Skladování leštěnek
Moderátor: Moderátoři
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
No ale přece jen, zůstává tady kondenzace vodní páry ve výfukovém potrubí. Při krátkých ale častějších projížďkách to dopadne tak, že bez patřičné drenáže se v tlumičích výfuku nashromáždí odporné množství vody. (když jsem rozebral výfuk u Hnědého, v zadním tlumiči šplouchalo tak dobře půl litru).
Navíc. Při chladnutí (zejména v chladnějším počasí) se velmi pravděpodobně vysráží vzdušná vlhkost do olejové náplně motoru, která by se měla při dalším prohřátí náplně odpařit, pokud na to má dost času a dostatečnou teplotu.
V obou těchto případech by byla lepší ta delší projížďka. Nebo se pletu?
Zatím považuji za lepší řádné prohřátí a následné odstavení na delší dobu. Ale není mi jasné, jak moc tu hraje roli koroze vzdušnou vlhkostí, zejména prostoru válců, ale i oxidace hliníku v sacím potrubí. Vašátore, kolikrát jsi to za zimu protočil Ty? Věřím že o něco to jde vylepšit nalitím oleje otvory pro svíčku a občas to protočím klikou.
Pak tu ale zůstává oxidace tělesa karburátoru, kterému delší stání na suchu taky nesvědčí, minimálně hrozí "seschnutí" mebrány AC pumpičky.
Pak co je lepší, garáž, vytápěná, nevytápěná, přístřešek bohužel asi moc ne.
Já na to všechno nějaký názor mám, ale přece jen, ideál a možnosti reality nemusí jít vždy ruku v ruce.
Proto je pro mě každá leštěnka rudým hadrem. Nemám problém si jí koupit, ale nemám to srdce vzít si jí na svědomí, protože jí nemám kam dát. Je to furt dokola a někdy váhám, že se na to už vážně vykašlu, když navíc posledních pár měsíců vidím, jak ujíždí ten vlak, co se v něm chci vézt taky a sním si o tom už tak 5 let.
Navíc. Při chladnutí (zejména v chladnějším počasí) se velmi pravděpodobně vysráží vzdušná vlhkost do olejové náplně motoru, která by se měla při dalším prohřátí náplně odpařit, pokud na to má dost času a dostatečnou teplotu.
V obou těchto případech by byla lepší ta delší projížďka. Nebo se pletu?
Zatím považuji za lepší řádné prohřátí a následné odstavení na delší dobu. Ale není mi jasné, jak moc tu hraje roli koroze vzdušnou vlhkostí, zejména prostoru válců, ale i oxidace hliníku v sacím potrubí. Vašátore, kolikrát jsi to za zimu protočil Ty? Věřím že o něco to jde vylepšit nalitím oleje otvory pro svíčku a občas to protočím klikou.
Pak tu ale zůstává oxidace tělesa karburátoru, kterému delší stání na suchu taky nesvědčí, minimálně hrozí "seschnutí" mebrány AC pumpičky.
Pak co je lepší, garáž, vytápěná, nevytápěná, přístřešek bohužel asi moc ne.
Já na to všechno nějaký názor mám, ale přece jen, ideál a možnosti reality nemusí jít vždy ruku v ruce.
Proto je pro mě každá leštěnka rudým hadrem. Nemám problém si jí koupit, ale nemám to srdce vzít si jí na svědomí, protože jí nemám kam dát. Je to furt dokola a někdy váhám, že se na to už vážně vykašlu, když navíc posledních pár měsíců vidím, jak ujíždí ten vlak, co se v něm chci vézt taky a sním si o tom už tak 5 let.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Je to přesně tak ... studený motor je provozuschopný bez nadměrného opotřebení ... musíte jet tzv. citovku. Netahat otáčky přes 2 500 ot/min, volit lehký převod, ale nepodtáčet (kvůli mazání) ... prostě jízda cadillacového řidičeVašátor píše:Tož jsem vám to přesunul a můžete se vyřádit
Dle mého názoru krátké jizdy neuškodí pouze v tom případě, když motor není zatěžován - jede se z lehka. V případě když studenému motoru nějaké hovado začne šlapat za krk, velice rychle ho odrovná. Za vše může rozpínavost materiálu při změně teploty. Jak známo z fyziky...
Tom
VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
Osobně si také myslím, že je rozumnější auto řádně prohřát a pak klidně i na delší dobu zagarážovat. Samozřejmě před zagarážováním udělat potřebné zakonzervování.
