Výměna oleje v motoru

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Trochu to vrátím k tématu:

Výměna u Kaliny proběhla naprosto bez problémů, olej Mogul 10W40 za 550 Kč, filtr asi za 80 Kč, práce nula nula nic ;-)

Povolot výpustní šroub je jednoduchý (přístup skrz "okno" v krycím plechu), k ol. filtru je sice přístup zezadu, ale místa je tam dost na ruce i hadr.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Skalouš píše:Přesně jak píše Jiří. Značkový servis je bez zkušeností, ale s maximální podporou z Francie. Ale který z mechaniků umí ve značkovém servisu Francouzsky? Navíc XM V6 si tu moc lidí jako nový nekoupilo, takže na to koukaj obyčejně poprvé.... Navíc vše řešej ze značkových dílů a to je mnohdy zbytečně drahé. Například pružící koule stojej dvojnásobek ceny, než druhovýroba, která je dlouhodobě prověřená. Takže do značkového jezdím jen nechat namontovat věci, které v druhovýrobě s prověřenou kvalitou neexistujou. (Například výfuk) :-( Navíc jsem se v značkovém servisu setkal s tím, že nechápou, jak může někdo, do tak starého auta ještě vrážet takové peníze, když to auto je bezcenné. To se pak projevuje i na jejich přístupu k opravám.
Už se mi podařilo najít "garážníka", který dělá dokonce ofiko a hlavně sám. Má dokonce i diagnostiku, má rád Citrony a má s nima zkušenosti. Teď jezdí s C5 a na dvorku má XM s tím, že se s ním nedokáže rozloučit...
Znám jednoho chlápka z Hrdlořez u Ml. Boleslavi, který dělá dovoz a servis citronu. Všichni citronisté o něm mluví jen v kladným smyslu a má i něco jako malý vrakoviště. Ceny jsou prý o něco menší, než ve značkovým servisu a taky dokáže poradit, aniž by člověka hned odsekl. Když budeš chtít kontakt, stačí napsat SZ.
honzat
Příspěvky: 198
Registrován: stř dub 26, 2006 07:49
Bydliště: Tachov

Příspěvek od honzat »

Myslíte, že výměnou oleje v převodovce za nějaký kvalitnější (nebo přísadu) by se snížil hluk převodovky, který průvodní jevem u Lady.
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Dle mého názoru (a že jsem už vyzkoušel kde co :wink: ) nic podobného na hlučnost v převodech nepomáhá. Přísady vůbec ne a kvalitní olej usnadní řazení, ale nesníží hlučnost. Hustší olej ztíží řazení a zvýší odpory a po ohřátí stejně neutlumí případný zvýšený hluk. Myslím, že nejlepší je najít příčinu a pak dát kvalitní olej.
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvek od Jiri »

honzat píše:Myslíte, že výměnou oleje v převodovce za nějaký kvalitnější (nebo přísadu) by se snížil hluk převodovky, který průvodní jevem u Lady.
neee at te proboha nenapadne tam davat neco hustsiho.. v zime pak nejde radit..vyzkouseno - ja i skalous...
pomuže vymena prevodovky....:-)
Skalouš
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skalouš »

PP90 nefunguje! Odzkoušeno Mělníkama. V zimě to tam opravdu nejde.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
honzat
Příspěvky: 198
Registrován: stř dub 26, 2006 07:49
Bydliště: Tachov

Příspěvek od honzat »

najít příčinu znamená prodat ladu
Skalouš
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skalouš »

U Citronu ani u Skálobusu tam ty kvalty nejdou nijak extra a to jsem tam nalil přesně to, co si žádá výrobce. Takže tady se musím Lady zastat i když už jí nemám. :-D
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

honzat píše:najít příčinu znamená prodat ladu
to si říkám já v případě chlazení.Proč se ztrácí voda nikdo neví, když to prodám tak už nepoteče :lol:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
karels22
Příspěvky: 18
Registrován: úte pro 25, 2007 21:26
Bydliště: Kladno

Příspěvek od karels22 »

Jen dotaz k oleji. Mám 8ventil a za 8000 km jsem dolil 0,75l oleje je to moc nebo málo :?:
honzat
Příspěvky: 198
Registrován: stř dub 26, 2006 07:49
Bydliště: Tachov

Příspěvek od honzat »

pokud jezdíš často se studeným motorem tak je to tak akorát
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Taky se mi to zdá v pohodě, ale pro jistotu bych zkontroloval těsnění pod víčkem oleje, já tam měl už špatný a ztrácel se mi trochu tamtudy.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Skalouš
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skalouš »

Já doléval cca 0,5l/5000km - tj. mezi výměnama jsem tam postupně nalil litr.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
karels22
Příspěvky: 18
Registrován: úte pro 25, 2007 21:26
Bydliště: Kladno

Příspěvek od karels22 »

Dík za info. Pod víčkem to opravdu prolíná a každej den jezdím se studeným motorem tak třikrát. Ráno po o a navečer. Tak jste mi udělali radost z kladné odpovědi. :lol:
honzat
Příspěvky: 198
Registrován: stř dub 26, 2006 07:49
Bydliště: Tachov

Příspěvek od honzat »

také mi to pod víčkem prolíná, ale když ho chci utáhnout tak vždy přeskočí a je zase volné-nevíte jestli by tam pasovalo jiné z nějakého normálního auta?
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“