Ozon
Moderátor: Moderátoři
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
U Ozonu se druhý stupeň otevře taktéž s nášlapem plynu v jakýchkoliv otáčkách, pokud je při tom odjištěna pojistka 2. komory. Tam jde spíše o pravý opak věci a to, aby se s nižší zátěží motoru tato komora postupně uzavírala nezávisle na plynu.
Z praxe jsem to vypozoroval tak, že dokud neprošlápnu pojistku 2. komory, neotevře se, ani když motor točím nad 4000. Samozřejmě nesmí být moc prudký kopec a moc velká zátěž, jinak je potřeba, aby se 2. stupeň odjistil. Ale pokud správně funguje, začne se poté zase sám uzavírat, resp. otevře se jen tolik, kolik potřebuje a kolik mu dovolí ještě naplno neodjištěná pojistka.
- - - - - - - - -
Možný problém s mým Ozonem: Nedávno jsem měnil vzduchový filtr "za provozu" na parkovišti, asi 5 minut po odstavení auta. Všiml jsem si, že na škrticí klapce 2. stupně je vyteklý benzín- zkrátka byla tam menší louže. Může s tím souviset velmi špatná startovatelnost teplého motoru?
Nenastavil jsem hladinu paliva příliš vysoko? Z přepadové trubičky v sání nic neodkapává, prní komora byla suchá, ale v té druhé byl benzín. Asi před rokem a půl jsem hladinu zvedal na předepsanou hodnotu s podezřením, že původní majitel ji snížil kvůli spotřebě. Pokud to nedělal, proč byl plovák nastavený jinak? Věřím, že jsem dodržel přesně postup jak v Tůmovi, tak Jurčenkovi. Tak jestli to s tím nějak souvisí?
- - - - - - - - -
P.S. Ohledně čištění karburátoru. Nevím jaké kdo používá způsoby, já ho rozebral do posledního šroubku a trysky (pravda, emulzní trubice se mi vyndat nepodařilo ), to celé jsem promýval a prostříkával v technickém benzínu a taktéž i ten otočný bazmek odsávání klikovky jsem prostříkl technickým benzínem. - Tam je potřeba rozebrat celou soustavu podložek a pokud není po ruce Jurčenko a nákresy, POPSAT aby se to nepomíchalo!
Nedoporučuji přílišnou snahu, za účelem ještě dokonalejšího vyčištění jsem tam strkal vatu a ta mi tam potom zůstala. Ven jsem ji dostal až poté, co mi ve snaze přilepit ji vteřinovkou na párátko zatvrdla v ohybu... To mi ovšem pomohlo, protože šla dobře vyrazit tenkým šroubovákem. No, byla to radost...
Z praxe jsem to vypozoroval tak, že dokud neprošlápnu pojistku 2. komory, neotevře se, ani když motor točím nad 4000. Samozřejmě nesmí být moc prudký kopec a moc velká zátěž, jinak je potřeba, aby se 2. stupeň odjistil. Ale pokud správně funguje, začne se poté zase sám uzavírat, resp. otevře se jen tolik, kolik potřebuje a kolik mu dovolí ještě naplno neodjištěná pojistka.
- - - - - - - - -
Možný problém s mým Ozonem: Nedávno jsem měnil vzduchový filtr "za provozu" na parkovišti, asi 5 minut po odstavení auta. Všiml jsem si, že na škrticí klapce 2. stupně je vyteklý benzín- zkrátka byla tam menší louže. Může s tím souviset velmi špatná startovatelnost teplého motoru?
Nenastavil jsem hladinu paliva příliš vysoko? Z přepadové trubičky v sání nic neodkapává, prní komora byla suchá, ale v té druhé byl benzín. Asi před rokem a půl jsem hladinu zvedal na předepsanou hodnotu s podezřením, že původní majitel ji snížil kvůli spotřebě. Pokud to nedělal, proč byl plovák nastavený jinak? Věřím, že jsem dodržel přesně postup jak v Tůmovi, tak Jurčenkovi. Tak jestli to s tím nějak souvisí?
