Ozon

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Saša píše:(Až vlivem chudé směsi upálím výfukové ventily). Při těchto experimentech bych tam dal alespoň teploměr výfukových plynů !
Příliš hrůzostrašné ne? :lol: Můžu Tě ujistit, že žádné ochuzování směsi nebude, ani jiné předělávky.
Půjde jen o dokonalou opravu, očistu a přetěsnění karburátoru, kontrolu těsnosti sání a výfuku a zejména zkoušení toho nejvhodnějšího předstihu pro tento konkrétní motor. Dále chci alespoň na zkoušku prohodit Ozon za Weber a dohlédnu na naprosto přesné seřízení ventilů a dopnutí řetězu.
Více nechystám, hlavní podmínkou je, aby vše zůstalo v původním stavu a hlavně karburátor nastavený na tovární parametry, tj. i bohatost směsi.

Změny na motoru budou pouze 2: odpojený podtlak (to už mám teď- se zapojeným vydává motor hororové zvuky...) a vyřazený jehlový ventil volnoběhu.
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Bez jakýchkoliv zvláštních příprav jsem se 1452 ccm jezdil dálky v létě i zimě s naloženým autem a prasečím stylem (okresky do 120 Km/hod) za 6,9L/100Km, Ozon, 4q, dif. 3,9. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že 5q nemá, až takový přínos jak se jí přisuzuje, snad jen na dálnici, či rovných silnicích I. třídy, vyjma nižší hladiny hluku o té není třeba diskutovat. Implantace difu 4,1 je z mé strany po dlouhodobém pozorování hodnocena spíše negativně. Bohužel poslední rok co mám LPG již spotřebu benzínu nesleduji. Nicméně musím podotknout, že s 1,3 jsem nedosahoval tak dobrých spotřeb jako s 1,45 vyjma zimního městského provozu, tam mi 1,45 přijde žravější.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6577
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Koko Loko píše:Bez jakýchkoliv zvláštních příprav jsem se 1452 ccm jezdil dálky v létě i zimě s naloženým autem a prasečím stylem (okresky do 120 Km/hod) za 6,9L/100Km, Ozon, 4q, dif. 3,9. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že 5q nemá, až takový přínos jak se jí přisuzuje, snad jen na dálnici, či rovných silnicích I. třídy, vyjma nižší hladiny hluku o té není třeba diskutovat. Implantace difu 4,1 je z mé strany po dlouhodobém pozorování hodnocena spíše negativně. Bohužel poslední rok co mám LPG již spotřebu benzínu nesleduji. Nicméně musím podotknout, že s 1,3 jsem nedosahoval tak dobrých spotřeb jako s 1,45 vyjma zimního městského provozu, tam mi 1,45 přijde žravější.
s nizkou kubaturou na delsi trase neudelas tak dobrou spotrebu, leda by si proste jel pomaleji, naopak ve meste a v extremnim pripade zcela na volnobeh bude mit mensi kubatura spotrebu nizsi. to je logicke. ma rad zviratka, ma rad lidi.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Až na ten závěr to zní docela logicky :lol: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

To zní dobře, ale nedovedu si představit s dif. 3,9 dynamické vlastnosti s motorem 1500. Už tak bych řekl, že utrpěly dost po dosazení "delší" převodovky modelu 2105, do všech vozů po roce 1986 (snad s výjimkou 1600).
Možná by byla zajímavá kombinace původní převodovka-dif. 3,9. Ve městě na 1-2-3 o něco lepší dynamika, ale na dálkách, na čtvrtou rychlost naopak otáčky nižší (ale stále vhodné) hluk a spotřeba menší.
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Docela dynamicky jsem s dif. 3,9 drtil v Trnavě 2006 BA3ho na sprintech s jeho tehdejšími 1452 ccm, jedničkovou převodovkou a difem 4,1.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Dnes jsem několikrát cítil za jízdy benzín, poměrně dost. V zimě to cítit nebylo, ale když se udělalo teplejší počasí, tak je to zase znát.
Nabeton je to z karburátoru, benzín z přepadové trubičky nevytéká a je to dost cítit i po zastavení motoru.
Může to být způsobeno vysokou hladinou v plovákové komoře?? :shock:
V tom případě jsem ji špatně nastavil (avšak podle Jurčenka- vrchní strana plováku 7,5 mm od těsnění při svisle drženém horním víku.)

