Diagnostika
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Před časem jsem zde vypisoval, jak vyblikat chybové kody z řidicí jednotky. Protože se mi to nechce hledat, tak to popíšu znova:
1. propojíme svorky A a B diagnostické zásuvky
2. otočíme klíčkem do polohy "zapalování zapnuto" - rozsvítí se kontrolky
3. Kontrolka Check Engine (dále jen CE) musí vydat kod 12 a to 3x za sebou. Posloupnost je následující: jedno rozsvícení žárovky, přestávka, dvě rozsvícení za sebou, dlouhá přestávka, jedno rozsvícení, přestávka, dvě rozsvícení, dlouhá přestávka, jedno rozsvícení, přestávka, dvě rozsvícení, dlouhá přestávka
4. po vydání kodu 12 vydá kontrolka CE 3x za sebou veškeré uložené kody poruch.
Takže pokud např. blikne kontrolka 4x, krátká pauza, 2x, dlouhá pauza (a to třikrát po sobě) znamená to chybu 42. Potom kontrolka stejným způsobem "nahlásí" další chybu. Tohle bude dělat tak dlouho, dokud se opět nedostane na 12. A v tomto cyklu pokračuje. Příklad: 12 12 12, 23 23 23, 42 42 42, 44 44 44, 54 54 54, a jede od začátku 12 12 12, 23 ... . Všechny tyto kody musíš "pochytat" a zveřejnit zde - potom se můžeme bavit o takzvané přechodné poruše nebo o něčem vážnějším.
A ještě dodatek: píšeš, že buď po chvíli CE zhasne nebo svítí pořád. Pokud po nastartování během chvilky zhasne, je vše v pořádku. Pokud se rozsvítí za jízdy a po chvíli zhasne - jde o tzv. nestálou poruchu, ale pokud se rozsvítí a nezhasne po zbytek jízdy - je na některém čidle závada. V tom případě přechází řídící jednotka do nouzového režimu, což má za následek minimálně zvýšení spotřeby PHM.
L.
1. propojíme svorky A a B diagnostické zásuvky
2. otočíme klíčkem do polohy "zapalování zapnuto" - rozsvítí se kontrolky
3. Kontrolka Check Engine (dále jen CE) musí vydat kod 12 a to 3x za sebou. Posloupnost je následující: jedno rozsvícení žárovky, přestávka, dvě rozsvícení za sebou, dlouhá přestávka, jedno rozsvícení, přestávka, dvě rozsvícení, dlouhá přestávka, jedno rozsvícení, přestávka, dvě rozsvícení, dlouhá přestávka
4. po vydání kodu 12 vydá kontrolka CE 3x za sebou veškeré uložené kody poruch.
Takže pokud např. blikne kontrolka 4x, krátká pauza, 2x, dlouhá pauza (a to třikrát po sobě) znamená to chybu 42. Potom kontrolka stejným způsobem "nahlásí" další chybu. Tohle bude dělat tak dlouho, dokud se opět nedostane na 12. A v tomto cyklu pokračuje. Příklad: 12 12 12, 23 23 23, 42 42 42, 44 44 44, 54 54 54, a jede od začátku 12 12 12, 23 ... . Všechny tyto kody musíš "pochytat" a zveřejnit zde - potom se můžeme bavit o takzvané přechodné poruše nebo o něčem vážnějším.
A ještě dodatek: píšeš, že buď po chvíli CE zhasne nebo svítí pořád. Pokud po nastartování během chvilky zhasne, je vše v pořádku. Pokud se rozsvítí za jízdy a po chvíli zhasne - jde o tzv. nestálou poruchu, ale pokud se rozsvítí a nezhasne po zbytek jízdy - je na některém čidle závada. V tom případě přechází řídící jednotka do nouzového režimu, což má za následek minimálně zvýšení spotřeby PHM.
L.
jo děkuju. no mi když jedem tak se kontrolka check engine rozvítí tak na deset sekund a zhasne ale někdy se rozsvítí a už svítí celou cestu tak nevim. Ted napíšu jak to bliká nám
nejdřív to udělá kod 12 a potom to bliká jeden dva pauza jeden dva pauza jeden dva pauza a pak jeden dva tři čtyři pauza jeden dva tři čtyři pauza jeden dva tři čtyři.
nejdřív to udělá kod 12 a potom to bliká jeden dva pauza jeden dva pauza jeden dva pauza a pak jeden dva tři čtyři pauza jeden dva tři čtyři pauza jeden dva tři čtyři.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Dle Tvého popisu by se jednalo o kod 22 a kod 44.
Napřed ten jednodušší:
Kod 44 - ochuzená palivová směs: jedná o tzv. nestálou/přechodnou závadu, která je zapřičiněna chybou, kterou udává kod 22. Chyba 44 je diagnostikována Lambda sondou a znamená tolik, že do motoru jde málo směsi. Nezajímavá chyba. Odstraní se sama odstraněním chyby 22.
Kod 22 - poloha škrticí klapky (nedostatečné napětí signálu) - tato chyba je již zajímavější (a možná i dražší). Čidlo, které je upevněno "zezadu" na škrticí klapce (zepředu je lanko od pedálu plynu) vykazuje nějakou závadu. Závada je buďto vně nebo uvnitř. Pokud by byla závada vně - jedná se o přetržený nebo téměř přetržený některý ze tří drátků, které do čidla vedou. Oprava spočívá v jejich opětném napojení (tuto závadu jsem též měl na bývalé 21073i). Pokud je závada uvnitř - je to způsobeno (s největší pravděpodobností) "ošoupáním" činné plochy snímače. Snímač se chová jako potenciometr. Těleso snímače je nerozebíratelné, proto oprava spočívá ve výměně tohoto snímače.
