Když točíš motor v otáčkách a potom přeřadíš na větší rychlost, tak snížíš v důsledku uzavření škrtící klapky přísun směsi do sání, čímž zmenšíš otáčky turba, potom zase přidáš plyn, ale turbo nemá otáčky a tak ti nedodává tolik směsi do válcu, což znamená i menší výkon. Tím ventilem uděláš to, že spojíš vstup s výstupem turba a otáčky turba se nezmenší, což při otevření škrtící klapky se do válcu dostane větší množství směsi a máš i větší krouťák...Atex píše:nejak porad nechapu co by delal ventil ktery ma za ukol vypoustet prebytecny tlak, v useku kde je neustaly podtlakŠtěpán Getsko píše:Z toho plyne, že výstup ventilu můžeš zavést před vstp na turbu, což v podstatě znamená, že vstup a výstup turba spojíš rovnou, a ovládat ventil bude podtlak před škrtící klapkou.
turbo
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 759
- Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
- Bydliště: Šurany -SK
- Kontaktovat uživatele:
lenze toto plati pre striekacku alebo system kde je skrtiaca klapka za turbom. Ak sa da karburator pred turbo tak to straca vyznam dokonca si to neviem dobre predstavit lebo tym by si potom vypustal aj benzin nie iba vzduchŠtěpán Getsko píše:Když točíš motor v otáčkách a potom přeřadíš na větší rychlost, tak snížíš v důsledku uzavření škrtící klapky přísun směsi do sání, čímž zmenšíš otáčky turba, potom zase přidáš plyn, ale turbo nemá otáčky a tak ti nedodává tolik směsi do válcu, což znamená i menší výkon. Tím ventilem uděláš to, že spojíš vstup s výstupem turba a otáčky turba se nezmenší, což při otevření škrtící klapky se do válcu dostane větší množství směsi a máš i větší krouťák...Atex píše:nejak porad nechapu co by delal ventil ktery ma za ukol vypoustet prebytecny tlak, v useku kde je neustaly podtlakŠtěpán Getsko píše:Z toho plyne, že výstup ventilu můžeš zavést před vstp na turbu, což v podstatě znamená, že vstup a výstup turba spojíš rovnou, a ovládat ventil bude podtlak před škrtící klapkou.
530i
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
to čmelák: ha ha haaa... (ironicky)
to Trevor: koecne to nekdo polopate vysvetlil, Stepane ty porad mluvis o strikacce, to nam je jasne, ale ohledne podtlakoveho karburatoru je to trosku jinak...
to Trevor: koecne to nekdo polopate vysvetlil, Stepane ty porad mluvis o strikacce, to nam je jasne, ale ohledne podtlakoveho karburatoru je to trosku jinak...
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Jenže vy furt myslíte na to, že jakmile se otevře ventil, tak okamžitě vypouští vzduch ven. To ale nemusí být tak řešené!!! Lze udělat jakýsi bypass s blowoff ventilem mezi výstupem a vstupem na turbu a tím potom budeme honit pracovní směs vzduchu a benzínu furt dokola a nezatěžovat turbo, čímž ho podržíme v otáčkách. A ovládání blowoff ventilu můžeme zařídit buď podtlakem nebo pomoci spínače, elektroniky a podtlaku z vývěvy.
Něco podobnýho už dlouho existuje pro řízení tlaku turba tím, že se na výfukový části turbo jakoby zkratuje a nejdou všechny výfukový plyny přes lopatky, ale skrz ventil rovnou do výfuku. Tím snižujou uměle otáčky a i pracovní tlak v sání.
Něco podobnýho už dlouho existuje pro řízení tlaku turba tím, že se na výfukový části turbo jakoby zkratuje a nejdou všechny výfukový plyny přes lopatky, ale skrz ventil rovnou do výfuku. Tím snižujou uměle otáčky a i pracovní tlak v sání.
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
ty vo le ja sem vul, ted mi to doslo.. nemuzu pouzit turbo s prepadem do vyfukove casti, kdyz tam budu tlacit hotovou smes.. tak to me melo hned napadnout
Jinak Stepane velice zajimave, ale myslim ze ten maly ventilek nebude stihat prepoustet prebytecny tlak zpet pred turbo, to by musel byt nejaky jiny "spesl" ventil
Jinak Stepane velice zajimave, ale myslim ze ten maly ventilek nebude stihat prepoustet prebytecny tlak zpet pred turbo, to by musel byt nejaky jiny "spesl" ventil
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
houby co to melu.. tak ted sem se v tom sam dobre zamotal.. je to ten system co jsi Stepane popsal na konci, ano spaliny jdou do turbiny pres ventil, podle toho co se tam nastavi jde cast do turbiny a cast uhani rovnou do potrubi.. pardon to sem poplet
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
-
- Příspěvky: 759
- Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
- Bydliště: Šurany -SK
- Kontaktovat uživatele:
Uz to tu moc kombinujete
Turbo sa sklada s turbiny a kompresora. Turbina je na vyfuku a pohana kompresor. Obidve casti su nezavisle su iba spojene oskou. Turbo moze byt s wastegate alebo bez.
turbo bez wastegate
alebo s internym wastegate
V pripade ze sa pouzije turbo bez wastegate tak sa pouziva externy ktory sa pripaja medzi manifold a dumppipe
Obidva systemy sa staraju o kontrolu boostu. Pri vyssich boostoch sa zvycajne pouziva externy wastegate
Turbo sa sklada s turbiny a kompresora. Turbina je na vyfuku a pohana kompresor. Obidve casti su nezavisle su iba spojene oskou. Turbo moze byt s wastegate alebo bez.
turbo bez wastegate
alebo s internym wastegate
V pripade ze sa pouzije turbo bez wastegate tak sa pouziva externy ktory sa pripaja medzi manifold a dumppipe
Obidva systemy sa staraju o kontrolu boostu. Pri vyssich boostoch sa zvycajne pouziva externy wastegate
530i
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
mam k dispozici s internim wastegate.. po uvahach sem se rozhodl ze to odlozim az bude vic casu po sraze, pres leto.. a zainvestuju do nejakeho pretlakoveho karburatoru.. dotaz: webry jsou pretlakove? nasel jsem totiz skodu 120 turbo, na detailnim foto jde videt ze tlak pere do karbce weber..
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: stř říj 03, 2007 17:50
- Bydliště: pepov
ucenej promluvil. lad v turbu jezdi dost. u nas asi jen jedna v rusku plnolada drift píše:ono je na piču rvat na atmusferu turbo to ti bube pořád vylétávat těsnění pod hlavou dokud ten motor nezničíš
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
proto se tam mozna nerve atmosfera...Malda píše:Covece je neco to ty nevis?Maysner píše:ucenej promluvil. lad v turbu jezdi dost. u nas asi jen jedna v rusku plno
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
- Petanek2101
- Příspěvky: 1106
- Registrován: sob bře 04, 2006 16:56
- Bydliště: Trutnov
- Kontaktovat uživatele: