Citroen XM - rady
Moderátor: Moderátoři
Citroen XM - rady
Ahoj chlapi, protože si Štěpán koupil Xantii a má u ní dobré reference, Honza zmínil Citroen XM, chci se vás zeptat.
Prosím, pište mi úplně všechno. Budu se toho držet!!!
Kamarád mi nabízí Citroen XM.
r.v.: 1991
motor: 2,1 diesel (bez turba)
najeto: 300 000km
barva: bílá - pěkný lak, nikde nezrezlé
spotřeba: 5,5 l/100km mimo město, město 6,5l/100km - ne více - opravdu!!!
olej nežere ani ň
Auto jezdí absolutně bez poruch (kámoš ho má asi už 9 let - předtím dovoz z Německa). Byla udělána těsnost celé hydrauliky (7 000kč) a měněn olej + filtry.
Bylo bourané přes střechu, - tak za to se omlouvám!!! NEBYLO!! bylo jen na předek (levý blatník + nárazník) a vše opraveno.
Geometrie super, nikam netahá.
Koule jsou některé měněné, ale jsou ve předu trochu zrezlé u napojení na ty hadice a zbytek hydrauliky.
Jinak v dobré kondici.
Líbí se mi to, protože vím, od koho to kupuji a co s tím je. Děsí mě však 300 000 km a strach z drahých oprav. Chtěl bych vůz využívat tak cca 3-5 let. Ročně najedu teď už jen okolo 6000km, takže bych celkem za 5 let najel 330 - 350tkm. Může to vydržet bez problémů, popř. co bych po koupi měl nechat udělat abych se vyhnul horším problémům dál a kolik co na to auto stojí? Myslím servisní práce atd... Je možný si na tom něco udělat sám, jako na ladě?
Díky 10000x
Ladalover
Prosím, pište mi úplně všechno. Budu se toho držet!!!
Kamarád mi nabízí Citroen XM.
r.v.: 1991
motor: 2,1 diesel (bez turba)
najeto: 300 000km
barva: bílá - pěkný lak, nikde nezrezlé
spotřeba: 5,5 l/100km mimo město, město 6,5l/100km - ne více - opravdu!!!
olej nežere ani ň
Auto jezdí absolutně bez poruch (kámoš ho má asi už 9 let - předtím dovoz z Německa). Byla udělána těsnost celé hydrauliky (7 000kč) a měněn olej + filtry.
Bylo bourané přes střechu, - tak za to se omlouvám!!! NEBYLO!! bylo jen na předek (levý blatník + nárazník) a vše opraveno.
Geometrie super, nikam netahá.
Koule jsou některé měněné, ale jsou ve předu trochu zrezlé u napojení na ty hadice a zbytek hydrauliky.
Jinak v dobré kondici.
Líbí se mi to, protože vím, od koho to kupuji a co s tím je. Děsí mě však 300 000 km a strach z drahých oprav. Chtěl bych vůz využívat tak cca 3-5 let. Ročně najedu teď už jen okolo 6000km, takže bych celkem za 5 let najel 330 - 350tkm. Může to vydržet bez problémů, popř. co bych po koupi měl nechat udělat abych se vyhnul horším problémům dál a kolik co na to auto stojí? Myslím servisní práce atd... Je možný si na tom něco udělat sám, jako na ladě?
Díky 10000x
Ladalover
Naposledy upravil(a) ladalover dne úte kvě 26, 2009 15:41, celkem upraveno 2 x.
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Koupíš, STK, povinné ručení, něco určitě bude špatné takže i nějaký díl,mezi tím klekne baterka a poslední díl výfuku , pak se ti nebude zdát obutí, chvíli budeš jezdit pak se zase něco vybleje, prdne nějaká hadice která nelze nahradit jinou než origo ,dáš do toho cca 30 tis a po roce až tě to přestane bavit to rád prodáš za 5 tis, nechci strašit, ale taková auta bývají to nejdražší co lze koupit. Zvláště když už to bylo nabořený a je to poznat. A pokud by měl ujetý km přijít na 300Kč...........no rozmyslel bych si to. A s tím servisem? Těžko říci na co si troufneš, jaké máš zázemí a vybavení.
