Brzdy - účinost a vadnutí
Moderátor: Moderátoři
Až k nebesům?TAk desítku off road jsem ještě neviděl, že bych přehlédl
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Nedá mi to a musím sa ozvať. Čahoun vám tu radí dobre a vy na tom špekulujete. Brzdy sú dôležitá vec! Už som to písal, ale asi zbytočne. Nastavte si omezdovače, alebo nech vám ich nastavia v servise! Aj mne Lada brzdila zle, keď som ju kúpil od ruky. Teraz brzdí výborne a s vednutím som sa ešte nestretol. Dajte si veci do poriadku a jazdite s tým ako sa má jazdiť a potom skúste mudrovať a kritizovať a uvidíte, že nebude o čom.
Nuže táži se, jak správně nastavit omezovač?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Rudo, u mě nešlo o špatné brždění vinou špatně nastaveného omezovače. Kostky jsem vzadu neměl, na normální brzdění to brzdilo přijatelně. Ale šlo o vandutí brzd vinou přehřátí. A to docela rychle!
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
souhlas s Erikem: Pro "tři" zabrždění po sobě se správně seřízená Lada chová stejně jako každé jiné auto. Ale jakmile člověk jede chvíli jako prase, tak se brzdy po relativně krátké době přehřejou a ztrácí účinnost. Projeví se to smradem a tím, že auto najednou brzdí s cca polovičním účinkem. Ačkoli jezdím stále stejně, tak na XM z roku 98 jsem přehřátí brzd zatím nedosáhnul. U Lady se mi to stávalo cca 5x do roka. Pokud ale člověk jede rozumně (což mi zatím nejde ), tak se ho tento problém vůbec netýká. A i když se mu tohle stane, pořád se toho moc neděje, stačí zpomalit a nechat brzdy vychladnout, po cca 5-10 minutách jízdy mezi kamiony (jejich rychlostí a bez brždění) se vše vrátí zpátky k normálu.
Naposledy upravil(a) Skalouš dne pát kvě 02, 2008 07:20, celkem upraveno 1 x.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Plavec: Se netaž a radši to najdi v tý knížce, co máš pučenou
Myslím, že s tou pákou se po omezovači trochu dá tročku hejbat, no a kdyby ne, tak ohnutí páčky to jistí . A o kolik? No o tolik o kolik je zvedlý - samozřejmě v poměru k tomu, kde je páčka na nápravu chycená - šlo by to poměrně jednoduše spočítat, za předpokladu, že se tím zvednutím nezmění rozložení hmotnosti, což asi skoro ne...
Ale nejdřív by to hlavně chtělo vyzkoušet, jak to brzdí, třeba na sněhu jestli po zablokování př. kol se za chvilku zablokujou i zadní. Aby se do toho člověk nevrtal zbytečně a něco tam nezk...
Myslím, že s tou pákou se po omezovači trochu dá tročku hejbat, no a kdyby ne, tak ohnutí páčky to jistí . A o kolik? No o tolik o kolik je zvedlý - samozřejmě v poměru k tomu, kde je páčka na nápravu chycená - šlo by to poměrně jednoduše spočítat, za předpokladu, že se tím zvednutím nezmění rozložení hmotnosti, což asi skoro ne...
Ale nejdřív by to hlavně chtělo vyzkoušet, jak to brzdí, třeba na sněhu jestli po zablokování př. kol se za chvilku zablokujou i zadní. Aby se do toho člověk nevrtal zbytečně a něco tam nezk...