Moje 2101 stála 5 měsíců na špalkách ve staré stodole s hlíněnou podlahou. Motor jsem protočil za onu dobu asi 4x - samozřejmě vždy se zařazenou rychlostí, aby se protočila i převodovka s diferákem. Po 5ti měsících žigulík chytnul na brnknutí a ihned se dal stáhnout sytič, aniž by motor chcípnul. Z tohoto usuzuji, že k žádné oxidaci karburátoru, seschnutí AC či palivové pumpy a ani k ničemu podobnému nedošlo. Vzdušná vlhkost se lehce podepsala akorát na kotoučích, které lehce orezly, přičemž díky tuhým prasátkům nešlo skoro ani otočit kolem. Jediné čeho jsem si po nastartování všiml, byl po prvním větším šlápnutí na plyn dým z výfuku. Jinak nic.
Moje 2101 stála 5 měsíců na špalkách ve staré stodole s hlíněnou podlahou. Motor jsem protočil za onu dobu asi 4x - samozřejmě vždy se zařazenou rychlostí, aby se protočila i převodovka s diferákem. Po 5ti měsících žigulík chytnul na brnknutí a ihned se dal stáhnout sytič, aniž by motor chcípnul. Z tohoto usuzuji, že k žádné oxidaci karburátoru, seschnutí AC či palivové pumpy a ani k ničemu podobnému nedošlo. Vzdušná vlhkost se lehce podepsala akorát na kotoučích, které lehce orezly, přičemž díky tuhým prasátkům nešlo skoro ani otočit kolem. Jediné čeho jsem si po nastartování všiml, byl po prvním větším šlápnutí na plyn dým z výfuku. Jinak nic.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Já přes zimu vždy jednou za 14 dní natočím motor a necham ho na volnoběhu ohřát a pak zapnu topení a větrák a při vysších otáčkach tak na 10 min prohřeju vnitřek a vysušuju auto zevnitř. Ještě párkrat protůruju motor na max otáčky a vypnu. Když je možnost, tak si v zimě i vyjedu na nějakou 20 až 40 km projíždku. Hlavě aby nebyli posolený a mokrý silnice. Jinak v létě jezdím relativně normálně. Za měsíc najedu tak 300 - 400 km. Tomu auto to prospěje.
Předpokládám, že to auto je přes zimu v garáži. Myslíš, že má nějakej efekt vysušování auta pomocí topení? Já bych řekl, že jestli v tý garáži není 20°C, tak když to pak zchladne tak se to naopak orosí.Štěpán Getsko píše:Já přes zimu vždy jednou za 14 dní natočím motor a necham ho na volnoběhu ohřát a pak zapnu topení a větrák a při vysších otáčkach tak na 10 min prohřeju vnitřek a vysušuju auto zevnitř. Ještě párkrat protůruju motor na max otáčky a vypnu. Když je možnost, tak si v zimě i vyjedu na nějakou 20 až 40 km projíždku. Hlavě aby nebyli posolený a mokrý silnice. Jinak v létě jezdím relativně normálně. Za měsíc najedu tak 300 - 400 km. Tomu auto to prospěje.
Největším problémem je opravdu vzdušná vlhkost a její kondenzace v dutinách automobilu ... z tohoto titulu je optimálním řešením chladná suchá garáž s pohybem vzduchu, aby docházelo k dobrému odvětrání prostoru ... např. budova s průduchy ve zdi ... auto je sice zaprášené, ale nerosí se. Vytápěná garáž není dobrá věc, dochází k extrémnímu odparu a následné kondenzaci vody ... do vytápěné garáže by mělo jít auto pouze v případě, že je suché ... naopak mokré auto (třeba po dešti) je potřeba postavit do průvanu. Ten efekt vytápěné garáže je dobře patrný ve skleníku - takové to mokré parno. Chlad autu nevadí, průvan taky ne, naopak vlhko je zabiják ... nejdřív napadne interiér, zkroutí se tapety, pak jde na kastli a na nápravy ... do motoru dorazí poslední.
Tom
VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
Garáž nemám. Mám jenom látkovou plachtu ušitou na míru ( z materiálu podobného džínovině ), a tou je auto přikrité. Vzimě akorát schazuju z auta sníh, aby to zbytečně nemrzlo.Yellow01 píše:Předpokládám, že to auto je přes zimu v garáži. Myslíš, že má nějakej efekt vysušování auta pomocí topení? Já bych řekl, že jestli v tý garáži není 20°C, tak když to pak zchladne tak se to naopak orosí.Štěpán Getsko píše:Já přes zimu vždy jednou za 14 dní natočím motor a necham ho na volnoběhu ohřát a pak zapnu topení a větrák a při vysších otáčkach tak na 10 min prohřeju vnitřek a vysušuju auto zevnitř. Ještě párkrat protůruju motor na max otáčky a vypnu. Když je možnost, tak si v zimě i vyjedu na nějakou 20 až 40 km projíždku. Hlavě aby nebyli posolený a mokrý silnice. Jinak v létě jezdím relativně normálně. Za měsíc najedu tak 300 - 400 km. Tomu auto to prospěje.