Nebo ještě druhá možnost- v žádné příručce není psáno, jestli plovák má těch 7,5 mm mít se stlačenou kuličkou, nebo ponechaný volně. V tom případě pružina kuličky plovák posune o něco "ven". Hladina by v tom případě byla vyšší, než je předepsáno, pokud by těch 7,5 mm mělo být se stlačením kuličky. :roll:
Kde tedy hledat pravdu?
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Honza 21061 píše:Kde tedy hledat pravdu?
Hodnota je uvedena na DOTYK kuličky .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Někde to psáno je, packa plováku se musí kuličky jen dotýkat.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Tak v tom případě je to v pořádku! Ale proč je potom tolik cítit ten benzín a to i při běžné jízdě, žádné prudké sešlápnutí plynu... Prostě zničehonic začne být cítit.
Vlastně, v zimě se to taky stávalo, ale jedině, pokud jsem stál dlouho v koloně, šlo to do kabiny z topení.
Připadá mi, že tam nastane vždy nějaký moment, při kterém se to objeví, ale kdy a jaká je příčina... :( Podle mého to už normální projev karburátorové koncepce nebude...
Dodávám, že nikde nejsou vidět průsaky, nebo ukapávání benzínu!
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Také si to může občas provzlívnout (to je výraz) kolem membrány čerpadla, kolem nátrubku, nebo membrány akcelerační pumpičky a nebo projel před tebou někdo se studeným motorem, nebo deformované víko tvého karburátoru podložené dvěma těsněními někde trošku netěsní, těch možností je strašně moc, pokud pokuckne motor tak se může něco dostat přepadovou trubkou ze sání a vzniklý vonný obláček je pak cítit dlouho a dlouho ... . Doporučuji zastřelit se, pak budeš mít klid :mrgreen: , sranda, píp. :D
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6577
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

:lol: :lol: :lol: :lol:
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

:axe: :) Membránka AC pumpy, hadice, ani závitem kolem sítka nic neprotéká... Zítra jde karburátor z auta na přebroušení dosedacích ploch a opětovnou generální očistu, přetěsnění a pokusně možná mírně snížím hladinu paliva na spodní mez tolerance. Nasadím, pochlubím se! 8)

P.S. Čím nejlépe rozpustit veškeré usazeniny?? jde mi hlavně o ty emulzní trubice, nechci je rvát ven a ani nevím jak. Napadl mě přípravek do WC na rozpuštění vodního kamene. :idea: Možná by to rozpustilo i povlak v plovákové komoře, v difuzérech a emulzních komorách.
Jen se obávám, aby to nepůsobilo agresívně na o-kroužky seřizovacích šroubů apod. :roll: V nejhorším to naliju jen do emulzních trubic a palivové komory...
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Honza 21061 píše: Napadl mě přípravek do WC na rozpuštění vodního kamene.
Vono Ti to jezdí na vodu :shock: že tam máš "vodní" kámen ? . Troche srandy .
Jinak ty emulzní trubice jdou vyndat skoro samy pokud "v nich a okolo"není takový písku podobný bordel .Já to vždy úplně rozebral umyl v benzínu a nebo ředidle (štětcem) a vyfoukal kompresorem , pak jsem to strčil do mýdlové vody (horké) znovu "oštětečkoval" a vyfoukal a byl karbec vždy jak nový .
PS:Ty em.trubice když nejdou ven tak to vysuš (kompresorem) a ten prášek stratí soudržnost a pohybem "Pull - Push" pudou vylákat ven.
V sobotu mně čeká totéž na 06 tam se nechce hnout ani druhá klapka .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Vodní kámen sice karburátoru nehrozí, ale ten prostředek by měl reagovat na všechny usazeniny... :oops:
Raději to asi vytahovat nebudu, nějak mi to minule nešlo, ale zkusím to prolít tou mýdlovou vodou, případně s nějakým tím méně agresívním úklidovým hajzlíkem možná. Kompresor bohužel nemám, budu to muset vysušit a vyfoukat fénem. Technickým benzínem se mi posledně nepodařilo dokonale vyčistit difuzéry, ani ten povlak v plovákové komoře. Snad to pomůže. :roll: Díky za tip!
Honza
Osa Praha - Brno
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“