tel : 608048480
http://www.oleje-klatovy.cz
http://www.oleje-klatovy.cz
Ty motory jsou docela dobrý. Pry vydržej od 300 000 do 500 000 km. A pokuď je bez turba, tak ten motor by měl být věčnej, ale zase línej. XM váží asi 1 500kg a nějakých 60kW ho bude rozhejbávat dlouho. Ohledně opravy, tak toho bych se nebál. Pokuď je to podobný, jako co mám já, tak je tam jednoduchý mechanický čerpadlo s minimem drátu ( poloha páky plynu, chcípání motoru a ještě nějakej svazek, ale nevím na co ). Nový originál koule stojí kolem 2 000,- ( druhovýroba asi za 1 200,- ) a vždy jednou za čas ( asi 2 roky ) je musíš dofouknout dusíkem. ( dofuk celýho auta výjde tak asi na 1000 až 2000,- ) Jinak všechno ostatní bys mohl udělat sám. LHM je tam asi necelých 5 litrů, což je 1000,- Motorový olej od Totalu je asi za 700,-( 5l ) Vzduchovej filtr od FILTRONu za 170,- a olejovej za 130,-
U XM bych se bál elektroniky. Je poruchovosti elektroniky pověstný, a byl to nejporuchovější citron.
Jo jinak u mně rozvody stály z druhovýroby ( SKF ) 3 200 ,- a teď musím vyhodit dalších asi 8 000, na plochý řemen a kladky pomocných agregátu.
Jinak tady máš pár odkazu:
http://www.citroeny.cz/forum/index.php
tady něco o xantiich - http://www.xantiaclub.cz/forum/index.php
http://www.xantiaclub.cz/
a tady si můžeš zjistit ceny ND. - http://www.elitecat.cz/Default.aspx
U XM bych se bál elektroniky. Je poruchovosti elektroniky pověstný, a byl to nejporuchovější citron.
Jo jinak u mně rozvody stály z druhovýroby ( SKF ) 3 200 ,- a teď musím vyhodit dalších asi 8 000, na plochý řemen a kladky pomocných agregátu.
Jinak tady máš pár odkazu:
http://www.citroeny.cz/forum/index.php
tady něco o xantiich - http://www.xantiaclub.cz/forum/index.php
http://www.xantiaclub.cz/
a tady si můžeš zjistit ceny ND. - http://www.elitecat.cz/Default.aspx
Děkuju moc. Když jsem v tom jel, tak to vypadá dobře, žádný divný zvuky atd. Za celou tu dobu s tim nebyly jediné poruchy, až na únik LHM, ale to nechal ten kluk opravit, takže nic neteče.
Elektrika, řídící jednotka.. nic nezlobí. Jen mě děsí povinné ručení okolo 9000kč na rok.
K autu by mi přidal zimní gumy jeté jednu sezonu.
Štěpán: byl jsem na tom citroen fóru a jeden si tam kupoval to samý, ale 2,5TDI a najeto 250000km. Musel opravovat napínák řemenu a měnit spoustu kladek.... ale na motor jako takový si nikdo nestěžuje, asi jsou dost spolehlivé i když mají najeto 250 a víc tisíc km.
Další rady a zkušenosti!! Prosím.
edit: Teď sem koukal na ty ceny ND. Jsou neskutečně drahé!!! jen zadní díl výfuku stojí 4300kč. Kladka napínáku motoru 3200kč...... to mě děsí!
Co byste mi kdyžtak doporučili za auto na běžný provoz, aby bylo levné na opravy a ND a mohlo stát před domem na sídlišti (abych se nebál, že mi ho ukradnou a poničej) a bylo aspoň trochu vypadající jako normální a moderní. Kdyžtak neznáte někoho, kdo něco prodává a znáte historii toho auta?
Lady mi nedoporučujte. Stačí mi jedna
Elektrika, řídící jednotka.. nic nezlobí. Jen mě děsí povinné ručení okolo 9000kč na rok.
K autu by mi přidal zimní gumy jeté jednu sezonu.
Štěpán: byl jsem na tom citroen fóru a jeden si tam kupoval to samý, ale 2,5TDI a najeto 250000km. Musel opravovat napínák řemenu a měnit spoustu kladek.... ale na motor jako takový si nikdo nestěžuje, asi jsou dost spolehlivé i když mají najeto 250 a víc tisíc km.
Další rady a zkušenosti!! Prosím.
edit: Teď sem koukal na ty ceny ND. Jsou neskutečně drahé!!! jen zadní díl výfuku stojí 4300kč. Kladka napínáku motoru 3200kč...... to mě děsí!