- - - - - - - - -
P.S. Ohledně čištění karburátoru. Nevím jaké kdo používá způsoby, já ho rozebral do posledního šroubku a trysky (pravda, emulzní trubice se mi vyndat nepodařilo ), to celé jsem promýval a prostříkával v technickém benzínu a taktéž i ten otočný bazmek odsávání klikovky jsem prostříkl technickým benzínem. - Tam je potřeba rozebrat celou soustavu podložek a pokud není po ruce Jurčenko a nákresy, POPSAT aby se to nepomíchalo!
Nedoporučuji přílišnou snahu, za účelem ještě dokonalejšího vyčištění jsem tam strkal vatu a ta mi tam potom zůstala. Ven jsem ji dostal až poté, co mi ve snaze přilepit ji vteřinovkou na párátko zatvrdla v ohybu... To mi ovšem pomohlo, protože šla dobře vyrazit tenkým šroubovákem. No, byla to radost...
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak vylitý benzín na klapku 2. komory se nevyřešil, zkusím tedy vznést druhý dotaz ohledně Ozonu 2107, jestli s tím někdo máte už třeba zkušenosti.
Chtěl bych (než celý Ozon poletí brzy do kopřiv) pokusně vyřadit elektroventil volnoběhu tím, že vytáhnu pohyblivou jehlu, trysku poté vrátím zpět a těleso zašroubuji jako bylo dříve.
O co jde: Vytažením jehly s pružinkou a kotvou vznikne poměrně velká dutina v tělese ventilu a zajímalo by mne, zda to nedělá nějaké neplechy ve vztahu k protékajícímu palivu/směsi, jestli to třeba nemůže způsobit nějaké turbulence uvnitř tělesa a následné zvýšení spotřeby, zhoršení vlastností, nebo jiné chytáky (nahromadění, následné přehlcení volnoběhu apod.) cokoliv možné... Případně, jestli není lepší vzniklou dutinu něčím vhodným vyplnit...
Od tohoto pokusu si slibuji zlepšenou startovatelnost a celkovou stálost volnoběhu a ochotu k lepšímu přechodu do tahu, protože ten ventil asi jako každý druhý, pravděpodobně zlobí. Navíc mi dnes na 60 °C ohřátý motor zcela záhadně náhle zakuckal a zhasl, po dalším startu běžel normálně, ale stále neklidně.
Ozonu pozvolna odzvání, zanedlouho vyhlásím poptávku po Karburátoru, ale než úplně odzvoní, je možné, že přijdu na nějaká vylepšení.
Díky všem za případné rady!
Chtěl bych (než celý Ozon poletí brzy do kopřiv) pokusně vyřadit elektroventil volnoběhu tím, že vytáhnu pohyblivou jehlu, trysku poté vrátím zpět a těleso zašroubuji jako bylo dříve.
O co jde: Vytažením jehly s pružinkou a kotvou vznikne poměrně velká dutina v tělese ventilu a zajímalo by mne, zda to nedělá nějaké neplechy ve vztahu k protékajícímu palivu/směsi, jestli to třeba nemůže způsobit nějaké turbulence uvnitř tělesa a následné zvýšení spotřeby, zhoršení vlastností, nebo jiné chytáky (nahromadění, následné přehlcení volnoběhu apod.) cokoliv možné... Případně, jestli není lepší vzniklou dutinu něčím vhodným vyplnit...
Od tohoto pokusu si slibuji zlepšenou startovatelnost a celkovou stálost volnoběhu a ochotu k lepšímu přechodu do tahu, protože ten ventil asi jako každý druhý, pravděpodobně zlobí. Navíc mi dnes na 60 °C ohřátý motor zcela záhadně náhle zakuckal a zhasl, po dalším startu běžel normálně, ale stále neklidně.
Ozonu pozvolna odzvání, zanedlouho vyhlásím poptávku po Karburátoru, ale než úplně odzvoní, je možné, že přijdu na nějaká vylepšení.
Díky všem za případné rady!
