kompresne pomery, tlaky vacky znizenia a ZRAZANIA!
Moderátor: Moderátoři
kompresne pomery, tlaky vacky znizenia a ZRAZANIA!
kto vysvetli ako to teda je
ked chcem pouzit lepsiu vacku musim znizit hlavu blok... ventily sa budu stretat s piestami
kolko tam treba miesta?
ako to presne funguje
ako sa este upravuje kompresny tlak alebo pomer?
podme to predebatovat
ten kdo nevi o tom ani hovno nech ani nepise
,,ironie je, že bez sniženi je ta vačka na prd a se sniženim se to potka... "
diky chalani
ked chcem pouzit lepsiu vacku musim znizit hlavu blok... ventily sa budu stretat s piestami
kolko tam treba miesta?
ako to presne funguje
ako sa este upravuje kompresny tlak alebo pomer?
podme to predebatovat
ten kdo nevi o tom ani hovno nech ani nepise
,,ironie je, že bez sniženi je ta vačka na prd a se sniženim se to potka... "
diky chalani
Snížením se nic nepotká. Je potřeba si uvědomit, že v okamžiku, kdy píst je v horní úvrati a ventily střihají, jsou oba otevřené o několik desetin milimetru (protože jeden je těsně před zavřením a druhý těsně po otevření). Nechápu tedy, co a proč by se mělo potkat, když mezi pístem a ventilem (sacím) je vzdálenost víc než půl centimetru (výfukový je menší, takže ještě víc).
Uvědom si, že naftové motory s nepřímým plněním běžně pracují s kompresním poměrem vyšším než 22:1 a potkají se ???
Jezdil jsem s hlavou sníženou o 2,2 mm (kompresní poměr 10,5:1) a s vačkou 1,7i (která má větší zdvih a časování sacích ventilů) a nikdy se nic nepotkalo, ani při otáčkách přes 7000. A dokonce jsem při tomto snížení měl přesazené kolo vačkového hřídele o zub dopředu (ono to bylo po snížení spíš půl zubu, ale to je jedno) a ani tak se to nepotkalo.
Neboj se toho, že by se to mělo potkat. Pokud zachováš správné časování, nepotká se to.
A jedna maličkost: Snižuj blok a ne hlavu, pokud se opravdu tolik bojíš. Snížením bloku se dosahuje vyššího nárůstu kompresního poměru, tudíž není třeba snižovat tolik (a navíc nezničíš antidetonační štěrbinu ve spalovacím prostoru hlavy).
Uvědom si, že naftové motory s nepřímým plněním běžně pracují s kompresním poměrem vyšším než 22:1 a potkají se ???
Jezdil jsem s hlavou sníženou o 2,2 mm (kompresní poměr 10,5:1) a s vačkou 1,7i (která má větší zdvih a časování sacích ventilů) a nikdy se nic nepotkalo, ani při otáčkách přes 7000. A dokonce jsem při tomto snížení měl přesazené kolo vačkového hřídele o zub dopředu (ono to bylo po snížení spíš půl zubu, ale to je jedno) a ani tak se to nepotkalo.
Neboj se toho, že by se to mělo potkat. Pokud zachováš správné časování, nepotká se to.
A jedna maličkost: Snižuj blok a ne hlavu, pokud se opravdu tolik bojíš. Snížením bloku se dosahuje vyššího nárůstu kompresního poměru, tudíž není třeba snižovat tolik (a navíc nezničíš antidetonační štěrbinu ve spalovacím prostoru hlavy).
Naposledy upravil(a) Marek dne sob čer 07, 2008 20:45, celkem upraveno 3 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Maysner píše:motor 1700. hlava snizena o 2mm a vacka 272°. pri kazdym pokusu nasadit vacku se nam to potkalo.
Zřejmě ta vačka měla vyšší zdvih ventilů. Pak je třeba upravit dna pístů, podobně jako to mají písty 2105 - jiná možnost není.
Nehledě k tomu, že při takovém snížení u motoru 1,7 jsi na stupni komprese kolem 11:1, což je dost i na Rusáka (a hlavně je to zbytečné, protože budeš mít problém odladit regulaci předstihu).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
vacka podle mne urcite nema vyssi zdvih, jen delsi dobu otevreni..
muj nazor je ze ta vacka ma byt spravne na seriove hlave, kdyz ji snizis a ventily se drive otviraji a zaviraji, tak se to potka, tady bych volil jak psal marek struhnout blok o par desetin..
muj nazor je ze ta vacka ma byt spravne na seriove hlave, kdyz ji snizis a ventily se drive otviraji a zaviraji, tak se to potka, tady bych volil jak psal marek struhnout blok o par desetin..
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
jenze ta ostra vacka bez snizeni bloku nebo hlavy je k nicemu. nepomuze to a jen to vic zere. to je ten duvod proc se ta hlava snizovala
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Pokud je vačka udělaná opravdu profesionálně, má nejen delší časování a střih, ale i vyšší zdvih - to má čmelák pravdu. Navíc někdy (pokud si to motor žádá) může mít každá vačka zvlášť vyrobenou geometrii (má tedy jinak broušenou náběžnou a jinak úběžnou hranu, navíc se liší broušení a úhly u sacích a u výfukových vaček).
Nejlepší je toto: Pro zvýšení kompresního poměru motoru snižovat blok - především proto, že netřeba snižovat tolik jako hlavu a taky proto, že blok má více materiálu k úběru než hlava (tam hrozí prasknutí chladicích kanálků do spalovacích prostor). Odměřit si rozteč ventilů a vzdálenost jejich os od středové osy pístu, zjistit úhel, který svírá osa válce s osami stopek ventilů a na základě toho zapíchnout frézou do dna pístu zápichy.
S hloubkou zápichů bych to nepřeháněl, protože se tím dost zeslabí dno a může dojít k prasknutí pístu při chodu motoru. Jen tolik, kolik je nezbytně nutné (tedy osadit vačku na hlavu, maximálně otevřít sací ventil (má větší talíř, takže proto sací) a změřit, o kolik vykukuje od roviny hlavy. Od toho odečíst sílu těsnění a nedoběh pístu a máte míru hloubky zápichu do dna pístu). A pak se to prostě potkat nemůže.................
Nejlepší je toto: Pro zvýšení kompresního poměru motoru snižovat blok - především proto, že netřeba snižovat tolik jako hlavu a taky proto, že blok má více materiálu k úběru než hlava (tam hrozí prasknutí chladicích kanálků do spalovacích prostor). Odměřit si rozteč ventilů a vzdálenost jejich os od středové osy pístu, zjistit úhel, který svírá osa válce s osami stopek ventilů a na základě toho zapíchnout frézou do dna pístu zápichy.
S hloubkou zápichů bych to nepřeháněl, protože se tím dost zeslabí dno a může dojít k prasknutí pístu při chodu motoru. Jen tolik, kolik je nezbytně nutné (tedy osadit vačku na hlavu, maximálně otevřít sací ventil (má větší talíř, takže proto sací) a změřit, o kolik vykukuje od roviny hlavy. Od toho odečíst sílu těsnění a nedoběh pístu a máte míru hloubky zápichu do dna pístu). A pak se to prostě potkat nemůže.................
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)