Co byste mi kdyžtak doporučili za auto na běžný provoz, aby bylo levné na opravy a ND a mohlo stát před domem na sídlišti (abych se nebál, že mi ho ukradnou a poničej) a bylo aspoň trochu vypadající jako normální a moderní. Kdyžtak neznáte někoho, kdo něco prodává a znáte historii toho auta?
Lady mi nedoporučujte. Stačí mi jedna
Naposledy upravil(a) ladalover dne pon bře 10, 2008 17:19, celkem upraveno 1 x.
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
ja osobne bych toho citroena bral! je to super kara, motor je pry peugeot, muj strejda mel 3 ty XMka a byl nadmiru spokojen, ted uz si sice take poridil Xantii ale na XM by nedal dopustit
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Zrovna se jedna u nás v bazaru povaluje ...... http://www.sauto.cz/car_detail.php?filt ... id=6212877Štěpán Getsko píše:Tak si pořiď SAMARU!!! Neprohloupíš!!! Uvidíš...
Škoda, že se nepovalovala dřív...
http://uk.youtube.com/watch?v=b8EZzYJ5UtQ&NR=1
http://uk.youtube.com/watch?v=FL00DqL1e ... re=related
http://uk.youtube.com/watch?v=b8EZzYJ5UtQ&NR=1
http://uk.youtube.com/watch?v=FL00DqL1e ... re=related
Naposledy upravil(a) Štěpán dne ned bře 09, 2008 20:45, celkem upraveno 1 x.
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Takhle na dálku, když není slyšet motor, nápravy, čerpadlo hydr. a vidět auto, je těžké radit, ale motor je skutečně Peugeoťácký, tj. věčný, plné mechanické ovládání s vyj. odstavovače motoru a "sytiče", řídicí jednotka žhavení.
Optimálním kompromisem spotřeba/výkon pro tento vůz je podle mého motor 2,1TD, atmosférák je slabý, ale na druhou stranu nemusíš čekat, než naběhne turbo!
Hydraulika je spolehlivá, po 300 tkm bude chtít více sledovat a její opravy skutečně nejsou nejlevnější.
Jestli jsou výfuky podobné Peugeoťáckým, tak drží spolehlivě a elektřina je podobná Peugeoťácké- to znamená největší průser pod sluncem! Ale při troše snahy a porozumění nepřehledným schématům, prostříkané a čisté kabeláži, častému čištění zadních lamp zevnitř a hlídání nespolehlivých koster, to není tak hrozné... Chce to péči no...
Resumé: Aleši, upřímně... Aby Tě to auto nespolklo. Rozmysli si to moc dobře a raději 2x.
Optimálním kompromisem spotřeba/výkon pro tento vůz je podle mého motor 2,1TD, atmosférák je slabý, ale na druhou stranu nemusíš čekat, než naběhne turbo!
Hydraulika je spolehlivá, po 300 tkm bude chtít více sledovat a její opravy skutečně nejsou nejlevnější.
Jestli jsou výfuky podobné Peugeoťáckým, tak drží spolehlivě a elektřina je podobná Peugeoťácké- to znamená největší průser pod sluncem! Ale při troše snahy a porozumění nepřehledným schématům, prostříkané a čisté kabeláži, častému čištění zadních lamp zevnitř a hlídání nespolehlivých koster, to není tak hrozné... Chce to péči no...
Resumé: Aleši, upřímně... Aby Tě to auto nespolklo. Rozmysli si to moc dobře a raději 2x.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
No právě, mám z toho strach. Jemu to funguje supr a elektrika a vše bez závad. Ale je to 17 let starý a bude to postupně odcházet. Nebyl bych rád, aby se to začalo sypat. Ale jak říkám, vše je úplně super. Za celou tu dobu se mimo běžné opravy nic na autě nepokazilo. Maximální problém je, že někdy nejde auto odemknout od řidiče, protože se protočí zámek.
Uvidím. Budu se s tím příští týden projíždět, abych viděl co a jak je v háji...
Prosím ještě další rady a názory. Pomáháte mi tím. Díky. LL
Uvidím. Budu se s tím příští týden projíždět, abych viděl co a jak je v háji...
Prosím ještě další rady a názory. Pomáháte mi tím. Díky. LL
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Zeptejte se Skalouše....ten má xm... ale pravda tu nejnadupanější a nejvzácnější verzi....
