2104 - měla zavírání paliva na volnoběh?
Moderátor: Moderátoři
2104 - měla zavírání paliva na volnoběh?
Měly karburátorové žigulíky (konkrétně 2104) uzavírání paliva na volnoběh elektromagnetickým ventilem? Teď nemám na mysli ten ventil proti samozápalům.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
A od kterého roku to bylo možné a jak to vlastně fungovalo? Nějak to hlídalo podtlak....?
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Mělo to vlastní řídicí jednotku. Ta hlídala otáčky motoru a uzavření klapky karburátoru.
Pokud jsi měl otáčky motoru vyšší než cca 1700 rpm (tedy vyšší než volnoběžné) a současně byla zavřená škrticí klapka karburátoru (což vlastně v praxi znamená brzdění motorem), jednotka odpojila elektriku pneumatickému ventilku. Tedy uzavřel podtlak k membráně ovládající uzávěrku volnoběhového kanálu. Tím došlo k uzavření proudění paliva volnoběhovým kanálkem a motor měl okamžitou spotřebu 0.
Při snížení otáček pod 1200 rpm (volnoběh) nebo při otevření klapky karburátoru (sešlápnutý plyn) se vše opět aktivovalo a volnoběhový kanál dodával palivo.
Jednodušším způsobem to vysvětlit neumím. Najdi si k tomu obrázky a jistě to pochopíš.
Pokud jsi měl otáčky motoru vyšší než cca 1700 rpm (tedy vyšší než volnoběžné) a současně byla zavřená škrticí klapka karburátoru (což vlastně v praxi znamená brzdění motorem), jednotka odpojila elektriku pneumatickému ventilku. Tedy uzavřel podtlak k membráně ovládající uzávěrku volnoběhového kanálu. Tím došlo k uzavření proudění paliva volnoběhovým kanálkem a motor měl okamžitou spotřebu 0.
Při snížení otáček pod 1200 rpm (volnoběh) nebo při otevření klapky karburátoru (sešlápnutý plyn) se vše opět aktivovalo a volnoběhový kanál dodával palivo.
Jednodušším způsobem to vysvětlit neumím. Najdi si k tomu obrázky a jistě to pochopíš.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11060
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Asi ano, kdysi tuto myšlenku tady Marek připustil. Myslím, že to chodit bude, otázkou je kolik paliva bude strháváno permanentně pootevřenou klapkou první komory. Mám totiž pocit, že ventil zavírá jen volnoběžný kanál, ale možná se mýlím.
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
U Weberu je to malinko jinak: WEBER má paralelní kanál kolem klapek, kterým proudí směs namíchaná tryskou a vzdušníkem volnoběhového kanálku (podobně jako u OZONu). Rozdíl je však v tom konečném podávání směsi pod klapky. Zatímco u OZONu se paralelně k této již předmíchané volnoběhové směsi přisává vzduch vlastním vzduchovým kanálkem a jeho množství regulujeme šroubem množství směsi, u WEBERu takový přídavný kanálek není a tento vzduch musíme přisávat nepatrně otevřenou klapkou I.stupně - finální směs pro volnoběh (o správném množství a bohatosti) se u WEBERu mísí až v sacím traktu motoru a nikoli již v karburátoru jako je tomu u OZONu. Otevření škrticí klapky u WEBERu je ovšem tak malé, že rychlost proudění vzduchu skrz její difuzor nemá sílu na strhávání paliva z hlavní soustavy (jinak by to totiž pozbývalo smyslu).
Celé by to v praxi fungovalo asi takto: Zapojení ekonomizéru pro WEBER by bylo jednodušší než u OZONu, nemusel by se využívat podtlak ani pneumatický ventil. Potřebovali bychom mikrospínač na páku táhla I.stupně (stejně jako u OZONu) a řídicí jednotku pro ekonomizér (rovněž viz OZON). Ovládací elektrika by se zapojila stejně jako u OZONu s tím rozdílem, že spínané plus by nespínalo žádný pneumatický ventil (který by dále ovládal podtlak na membránu volnoběhového kanálku..................), ale ovládal by přímo cívku elektromagnetického ventilu uzavírání volnoběhové trysky.
Samozřejmě toto může fungovat pouze u WEBERu 1500/1600 (WEBER pro 1200/1300 nemá elektromagnetický ventil).
Celé by to v praxi fungovalo asi takto: Zapojení ekonomizéru pro WEBER by bylo jednodušší než u OZONu, nemusel by se využívat podtlak ani pneumatický ventil. Potřebovali bychom mikrospínač na páku táhla I.stupně (stejně jako u OZONu) a řídicí jednotku pro ekonomizér (rovněž viz OZON). Ovládací elektrika by se zapojila stejně jako u OZONu s tím rozdílem, že spínané plus by nespínalo žádný pneumatický ventil (který by dále ovládal podtlak na membránu volnoběhového kanálku..................), ale ovládal by přímo cívku elektromagnetického ventilu uzavírání volnoběhové trysky.
Samozřejmě toto může fungovat pouze u WEBERu 1500/1600 (WEBER pro 1200/1300 nemá elektromagnetický ventil).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)