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Nic neházej do kopřiv, Ozon je dobrý . To že jsi na druhé klapce potkal benzín bych osobně neviděl tragicky, pokud rozprašovač při jízdě dodává směs a ty mu rychle zavřeš klapku sundáním nohy z plynu tak tam prostě něco musí zůstat. Ovšem nejlépe by bylo, aby jsi dotaz směroval přímo na Marka, ten bude vědět. Co se týče toho ventilu, klidně ho vybrakuj, je to běžný postup, když odejde vinutí, možná bych ti doporučil navšívit ladakrám a zkus sehnat takový mosazný šroub co se dává místo ventilu, jsou v něm tři kalibrované otvůrky a plně nahrazuje ventil, osobně jej v ozónu mám. Popiš jakou verzi Ozónu v autě máš, vybavenou ekonomizérem, nebo očesanou jen s vývodem pro podtlak rozdělovače? Horší startovatelnost teplého motoru je myslím běžná, pokud od vypnutí uplynulo více jak minuta, prý se v boxu objevují páry z klikovky a možná i ten tvůj odpařený benzínek, prostě při startu dej plný plyn a toč. Buď rád, že nemáš LPG, tam by jsi si musel vybudovat, daleko složitější systém hmatů a chvatů, aby jsi startoval na brnk .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Duchareni. Nekde je neco spatne, chce to provest poradnou postupnou analyzu toho, co je spatne. Odpojovat ruzne systemy, testovat tyto systemy spravnymi testy, vymenovat ruzne systemy za kusy ze zarucene funkcniho karburatoru. Ale to vse kontrolovane a systematicky. Pred tim overit spravnou funkci soustavy zapalovaci.
VAZ 2104 1.3 1989
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Myslím, že tam má "opelichanou" verzi, tam není co odpojovat, ani analyzovat. Samozřejmě, zapalování projít, karb do mrtě rozdělat (jen klapky nechat kde jsou), profoukat kompresorem, nastavit hodnoty a měl by vrčet.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Naštěstí tam mám tu "opelichanou" verzi, bez válečků, hadiček... Ale i tak zlobí. Ten benzín je právě záhada, protože jsem dlouho předtím neměl 2. stupeň otevřený, ale dejme tomu, pokud jsem správně nastavil hladinu- na 99,9% ano, tak je to zřejmě v pořádku a není to chyba.
Špatná startovatelnost bude v mém případě asi způsobena propouštěním zpětných ventilků na čerpadle. Pokud čerpám ruční páčkou, tak při teplém motoru ani ten benzín nelze načerpat. Plyny z klikové skříně mě tedy nenapadly, ale to je dost zajímavé zjištění! Nicméně moje problémy, když i po 100 metrech jízdy motor prudce škubne až proklouznou kola, se budou týkat více té pumpy.
Minulý rok jsem dělal kompletní rozborku karburátoru, očistu, výměnu všech těsnění apod. Jediné, co se neudělalo- nutnost srovnat zkřivenou plochu vrchního dílu tam, kde dosedá na spodní díl, teď to mám vyřešené dosazením dvou těsnění na sebe, ale srovnat to budu muset...
Další věc, nedostal jsem ven emulzní trubice a ani se o to pokoušet nechci. Spíše bych potřeboval vyřešit, jakou agresivní věc do trubic nalít, aby se usazeniny uvolnily/rozpustily a daly se normálně "vylít".
Proč se chci zbavovat Ozonu: jsem toho názoru, že mě "okrádá" tak o 1/3 možného výkonu motoru, který je tak nevyužitý. (To mi řeklo už také pár lidí v klubu i mimo něj.) Navíc mi vadí, že potřebuje tolik používat sytič.
Ohledně diskutované spotřeby, chtěl bych mít takový karburátor, který by byl úsporný, když budu mít lehkou nohu, ale naopak, když budu potřebovat plný výkon, tak bez váhání pojede naplno. Za spotřebu už chci být zodpovědný sám a ne, aby mi vše určoval uškrcený, ochuzený (a problémový) Ozon.
Věřím, že poslední model Weberu by mi tohle vše umožnil.
Koko-Loko, díky moc, zejména za tip na ten mosazný bazmek namísto jehlového ventilu, to jsem ani netušil, že se něco takového dá sehnat!
- - - - - - - - -
Další věc, o které uvažuji, pokud se problémy plně nevyřeší. Jeden benzínový model Peugeotu 405, měl věc nazvanou "dochlazování karburátoru". Bylo na něm čidlo, které po zastavení motoru a zjištění, že byla překročena určitá teplota, sepnulo přes pomocnou ŘJ ventilátory na chladiči a ty běžely, dokud teplota tělesa karb. nespadla, maximálně však 12 minut. Bylo by asi velmi zajímavé, aplikovat něco takového i do Žigula!
Špatná startovatelnost bude v mém případě asi způsobena propouštěním zpětných ventilků na čerpadle. Pokud čerpám ruční páčkou, tak při teplém motoru ani ten benzín nelze načerpat. Plyny z klikové skříně mě tedy nenapadly, ale to je dost zajímavé zjištění! Nicméně moje problémy, když i po 100 metrech jízdy motor prudce škubne až proklouznou kola, se budou týkat více té pumpy.
Minulý rok jsem dělal kompletní rozborku karburátoru, očistu, výměnu všech těsnění apod. Jediné, co se neudělalo- nutnost srovnat zkřivenou plochu vrchního dílu tam, kde dosedá na spodní díl, teď to mám vyřešené dosazením dvou těsnění na sebe, ale srovnat to budu muset...
Další věc, nedostal jsem ven emulzní trubice a ani se o to pokoušet nechci. Spíše bych potřeboval vyřešit, jakou agresivní věc do trubic nalít, aby se usazeniny uvolnily/rozpustily a daly se normálně "vylít".
Proč se chci zbavovat Ozonu: jsem toho názoru, že mě "okrádá" tak o 1/3 možného výkonu motoru, který je tak nevyužitý. (To mi řeklo už také pár lidí v klubu i mimo něj.) Navíc mi vadí, že potřebuje tolik používat sytič.
Ohledně diskutované spotřeby, chtěl bych mít takový karburátor, který by byl úsporný, když budu mít lehkou nohu, ale naopak, když budu potřebovat plný výkon, tak bez váhání pojede naplno. Za spotřebu už chci být zodpovědný sám a ne, aby mi vše určoval uškrcený, ochuzený (a problémový) Ozon.
Věřím, že poslední model Weberu by mi tohle vše umožnil.
Koko-Loko, díky moc, zejména za tip na ten mosazný bazmek namísto jehlového ventilu, to jsem ani netušil, že se něco takového dá sehnat!
- - - - - - - - -
Další věc, o které uvažuji, pokud se problémy plně nevyřeší. Jeden benzínový model Peugeotu 405, měl věc nazvanou "dochlazování karburátoru". Bylo na něm čidlo, které po zastavení motoru a zjištění, že byla překročena určitá teplota, sepnulo přes pomocnou ŘJ ventilátory na chladiči a ty běžely, dokud teplota tělesa karb. nespadla, maximálně však 12 minut. Bylo by asi velmi zajímavé, aplikovat něco takového i do Žigula!
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
Nevim jake ma ozon proti weberu osazeni ruznych tech vzdisniku a trysek, ale jedine co Ozon "skrti" je to, ze neotevre druhou komoru, kdyz jsou nizke otacky motoru. A vybavenejsi ozon skrti palivo pri brzdeni motorem.
1/3 vykonu? tak tomu rikam afektovany odhad nepopiram, ze motor s ozonen muze mit/ma nizsi vykon, ale o 1/3 to jako muj 48 kw by mel s weberem 48 + 24 tedy 72 kw ?, ze bych si dosazenim weberu udelal 1.3 100hp ? to asi ne, ze?
1/3 vykonu? tak tomu rikam afektovany odhad nepopiram, ze motor s ozonen muze mit/ma nizsi vykon, ale o 1/3 to jako muj 48 kw by mel s weberem 48 + 24 tedy 72 kw ?, ze bych si dosazenim weberu udelal 1.3 100hp ? to asi ne, ze?