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Skalouši, taky souhlas, jen je otázka, když pak jedeš např. po dálnici a někdo před Tebou to zahamtne a ty budeš potřebovat s Ladou zastavit, tak jestli to přehřátí nepřijde dřív než zastavíš a pak už to nedobrzdíš. A na to nemusíš jet jako prase. Zase máš výhodu, že ti za tebou to vždycky ubrzdí
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
No v takovejch situacích dochází spíš ke tření mezi vozovkou a pneumatikou než mezi kotoučem a destičkama
Ne, vážně, nemyslím, že se ty brzdy přehřejou na jedno ostrý zabrzdění, jednou sem takhle docela nouzově brzdil ze 140 na cca 50 a nějak razantně sem na ostatní auta neztrácel, ale otázka jak moc razantně brzdili oni...
třeba by pomohlo tohle
Ne, vážně, nemyslím, že se ty brzdy přehřejou na jedno ostrý zabrzdění, jednou sem takhle docela nouzově brzdil ze 140 na cca 50 a nějak razantně sem na ostatní auta neztrácel, ale otázka jak moc razantně brzdili oni...
třeba by pomohlo tohle
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Ze 140 na 50 musíš zabrzdit alespoň cca 3x za sebou, abys začal pozorovat nějaké změny... a to se sejde s ohledem na situaci na silnici poměrně málokdy...
Ty vrtané kotouče vypadají dobře. Hlavně jsou dělané k původním diskům, takž odpadají náklady na nová kola. Kdybych měl "novou" 2111, určitě bych o nich uvažoval.
Ty vrtané kotouče vypadají dobře. Hlavně jsou dělané k původním diskům, takž odpadají náklady na nová kola. Kdybych měl "novou" 2111, určitě bych o nich uvažoval.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
For Skalouš a Zelvotron , ty otvory a'la vysavačová turbinka jistě mají své opodstatnění , ale ty kulaté příčné díry ? Na ty jsem slyšel ve Špindlu u lanovky názor "šílených"cyklistů co sjíždějí na čas lyžařské sjezdovky ,že to je docela solidní fréza na brzdové destičky .
A pokud jde o vlastní brždění - na mé 2112 mám ty ventilované kotouče a subjektivně posouzeno - bývalka 2104 brzdila o něco lépe a hlavně - podstatně lépe svítila .A to je u vozu mezi kterými je rozdíl cca jedenapůl generace dost velký nedostatek .
A pokud jde o vlastní brždění - na mé 2112 mám ty ventilované kotouče a subjektivně posouzeno - bývalka 2104 brzdila o něco lépe a hlavně - podstatně lépe svítila .A to je u vozu mezi kterými je rozdíl cca jedenapůl generace dost velký nedostatek .
Naposledy upravil(a) Petr HC dne pát kvě 02, 2008 15:11, celkem upraveno 1 x.
Petr HC: Už jsem koupil fůru pytlovin, kvůli kterým jsem si pak nadával... Ale pokud se to nevyzkouší, tak to člověk nemůže jen tak zavrhnout...
Větší průměr kotoučů by byl sázkou na jistotu. Ale když jsem si připočítal cenu nových disků a gum, tak jsem usoudil, že když to přehřeju, tak to nechám vychladnout a nebudu to řešit....
Větší průměr kotoučů by byl sázkou na jistotu. Ale když jsem si připočítal cenu nových disků a gum, tak jsem usoudil, že když to přehřeju, tak to nechám vychladnout a nebudu to řešit....
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
No s těma kotoučema je otázka, jestli je to vůbec funkční, nebo se jedná jen o honění machr indexu
Jinak podle mě ty drážky slouží k očišťování povrchu destičky - ono je to i logický - čim větší "nerovnosti povrchu" tim větší tření, ale čím větší drsnost povrchu, tím větší opotřebení...
Zbytek raděj bez komentáře
Jinak podle mě ty drážky slouží k očišťování povrchu destičky - ono je to i logický - čim větší "nerovnosti povrchu" tim větší tření, ale čím větší drsnost povrchu, tím větší opotřebení...
Zbytek raděj bez komentáře
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Vidíš na tu knížku jsem si nevzpoměl, tak se podívám a napíšu ten postup sem.zelvotron píše:Plavec: Se netaž a radši to najdi v tý knížce, co máš pučenou
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch