Ozon
Moderátor: Moderátoři
no ved normalne zoberies spinac, urobis nanho uchyt a jazycek spinaca vopchas medzi doraz 2. klapky a nastavovaci cerv. No potom musis cerva povolit o tolko, aka je hrubka jazycka spinaca.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
No veď práve o to mi išlo, že neviem kde presne je ta klapka 2. komory.
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
První klapka se otevírá jako první , druhá je otevíraná buď mechanicky nebo podtlakem .
Otevři filtr vzduchu a koukni se dovnitř a přitom rukou přidávej plyn (stojící motor).
Otevři filtr vzduchu a koukni se dovnitř a přitom rukou přidávej plyn (stojící motor).
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
No, prikladam dalsiu skusenost. S osadenim na 1. komore 170/125 som dosiahol spotreby 6,5L. S osadenim 150/112 sa spotreba vysplhala na 8L. Momentalne skusam osadenie 150/107.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Úplně jsem zapomněl svěřit se s jednou záhadou na mém Ozonu.
Minulý týden jsem se pustil v půlce cesty v prudkém dešti do seřizování karburátoru, chtěl jsem zašroubovat všechny šrouby a seřídit podle nouzového základního návodu z knížky.
Zašrouboval jsem úplně naplno šroub bohatosti, ale motor běžel dál! Škubal, ale běžel, je to možné? Myslel jsem, že když se utáhne bohatost, měl by úplně zhasnout...
Začal jsem utahovat i množství směsi, to už se rozklepal, tak jsem odpojil trysku a po utažení obou šroubů jsem je nastavil přesně tak, jak je psáno v Tůmovi.
Nastartuji a motor nejenže měl na chlup přesné volnoběžné otáčky, ale dokonce i šel dobře za plynem. O nějaký ten milimetr jsem s tím ještě polaboroval a vyrazil.
Od té doby jezdím jako s vyměněným motorem- tahá jako blázen, nechá se točit, neprská, zrychlení po něm můžu chtít i na trojku v otáčkách pod 2000, nedělám to sice, ale vím, že dříve něco takového bylo nemožné. Po rozjezdu s malým plynem neškube, bez plynu dokáže jet i do mírného kopce- dříve okamžitě zdechl... Neuvěřitelné!
Spotřebu jsem přesně neměřil, ale zdá se mi stále stejná. Větší rozhodně není- to ještě bude předmětem zkoumání.
Klapka druhého stupně se mi otevírala včera do kopce na dvojku až při cca 5000 ot. Do té doby to vše utáhl první stupeň. Celkově teď vůbec není potřeba moc na něj šlapat, aby jel. Lehce to škublo, ale ne, že by se to nějak výrazně zadusilo, spíše to jakoby skokově chytilo druhý dech.
Jsem ťedy teď zatím spokojený, ještě mě čeká výměna vrchního víka karb. a zkušební provoz s Weberem. Když teď vím, že i s Ozonem si dokážu rozumět, asi ho do té Austrálie posílat nebudu.
Minulý týden jsem se pustil v půlce cesty v prudkém dešti do seřizování karburátoru, chtěl jsem zašroubovat všechny šrouby a seřídit podle nouzového základního návodu z knížky.
Zašrouboval jsem úplně naplno šroub bohatosti, ale motor běžel dál! Škubal, ale běžel, je to možné? Myslel jsem, že když se utáhne bohatost, měl by úplně zhasnout...
Začal jsem utahovat i množství směsi, to už se rozklepal, tak jsem odpojil trysku a po utažení obou šroubů jsem je nastavil přesně tak, jak je psáno v Tůmovi.
Nastartuji a motor nejenže měl na chlup přesné volnoběžné otáčky, ale dokonce i šel dobře za plynem. O nějaký ten milimetr jsem s tím ještě polaboroval a vyrazil.
Od té doby jezdím jako s vyměněným motorem- tahá jako blázen, nechá se točit, neprská, zrychlení po něm můžu chtít i na trojku v otáčkách pod 2000, nedělám to sice, ale vím, že dříve něco takového bylo nemožné. Po rozjezdu s malým plynem neškube, bez plynu dokáže jet i do mírného kopce- dříve okamžitě zdechl... Neuvěřitelné!
Spotřebu jsem přesně neměřil, ale zdá se mi stále stejná. Větší rozhodně není- to ještě bude předmětem zkoumání.
Klapka druhého stupně se mi otevírala včera do kopce na dvojku až při cca 5000 ot. Do té doby to vše utáhl první stupeň. Celkově teď vůbec není potřeba moc na něj šlapat, aby jel. Lehce to škublo, ale ne, že by se to nějak výrazně zadusilo, spíše to jakoby skokově chytilo druhý dech.