VAZ 2104 1.3 1989
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Špatně jsi zanalyzoval data, s Ozónem má to tvoje 48 - 24, tedy 24kW . Ať tak či onak, obé je blbost. S Weberem je auto lehce dravější a Weber se mi lépe nastavuje, u Ozónu mám pocit, že kroutím na náhodu. Nicméně s Ozónem jsem dosahoval menších rozptylů hodnot spotřeby. I když je to už dávno co jsem jel významěji na benzín, abych mohl porovnávat. U třináctky to mám ovšem zdokumentované a vím, že na Weberu jsem jel dálku přes 8,5 na 100 což je moc velký luxus, ale je pravdou, že Žluťák s Weberem dýchal Myšovi na B sloupek na sprintech , ale benzín to lilo kýblem.JmJ píše:48 kw by mel s weberem 48 + 24 tedy 72 kw
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tou 1/3 výkonu jsem právě myslel onu "dravost", která Ozonu zkrátka schází. (ono kdyby se to dalo na brzdu, možná by se všichni divili, jaký je ve skutečnosti výkon s Ozonem ) Proto bych to chtěl vyzkoušet, jakou bude mít Weber spotřebu při lehké noze a neotevírání 2. stupně při běžné jízdě. Naopak, pokud budu chtít zvýšit výkon, třeba při předjíždění, bude lepší a nebude při studených startech chtít tolik a tak dlouho sytič- to naopak bude spotřeba ve prospěch Webera.
Je fakt, že na minulé schůzi se Weberista Ladalover divil, že jsem ho i s tou hrůzou Ozonem a delšími převody porazil v Příbrami na sprintech. A teď si představte, kdybych tam měl Weber!
Je fakt, že na minulé schůzi se Weberista Ladalover divil, že jsem ho i s tou hrůzou Ozonem a delšími převody porazil v Příbrami na sprintech. A teď si představte, kdybych tam měl Weber!
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
A helemese, to vypadá na pozvání do tajné laboratoře. Štěpáne, díky moc za nabídku!
Až pořeším současné finanční a částečně i časové trable, tak se domluvíme a rád se za Tebou stavím! Třeba se mi i do té doby podaří sehnat nějakého toho Webera a bude možnost si s tím pohrát.
Po Expedici Adam budu vědět více, jak se auto chová s přebroušenými dosedacími plochami, vyřazeným jehlovým ventilem a lehce sníženým předstihem.
Letošní rok své "garáže" si dovolím nazvat rokem "vyražení z 22 let starého továrního motoru 1500 co nejvyšší výkon/ nedopuštění, aby měl i o 0,001% horší vlastnosti, než motor srovnatelný"! Bude se zkoušet, dolaďovat, seřizovat a výsledek...?
Až pořeším současné finanční a částečně i časové trable, tak se domluvíme a rád se za Tebou stavím! Třeba se mi i do té doby podaří sehnat nějakého toho Webera a bude možnost si s tím pohrát.
Po Expedici Adam budu vědět více, jak se auto chová s přebroušenými dosedacími plochami, vyřazeným jehlovým ventilem a lehce sníženým předstihem.
Letošní rok své "garáže" si dovolím nazvat rokem "vyražení z 22 let starého továrního motoru 1500 co nejvyšší výkon/ nedopuštění, aby měl i o 0,001% horší vlastnosti, než motor srovnatelný"! Bude se zkoušet, dolaďovat, seřizovat a výsledek...?
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Aha, Honza tedy Webera nemá a ve své hlavince si ho zidealizoval do bezvědomí . Mno mám jen jednoho patnáctkového, tedy Ti ho nemohu nabídnout natrvalo, ale jen "zapůjčit" , aby jsi mohl být vyveden z romantické deziluze.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nemám, nemám. Ale plánuji si ho pořídit, v první řadě dát dohromady a v případě, že nebude úspěšný, tak ho zase prodám, bude opravený, vyčištěný, přetěsněný... Dobrá partie. Půjčku bych zvážil jen asi v případě, že nepůjde sehnat. Náhodou bych si ho chtěl nechat a co potom že? Ale možná se přeci jen domluvíme... Třeba zkušební provoz od jarního srazu s návratností v Trnavě, případně na jedné z brněnských schůzí...?
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno