnohem účinněji chladit.
Třetím komponentem podléhajícím úpravě HW, jsou trysky vstřikovačů. Je nutné zajistit dodávku většího množství paliva, ale v co nejkratším čase. Pokud použijeme trysky původní, buď plnění většího množství paliva vůbec nedocílíme nebo ano (pokud vyměníme hlavu čerpadle a zvýšíme tak vstřikovací tlak), ale v dlouhém čase (což povede k tomu, že motor část paliva začne pálit později než má a motor bude mít extrémně vysokou kouřivost).
Naposledy upravil(a) Marek dne pon čer 02, 2008 08:19, celkem upraveno 2 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)