Jsem ťedy teď zatím spokojený, ještě mě čeká výměna vrchního víka karb. a zkušební provoz s Weberem. Když teď vím, že i s Ozonem si dokážu rozumět, asi ho do té Austrálie posílat nebudu.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Můj současný Ozon je pravděpodobně zralý na smetiště. Jezdí sice teď dost dobře, ale stále jsou tam díry i po výměně membránky, i po pečlivém profouknutí kompresorem, zvedl jsem bohatost, otáčky se zvedly, po cca 100 km jízdy byl volnoběh naopak nějakých 500 ot, a motor začal zhasínat. Vrácením bohatosti na dřívější hodnotu zpět o 1/4 otáčky se volnoběh upravil, po několika kilometrech opět velmi nízký.
Auto netáhne úplně nejlépe na dálnici, sice jede na pouhý dotyk plynu i 120, ale do kopců rychlost neudrží (zatížené tak ze 3/5) a je potřeba šlapat hodně i přes pojistku 2. komory, aby se rychlost udržela alespoň 110.
Zkrátka a dobře, po sečtení dalších vleklých problémů pravděpodobně pocházejících od karburátoru, jsem se rozhodl, že s tímto konkrétním kusem končím a už ho nikdy víc nechci vidět, stál mě hodně utrpení, hodně problémů a hodně dlouhotrvajících záhad, které se nedají vyřešit.
Dále viz. http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... de5#163985
Auto netáhne úplně nejlépe na dálnici, sice jede na pouhý dotyk plynu i 120, ale do kopců rychlost neudrží (zatížené tak ze 3/5) a je potřeba šlapat hodně i přes pojistku 2. komory, aby se rychlost udržela alespoň 110.
Zkrátka a dobře, po sečtení dalších vleklých problémů pravděpodobně pocházejících od karburátoru, jsem se rozhodl, že s tímto konkrétním kusem končím a už ho nikdy víc nechci vidět, stál mě hodně utrpení, hodně problémů a hodně dlouhotrvajících záhad, které se nedají vyřešit.
Dále viz. http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... de5#163985
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Budu se muset k tomu přes všechen nedostatek času konečně dokopat...
Ozona Ti klidně dovezu a klidně si ho nech na hraní, nebo nějaké díly, protože ho zřejmě už nikdo dohromady nedá, dějou se tam takové věci přes všechno nové, čištěné a kontrolované, že to asi už nikdo nenapraví...
Abych pravdu řekl, tak mi s tímto konkrétním kouskem došla všechna trpělivost cokoliv na něm už dělat a pokoušet se o nápravu.
Ozona Ti klidně dovezu a klidně si ho nech na hraní, nebo nějaké díly, protože ho zřejmě už nikdo dohromady nedá, dějou se tam takové věci přes všechno nové, čištěné a kontrolované, že to asi už nikdo nenapraví...
Abych pravdu řekl, tak mi s tímto konkrétním kouskem došla všechna trpělivost cokoliv na něm už dělat a pokoušet se o nápravu.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
HOTOVO! Přehodil jsem karburátory, Ozon je pryč a začíná hraní s Weberem.
K-L: Montáž byla jednoduchá, ani jsem nemusel předělávat šroubky a těsnění filtrboxu, protože jsem tam zespodu dal matice a podložky tak, jak jsem to měl na Ozonu, takže to teď těsní i tak. Něco jsem podotahoval, bohužel nátrubek přívodu paliva měl takový vakl, že jsem ho lehce vytáhl ven, ale byl tam zřejmě silikon, takže jsem to tam nacpal zpátky co možná nejhlouběji a pojistil to drátem. Po osahání za studena i za tepla benzín neproniká, tak to snad je dobré...
Předpokládám, že nijak vysoký tlak ten benzín mít nebude, takže by to mělo vydržet a během chvíle stejně jedu do servisu na pokračování maratónu oprav, tam mi to dají dohromady, tak jako zachránili Ozona.
- - - - - - -
Pocity z jízdy: Bohužel zatím jen po městě, pokusil jsem se to seřídit dle knížek, ale postup s dvojím povolením a utažením šroubů selhal, protože dalším povolováním bohatosti motor začal škubat a utahováním také, takže jsem to nastavil po přiškrcení klapky jen jednou, našel jsem tam jakýsi bod, kdy jsou otáčky nejvyšší a potom jsem volnoběh došteloval na klapce.
Motor startuje o něco lehčeji a má při tom jiný zvuk, do otáček jde možná o něco ochotněji a je jakoby dravější, při zátěži také, ale kupodivu, žádný velký rozdíl mezi mým Ozonem v dobách, kdy byl ještě dobrý a Weberem, jsem zatím nezaznamenal. Fakt je ten, že ochotu jít do otáček má větší a přechody se zdají být lepší.