XM byla vlajková lod Citroenu, takže mějte na pměti že i kupujete top class i když "trošku starší" je naivita si myslet, že luxus je zadarmo. MOc bych nevěřil těm najetým km - málo kdo si kupoval diesla aby ročně ujel nějakých 17000km )
když se kouknete dnešní inzeráty tak 4 roky stará C5 od prvního majitele mívá najeto 150 000 km.... MOtor a převodovka jsou v pohodě a někde jinde se to může projevit . na druhou stranu za ty peníze se dá koupit vomlácenej forman - díly levné ale po těch letech se může také srát přímo neuvěřitelně. Když to po 4letech prodáš, nepočítej s tím že za to dostaneš peníze.... zrezlýho formana prodáš líp.
Ale na tyhle citrouše jsou vrakoviště, motor je tam běžný kus...nebál bych se. První verze té ektroniky moc neměly
XM byla vlajková lod Citroenu, takže mějte na pměti že i kupujete top class i když "trošku starší" je naivita si myslet, že luxus je zadarmo. MOc bych nevěřil těm najetým km - málo kdo si kupoval diesla aby ročně ujel nějakých 17000km )
když se kouknete dnešní inzeráty tak 4 roky stará C5 od prvního majitele mívá najeto 150 000 km.... MOtor a převodovka jsou v pohodě a někde jinde se to může projevit . na druhou stranu za ty peníze se dá koupit vomlácenej forman - díly levné ale po těch letech se může také srát přímo neuvěřitelně. Když to po 4letech prodáš, nepočítej s tím že za to dostaneš peníze.... zrezlýho formana prodáš líp.
Ale na tyhle citrouše jsou vrakoviště, motor je tam běžný kus...nebál bych se. První verze té ektroniky moc neměly
oháníte se tady drahýma dílama ..neviděl bych to tak zle.. jen zavzpomínám na 2111 - nová převodovka stojí skoro 30000, benzínová nádrž s čerpadlem byla za 14000,
chaldič za 4000, řídící jednotka topení 4000....zapalovací cívka cca 10 000, váha vzduchu 4500, spínací skřínka cca 4000 , startér za 4000
Pravda brzdové destičky na XM asi za 400kc jako na ladu nebudou..
chce to mít v záloze dalších 20000kč na opravy případně na koupi dalšího kusu ... to si nedělám legraci, to myslím vážně. když budeš mít sěstí, tak za 30000km tomu 4x vyměníš olej a filtry..když ne..posrat se může cokoliv...
chaldič za 4000, řídící jednotka topení 4000....zapalovací cívka cca 10 000, váha vzduchu 4500, spínací skřínka cca 4000 , startér za 4000
Pravda brzdové destičky na XM asi za 400kc jako na ladu nebudou..
chce to mít v záloze dalších 20000kč na opravy případně na koupi dalšího kusu ... to si nedělám legraci, to myslím vážně. když budeš mít sěstí, tak za 30000km tomu 4x vyměníš olej a filtry..když ne..posrat se může cokoliv...
Ty kilometry jsou reálný. Kámoš to koupil v 1998 a mělo to najeto 180 000km, on s tim moc nejezdí a dojel to za zbylých 298000km, který to má teď.
Taky byl před 5ti lety měněn komplet výfuk. Spojka je však minimálně 150 000km neměněná, ale nijak neškube ani neklouže. To mě trochu děsí.
Jen potřebuju, aby to vydrželo bez velkých oprav cca ještě 30 - 50 000km Budu mít to auto nejvýš 3-5let. Víc jak 10 000 km ročně nenajezdím. (využívám MHD ).
Až se s tím projedu, budu chytřejší.
Kolik tak může vydržet spojka kilometrů? U lady jsem měnil po 55 000km. A to na ní nestojim - mačkám jen při řazení, jinak nevím že existuje.
Díky za typ na Skalouše.
Taky byl před 5ti lety měněn komplet výfuk. Spojka je však minimálně 150 000km neměněná, ale nijak neškube ani neklouže. To mě trochu děsí.
Jen potřebuju, aby to vydrželo bez velkých oprav cca ještě 30 - 50 000km Budu mít to auto nejvýš 3-5let. Víc jak 10 000 km ročně nenajezdím. (využívám MHD ).
Až se s tím projedu, budu chytřejší.
Kolik tak může vydržet spojka kilometrů? U lady jsem měnil po 55 000km. A to na ní nestojim - mačkám jen při řazení, jinak nevím že existuje.
Díky za typ na Skalouše.
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009