VFTS verzusMETALEX
Moderátor: Moderátoři
VFTS verzusMETALEX
koukal jsem na you-tube na videa a chci se zeptat jestli jsou upravy soutěžních ladovek shodné a nebo jestli se nějak liší metalex a vfts-zvenku mě to připadá dost podobné, vím že metalex dělal úpravy podle ruské dokumentace-všechno samozřejmě ne, hlavně úpravy motoru -2 ohc 16-ti ventil 2-litr-to prý byl ryze metalex -prej to mělo 200 koní

-
Petr HC
Rosťo , neznám problematiku Metalex vers. VFTS ,ale domnívám se že ty motory o kterých píšeš jsou motory z ověřovací serie Škoda 2000 2x OHC (pro jejich seriovou výrobu nebyla tenkrát příznivá politcká situace) . Tyto motory získal Svazarm z tehdejšího vývoje AZNP Mladá Boleslav pro své motokluby a Metalex byl jedním z nich . Jičínští autokrosaři dostali také několik těchto motorů a dosahovali s nimi mnoho i mezinárodních úspěchů . Více viz. str 3 , 3tí příspěvek:
Obsah fóra LADAklub - Forum » Ve volném stylu » Poklábosme » Škoda 720 a jiné prototypy
Obsah fóra LADAklub - Forum » Ve volném stylu » Poklábosme » Škoda 720 a jiné prototypy
-
Petr HC
Netvrdím ,že šlo o "plecháče" - byly to formulové vozy (prototypy) z Metalexu a v některých byly motory z 2106ky a v některých ty dvoulitry Škoda. Neslyšel jsem ,že by VAZ vyráběl dvoulitrové motory - i když - pokud ještě úzce spolupracoval s Fiatem , mohl to být motor 2x OHC z F-Mirafiori . A že by si Metalex vyvinul svůj motor ???
http://www.partaj.cz/clanky/vaz-2105-vf ... sy-73.html
i ty závoďáky co byly MTX byly defakto převzatý VFTS (mimo 16V hlavy-to bylo ryze MTX). Při použitým bloku Lada se šlo na obsah těsně pod 1,6. Nebyla ani nutnost objem zvětšovat, musel by se použít úplně jinej blok a i s 1,6 byl výkon přes 160 k a s přehledem vyhrávalo, nemluvě o složitých přestavbách zbytku auta (nápravy, brzdy, kardan, ...
) ta 1,6 bohatě asi stačila
např i VFTS mělo zezačátku sériové brzdy jen s jiným obložením a každý ví co je ubrzdit jenom mizernou sériovku 1,2-1,5 když je třeba, tak 1,6 VFTS to byla slušná sebevražda
Například zajímavá úprava byla, že se škrabal i spodní nástřik podvozku... prostě každý kilo dolů dobrý
i ty závoďáky co byly MTX byly defakto převzatý VFTS (mimo 16V hlavy-to bylo ryze MTX). Při použitým bloku Lada se šlo na obsah těsně pod 1,6. Nebyla ani nutnost objem zvětšovat, musel by se použít úplně jinej blok a i s 1,6 byl výkon přes 160 k a s přehledem vyhrávalo, nemluvě o složitých přestavbách zbytku auta (nápravy, brzdy, kardan, ...
Například zajímavá úprava byla, že se škrabal i spodní nástřik podvozku... prostě každý kilo dolů dobrý
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG 
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
díky za vysvětlení člověk taky nemůže vědět všechno
ale ten dvoulitr existoval četl jsem to v jední knize motor upravená převrtaná 16-tka a nasazená hlava metalex 16-ti ventil 2 ohc-jezdil závody do vrchu-v karoserii sedan a v "placce"-formuli. existovala malá serie motorů -vyrobeno bylo kolem 5 kusů ten motor měl údajně kolem
200 koní 
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
Miči, fanoušek
ale tu už tam mam dlouho

ale určitě nějaký MTX dvoulitry byly, já o nich ale nevim a to se o to docela zajímam. taky sem chodíval jeden borec z Klatov pod nickem leguáán. Ten se ve soutěžních žigulech všeho typu vyzná opravdu dobře, ale já ho tu už dlouho neviděl
ale určitě nějaký MTX dvoulitry byly, já o nich ale nevim a to se o to docela zajímam. taky sem chodíval jeden borec z Klatov pod nickem leguáán. Ten se ve soutěžních žigulech všeho typu vyzná opravdu dobře, ale já ho tu už dlouho neviděl
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG 
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
-
Miči
-
Trevor
- Příspěvky: 759
- Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
- Bydliště: Šurany -SK
- Kontaktovat uživatele:
Ale no tak deti hadam sa tu nebude hadat.
To ze mtx mal motor ktory dosahoval az 200koni neznamena ze madari su luseri. Ten motor bol proste max hadrcore
. Na druhu stranu klasicke 1600 mali vykon bezne okolo 85kw a to je dost podobne ako maju aj madari. Vsetko je to len otom ci ten motor vyhodis po prvom zavode alebo po druhom 
To ze mtx mal motor ktory dosahoval az 200koni neznamena ze madari su luseri. Ten motor bol proste max hadrcore
530i
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
-
Little Red Riding Hood
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele: