Nechci Tě urazit hned na začátku Tvého působení na fóru, ale lžeš.martinz píše:To 50 je venkovní teplota vzduchu do které se může použít,takže je lepší než 15w40.
Číslo 50 v označení viskozity oleje nemá s okolní teplotou pranic společného.
Moderátor: Moderátoři
Nechci Tě urazit hned na začátku Tvého působení na fóru, ale lžeš.martinz píše:To 50 je venkovní teplota vzduchu do které se může použít,takže je lepší než 15w40.
já myslím, že to myslel dobře, jen to špatně podal...Marek píše:Nechci Tě urazit hned na začátku Tvého působení na fóru, ale lžeš.
Číslo 50 v označení viskozity oleje nemá s okolní teplotou pranic společného.
Viskozita oleje nemá s teplotou nic společného. Motory s přeplňováním nebo motory se stupni komprese přes 11:1 používají oleje SAE 0W/30 nebo 5W/30. Myslíš si, že tyto oleje jsou horší než 15W/50?Drobek81 píše:Myslel sem to z hlediska pracovní teploty motoru při provozu na LPG...
Marek píše:Nechci Tě urazit hned na začátku Tvého působení na fóru, ale lžeš.martinz píše:To 50 je venkovní teplota vzduchu do které se může použít,takže je lepší než 15w40.
Číslo 50 v označení viskozity oleje nemá s okolní teplotou pranic společného.
Minerální oleje mají svá omezení, většinou nelze vyrobit olej s větším rozsahem viskozitních stupňů než 25 (15W/40), 10W/40 bývá zcela výjimečně (napsáno být může, skutečnost bývá často odlišná). Většího rozsahu se dá dosáhnout pouze směrem nahoru (Mogul Super má 15W/50), směrem k nižším teplotám se dosahuje 10W/30, 5W/30 je téměř nedosažitelné. Olej 10W/30 je vhodný pro starší konstrukce motorů provozovaných v chladnějším klimatu, při vysokých okolních teplotách (nad 35° C) je doporučeno vybavit motor chladičem oleje.Tak tedy lžu,at si to každý přebere.Marek píše:Nechci Tě urazit hned na začátku Tvého působení na fóru, ale lžeš.martinz píše:To 50 je venkovní teplota vzduchu do které se může použít,takže je lepší než 15w40.
Číslo 50 v označení viskozity oleje nemá s okolní teplotou pranic společného.
Ten 15w50 nemá s LPG co dělat.Drobek81 píše:já myslím, že to myslel dobře, jen to špatně podal...Marek píše:Nechci Tě urazit hned na začátku Tvého působení na fóru, ale lžeš.
Číslo 50 v označení viskozity oleje nemá s okolní teplotou pranic společného.
ale stojí za úvahu, zda při provozu na LPG není opravdu lepší používat olej xxW-50
Obzvlášť, když třebas jezdím 95% delší trasy(min. 30km jedna cesta)
No tak ono olej 10W40 je asi zbytečnost, málokdy je motor provozován při teplotách nižších než -20°C(na horách a na sibiři to beru )...Ale s tou 50kou to nemusí být na škodu, motor při používání LPG má vyšší teplotu(resp. olej který ho ochlazuje). Otázkou zůstává, jaká je teplota třebas pod pístem při provozu LPG/benzín.martinz píše:Minerální oleje mají svá omezení, většinou nelze vyrobit olej s větším rozsahem viskozitních stupňů než 25 (15W/40), 10W/40 bývá zcela výjimečně (napsáno být může, skutečnost bývá často odlišná)
Nejsem nepřítel oleje 10w40,jen jsem psal své zkušenosti s olejem SuperMogul.Na 05 je doporučovanej 10w40,ale já dávám SuperMogul.Testuju ho dlouhodobě.Jezdíš na lpg?kolik máš na autě najeto na lpg?Teda jestli se můžu ptát.A Tvoje zkušenosti s lpg?Dlouhodobá průměrná spotřeba?Drobek81 píše:No tak ono olej 10W40 je asi zbytečnost, málokdy je motor provozován při teplotách nižších než -20°C(na horách a na sibiři to beru )...Ale s tou 50kou to nemusí být na škodu, motor při používání LPG má vyšší teplotu(resp. olej který ho ochlazuje). Otázkou zůstává, jaká je teplota třebas pod pístem při provozu LPG/benzín.martinz píše:Minerální oleje mají svá omezení, většinou nelze vyrobit olej s větším rozsahem viskozitních stupňů než 25 (15W/40), 10W/40 bývá zcela výjimečně (napsáno být může, skutečnost bývá často odlišná)