Tentokrát jsem na to hodně šlapal, abych to vyzkoušel, takže tam asi benzín tekl proudem, ale myslím, že na druhý stupeň jsem šel málokdy- nebylo potřeba ani při razantnější jízdě do kopce.
Budu pokračovat v testovacím provozu, zítra pravděpodobně mimo město+ zkusím dálnici, ale myslím, že ani ten Ozon (když byl v pořádku) nebyl zase tak špatný...
Marku, jestli se dostanu na tu příští brněnskou schůzi, tak ten Ozon přitáhnu s sebou, nafasuješ ode mne samozřejmě nějaký prezent za ochotu a můžeš mrkat ještě dříve, když tedy budeš tak hodný. Asi si ho potom zase nějak přepravím do Prahy ještě před Trnavou, protože jestli ten Weber bude nenažraný, tak tam toho Ozona musím dát ještě před letními výjezdy na daleké cesty.
K-L: Montáž byla jednoduchá, ani jsem nemusel předělávat šroubky a těsnění filtrboxu, protože jsem tam zespodu dal matice a podložky tak, jak jsem to měl na Ozonu, takže to teď těsní i tak. Něco jsem podotahoval, bohužel nátrubek přívodu paliva měl takový vakl, že jsem ho lehce vytáhl ven, ale byl tam zřejmě silikon, takže jsem to tam nacpal zpátky co možná nejhlouběji a pojistil to drátem. Po osahání za studena i za tepla benzín neproniká, tak to snad je dobré...
Předpokládám, že nijak vysoký tlak ten benzín mít nebude, takže by to mělo vydržet a během chvíle stejně jedu do servisu na pokračování maratónu oprav, tam mi to dají dohromady, tak jako zachránili Ozona.
- - - - - - -
Pocity z jízdy: Bohužel zatím jen po městě, pokusil jsem se to seřídit dle knížek, ale postup s dvojím povolením a utažením šroubů selhal, protože dalším povolováním bohatosti motor začal škubat a utahováním také, takže jsem to nastavil po přiškrcení klapky jen jednou, našel jsem tam jakýsi bod, kdy jsou otáčky nejvyšší a potom jsem volnoběh došteloval na klapce.
Motor startuje o něco lehčeji a má při tom jiný zvuk, do otáček jde možná o něco ochotněji a je jakoby dravější, při zátěži také, ale kupodivu, žádný velký rozdíl mezi mým Ozonem v dobách, kdy byl ještě dobrý a Weberem, jsem zatím nezaznamenal. Fakt je ten, že ochotu jít do otáček má větší a přechody se zdají být lepší.
Tentokrát jsem na to hodně šlapal, abych to vyzkoušel, takže tam asi benzín tekl proudem, ale myslím, že na druhý stupeň jsem šel málokdy- nebylo potřeba ani při razantnější jízdě do kopce.
Budu pokračovat v testovacím provozu, zítra pravděpodobně mimo město+ zkusím dálnici, ale myslím, že ani ten Ozon (když byl v pořádku) nebyl zase tak špatný...
Marku, jestli se dostanu na tu příští brněnskou schůzi, tak ten Ozon přitáhnu s sebou, nafasuješ ode mne samozřejmě nějaký prezent za ochotu a můžeš mrkat ještě dříve, když tedy budeš tak hodný. Asi si ho potom zase nějak přepravím do Prahy ještě před Trnavou, protože jestli ten Weber bude nenažraný, tak tam toho Ozona musím dát ještě před letními výjezdy na daleké cesty.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
Ahojte lidičky. Prosím vás, filter box má na té gumě (jak je přišroubovanej ke karbeci) takový ten plech(kus železa), který slouží zřejmě asi jako podložka pod ty šrouby co drží filterbox a taky aby to celé těsnilo.
Jenže onen kus, má uprostřed po celém obvodu prolis. Chci se zeptat, jakou stranou patří? Tak aby tlačil do té gumy nebo naopak? Ta guma je děrovaná a po poslední demontáži si nepamatuju jak tam byl. Dal jsem to tam tak, aby ten prolis tlačil do té gumy (právě v místě kde jsou ty díry) a tím to utěsnil.... jestli tedy vůbec...
Je to jedno jak to je nebo není? Díky.
Jenže onen kus, má uprostřed po celém obvodu prolis. Chci se zeptat, jakou stranou patří? Tak aby tlačil do té gumy nebo naopak? Ta guma je děrovaná a po poslední demontáži si nepamatuju jak tam byl. Dal jsem to tam tak, aby ten prolis tlačil do té gumy (právě v místě kde jsou ty díry) a tím to utěsnil.... jestli tedy vůbec...
Je to jedno jak to je nebo není? Díky.