Ovšem před koupí tohoto čidla bych napřed kontaktoval někoho, kdo má tento díl "v zásobě" a odzkoušel to. Pokud se kontrolka CE začne chovat normálně, potom bych koupil nové čidlo.
Takže asi tak. L.
Napřed ten jednodušší:
Kod 44 - ochuzená palivová směs: jedná o tzv. nestálou/přechodnou závadu, která je zapřičiněna chybou, kterou udává kod 22. Chyba 44 je diagnostikována Lambda sondou a znamená tolik, že do motoru jde málo směsi. Nezajímavá chyba. Odstraní se sama odstraněním chyby 22.
Kod 22 - poloha škrticí klapky (nedostatečné napětí signálu) - tato chyba je již zajímavější (a možná i dražší). Čidlo, které je upevněno "zezadu" na škrticí klapce (zepředu je lanko od pedálu plynu) vykazuje nějakou závadu. Závada je buďto vně nebo uvnitř. Pokud by byla závada vně - jedná se o přetržený nebo téměř přetržený některý ze tří drátků, které do čidla vedou. Oprava spočívá v jejich opětném napojení (tuto závadu jsem též měl na bývalé 21073i). Pokud je závada uvnitř - je to způsobeno (s největší pravděpodobností) "ošoupáním" činné plochy snímače. Snímač se chová jako potenciometr. Těleso snímače je nerozebíratelné, proto oprava spočívá ve výměně tohoto snímače.
Ovšem před koupí tohoto čidla bych napřed kontaktoval někoho, kdo má tento díl "v zásobě" a odzkoušel to. Pokud se kontrolka CE začne chovat normálně, potom bych koupil nové čidlo.
Takže asi tak. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
tak Ludku pisu jak to dopadlo čidlojsme sundali a vyčistily kontakt a check engine bliká kod 12 a pak 1,2,3,4 pauza 1,2,3,4pauza 1,2,3,4jinak promin že jsem nenapsal to čidlo jsme dělali dnes a kod 22 jsme vymazali ale kod 44 se tam furt drží
Naposledy upravil(a) jakke dne stř kvě 07, 2008 18:14, celkem upraveno 1 x.
Kódy jsou na straně 138 tech. dokum.1.7i Kód 1,2,3,4 Neexistuje asi myslíš 12 a 34 ? A 34 je nedostatečný signál z čidla "absolutního tlaku" (černá krabička nezi filtrem paliva a nádobkou brzdovky hned u olna)
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Jak tomu mám rozumět ? kódy jsou dvou číselné! vždy . (počet bliknutí krátká mezera , počet bliknutí dlouhá mezera) a znovu další kód . (třeba blik,blik,blik,--blik,blik,-------)=32jakke píše:ne kod 1,2,3,4 ale že to blikalo 1,2,3,4a 6 kát za sebou
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Tu začíná pravděpodobně pro tebe problém . V žádném případě to nemusí znamenat vadu Lambda sondy . Musí se udělat test . Většina závad hlášená "počítačem" je důsledek a né příčina. Pro mne to není problém . Je potřeba ale znát jak celý systém funguje .jakke píše:asi to bude zase on a co stim kodem 44 mám asi dělat koupit lambda sondu ?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Dle servisního návodu to jde také ale "velmi složitě" když znáte systém jde test provést jinak .
Příklad CHudá směs: počítač hlásí chybu 44 .Stačí jakýkoli multimetr a připojit ho k výstupu ambdy ta bude trvale na nízké úrovni cca0,2V a Vy nevite jestli je vadná lambda nebo je opravdu směs chudá .Test:Stříkněte trochu benzínu (stříkačkou) do sacího potrubí a měřák Vám musí hned "vyběhnout" na cca 0,8V .Když se tal nestane je lambda v háji .A takhle jednoduše se dá otestovat celá elektronika .Než nadatluji tohle měl bych celý test všech obvodů hotový.
Příklad CHudá směs: počítač hlásí chybu 44 .Stačí jakýkoli multimetr a připojit ho k výstupu ambdy ta bude trvale na nízké úrovni cca0,2V a Vy nevite jestli je vadná lambda nebo je opravdu směs chudá .Test:Stříkněte trochu benzínu (stříkačkou) do sacího potrubí a měřák Vám musí hned "vyběhnout" na cca 0,8V .Když se tal nestane je lambda v háji .A takhle jednoduše se dá otestovat celá elektronika .Než nadatluji tohle měl bych celý test všech obvodů hotový.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
-
- Příspěvky: 759
- Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
- Bydliště: Šurany -SK
- Kontaktovat uživatele:
Ja by som poradil asi tolko ze vyskusaj si vymenit palivovy filter (valec vedla nadobky na brdovu kvapalinu).
Inak ako casto ta kontrolka preblikava ? Pokial sa to neprejavuje na chodu motoru alebo na spotrebe tak sa nato vyjeb. Ak prijides na zraz tak sa nato mozem pozret magickym okom to nam hadam povie viac
Inak ako casto ta kontrolka preblikava ? Pokial sa to neprejavuje na chodu motoru alebo na spotrebe tak sa nato vyjeb. Ak prijides na zraz tak sa nato mozem pozret magickym okom to nam hadam povie viac
530i
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010