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Máš plachtu v přímém kontaktu s autem? Pokud ano, tak vřele doporučuju systém změnit, plachta se po autě s větrem posouvá a odírá lak, pak se pod ní s oblibou dostane voda a lak je permanentně mokrý, pak to přimrzne, no samá tfuj.Štěpán Getsko píše:Garáž nemám. Mám jenom látkovou plachtu ušitou na míru ( z materiálu podobného džínovině ), a tou je auto přikrité. Vzimě akorát schazuju z auta sníh, aby to zbytečně nemrzlo.
Já to vyřešil tak, že je Hnědý za vratama a má na sobě zadní příčník zahrádky. Na vrata a zahrádku jsem hodil dva 5m hranole, přes to plachtu (krycí za 120Kč) rozměru 5x3 metry (příště koupím 5x4 metry) a pomocí provázků a cihel jí donutil setrvat tam kde má. Po zimních větrech je už tochu opotřebená, ale funguje na 98% jako suché stání. 2% dávám na to, že se a ní drží voda a když plachtu nepřidzvednu koštětem a vodu nevyženu, kape na auto, nebo ten lavor lehne na střechu. Ale zase se plachta vodu skvěle zatíží, když předpovídali vichřici, kýblem jsem tam přidával... Sousedi si musí myslet že jsem magor, dělat tam kolem žigula takovej tyjátr, navíc dvorek je na dvě auta a když je LADA za vratama, Sierra je (se plete) na ulici.
No na leštěnku by to nebylo, když jsem otevřel motorový prostor asi po třech měsících odstávky, přibyla tam liška na prvním dílu výfuku. (sání, výfuk jsou pochopitelně ucpané, válce nalité olejem, občas jdu s klikou a protáčím, nedávno jsem zvednul kolo a protočil dif a kardan.
V případě zájmu fotky řešení dodám večer, z domácího kompu.
Bílý LADA a okřídlená spol.
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
vzdušná vlhkost spojená s produkty spalování vytváří v motoru ztv. karterové plyny, které s vzd. vlhkostí tvoří slabou kyselinu-tento produkt se při běžné provozní teplotě-cca 90 stupňů odpaří a spálí-recirkulace výf. plynů. ale při nižší teplotě se usazuje v podobě kondenzátu na vnitřních površích motoru a chemicky ho poškozuje.
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
U mne je to jednoduché - pár krátkých jízd do 30 km každý rok na každém autě. Tak typuji na každé ladě (2106, 21061, 2x2103) tak 150 - 200 km /rok krát 4 kusy tak si každý rok vychutnám tak cca 500-800 km s ladami. Ale je to různé, např. s 1600 jsem nejel už od podzimu, jen jsem ji přes zimu vylepšoval v garáži.
Na běžné užívání mi věrně slouží felicie kombi 1,3 se kterou jsem moc spokojen a stačí mi.
Na běžné užívání mi věrně slouží felicie kombi 1,3 se kterou jsem moc spokojen a stačí mi.
- Stanley__001x
- Příspěvky: 370
- Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
- Bydliště: Cheb
Nechci do nikoho rejpat, ale se skladováním mám také nějaké zkušenosti. Asi 13 let byla naše DKW v suché garáži na vyfouklých gumách, občas se protočil motor klikou, nebyl vypuštěn benzín ani nic vsříknuto do válců (olej). Nádrž nezrezla , motor také nezkorodoval ( nebýt žravosti oleje, asi bych mluvil jinak), žádná hadice nezpuchřela. Jen kohoutek na benzín nešel otvírat a praskla gumička v HBV, kapalina byla jako jahodový džem .
Stačilo dofoukat gumy udělat ten válec ( gumička je mam pocit z oktávie pro originalisty) nalejt chladič a už se jelo.
Základ je podle mne opravdu ta suchá garáž, další věci můžou pomoct, ale možná taky ne.
Stačilo dofoukat gumy udělat ten válec ( gumička je mam pocit z oktávie pro originalisty) nalejt chladič a už se jelo.
Základ je podle mne opravdu ta suchá garáž, další věci můžou pomoct, ale možná taky ne.
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto