Otackomer 06 a bezkontakny rozdelovac 07

Moderátor: Moderátoři

Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Cory píše:Ten vystup komutatora si myslel vystup,ktory ide na cievku na kontakt "1"?Nebude tam dochadzat ku skratu?Ale znie to logicky.Popripade by som mohol dat medzi vystup komutatora a kostru odpor a k tomu ledku, aby to neslo do skratu?
Tak nějak jsem to myslel, ale teď mě napadá, že v podstatě cívka dělá takovej odpor. Jak velký odpor má cívka?
Připojoval jsi otáčkoměr na vstup na cívce? Na záporný kontakt?
Cory
Příspěvky: 11604
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Neviem aky ma odpor.Cievka by mala byt podla vsetkeho samaracka.Ale neviem to na 100%,lebo pytal som samaracku a dali mi nejaku pouzivanu.Otackomer som zapojil na kontakt "1", to znamena na ten, co ide z komutatora, cize akokeby z rodelovaca. Tieto cievky by mali mat mensi odpor primarneho vinutia.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

A druhej kontakt máš zapojený na spínačku? Na kladný napětí ze spínačky?
Jestli jo, a máš trvale kladný napětí na jedný svorce, a záporný impulsy na druhý svorce a k ní připojenej otáčkoměr, tak nechápu, proč to nefunguje... :roll:
Cory
Příspěvky: 11604
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

no ano,tak to je zapojene a preco to neukazuje, to neviem :( Skusal som to napojit na 7. vyvod komutatora a tiez sa nic nedialo.Potom som to zapojil na klasicky rozdelovac a ide, ale na na bezkontakt nejde
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Dusan
Příspěvky: 3931
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

SKus zapojit do privodu z 1 cievky k otackomeru diodu 1-2 kusy na 1000V

P.S. moje zapalko funguje s otackomerom :D :evil:
Cory
Příspěvky: 11604
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

OK, to je vsetko v poriadku, ale ja mam k elektrotechnike daleko :D .Mohla by to byt dioda 1N4007 1000V/1A?A mam to zapojit do serie?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
Příspěvky: 11604
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Mam otazku: Aky ma odpor klasicka cievka a aky odpor ma samaracka cievka?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Klasika kolem 4-5 ohmů, favocívka tuším kolem jednoho, až dvou, samozřejmě na primáru, musel bych to jít do sklepa změřit a na to prdím.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Cory
Příspěvky: 11604
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Ked tak rozmyslam, tak si myslim, ze musim pridat odpor, ktory by sa spocital z odporom zo samarackej cievky a vysledok by bol odpor o hodnote,ktory ma klasicka cievka.Teda za predpokladu, ze z komutatora ide taky isty signal na cievku ako z kladivka klasickeho rozdelovaca.
Chlapi rozmyslajte :D Ja sa odoberam na dedinu k dedkovi a babke, takze sa vratim asi az v pondelok alebo utorok :P
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Cory píše:Ked tak rozmyslam, tak si myslim, ze musim pridat odpor, ktory by sa spocital z odporom zo samarackej cievky a vysledok by bol odpor o hodnote,ktory ma klasicka cievka.Teda za predpokladu, ze z komutatora ide taky isty signal na cievku ako z kladivka klasickeho rozdelovaca.
Nejde o odpor cívky ! Jde o přispůsobení (elektrické) . Na klasické indukčce s kladívkem vznikájí impulsy (+ 12V , 0 V , a cca -300 V) .
Jde o nastavení vstupního tvarovače otáčkoměru k tomu co "leze" z té indukčky . Buť je to přehlceno nebo naopak.( je to jako se zesilovačem) .
U Fá pomohl ten odpor . Skus tam dát trimr nabo potenciometr cca 1Mohm a zakruť s ním při běhu. Pokud to nepomůže je impuls slabý a tudíž se bude muset rozebrat otáčkoměr a pohrát si s tvarovačem .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Cory
Příspěvky: 11604
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Teraz zahaluzim otazku: Ako sa zapojuje trimer? :D Akurat viem, ze ma 3 vyvody a co s nimi?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Pro zapojení jako proměnný odpor použiješ střední a jeden z krajních vývodů. Druhý krajní necháš nezapojený.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Cory
Příspěvky: 11604
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Uz som to vyskusal. Mal som po ruke zatial iba trimer 500K. Nic sa nestalo. Namiesto samarackej cievky som nahodil cievku z klasiky a otackomer zacal ukazovat, no mam pocit, ze auto je lenivejsie. Mam pochybnosti, ze ta cievka nie je vobec samaracka, pretoze zospodu je na nej DDR/GDR/.... :twisted:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
Příspěvky: 11604
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Kupil som original cievku BA3 2108. Ak nastartujem, otackomer ukazuje 0.Az ked su otacky vyssie ako cca 1800, vtedy sa rucicka pohne a rozne skace, niekedy sa pridrzi a potom ked klesnu otacky, tak zasa spadne na nulu.Ale ked prejdem cca 4km, tak to prestane a rucicka krasne drzi. Po vypnuti zapalovania a malej prestavke zacne robit to iste, kym sa akokeby nezhreje nieco :lol: :lol: To je mozne iba na lade :D :roll:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Odpor čo sa dával na Šade 120GLS na cievke by som mohol použiť na otáčkomer v Lade ?



Sice po troch rokoch, ale kde inde to dať ?
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“