bolo to tu spomenute,tak este doplnim ako to na 100% u nas je.Marek píše:Nevím, čemu se divíš!!! U nás je to od pradávna naprosto běžná věc. Je to správně a já s tím souhlasím.
Když jsem působil jako diagnostik na ME stanici, velmi často jsem se setkal s moderními vozy, které měly emisní hodnoty i více než 100x vyšší než dovolují normy. Například Felicia 1,6 s poruchou lambda sondy vykazovala hodnoty CO nad 12% (dovoleno je 0,3%) a HC nad 5000ppm (dovoleno je 100ppm). Takové auto je pro životní prostředí časovanou bombou a kdyby projelo tisíc dobře seřízených žigulíků bez KATu, nikdy neudělají dohromady takovou ekologickou spoušť jako jedno jediné takové auto.
Váš slovenský zákon o tom, že auta s KATem dosud nemusela na ME, je kokotina a já jsem za to, aby to bylo jako jinde v Evropě, tedy kontrolovat všechny vozy bez rozdílu.
Emisna na katalyzatori je totalny vymysel nasich uradnikov.
Dnes som si potvrdil to, co som tu aj pisal.
Na Slovensku na STK pre benzinove motory s katalyzatorom, kontroluju technicky stav vozidla a EMISIE. Hned pri vstupe mi zmeral emisie, a som sa technika aj pytal, ze ako je to s tym nasim SUPER zakonom,, "ze na emisnej co si budem musiet spravit, mi spravia (odmeraju) to iste,co prave robil v tom momente robil", a povedal, ze ak by som nebol v limite,tak nespravim STK.
No a na protokole o STK su uvedene zavady a pod tym hodnoty emisii.
Nase auto malo:
R-KAT:T:82 C, nv:810 min-1, COv:0,14%, HC: 62 ppm, nzv:2590 min-1, COzv: 0,14%, lambda: 1,02
AKo fasa,viva uradnici.