sada na přestavbu z 4 na 5ti kvalt
Moderátor: Moderátoři
sada na přestavbu z 4 na 5ti kvalt
slyšel jsem že existuje sada dílů na přestavbu 4kvaltu na 5kvalt, nevíte to někdo?
- Tommel
- Příspěvky: 3275
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Nevim jak by do 4q narval ten 5 kvalt 

Chatka 12 forever
. Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10617
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Při přestavbě 4q na 5q je potřeba vyměnit více jak tři desítky dílů. Jejich cena je tak obrovská, že bys za to koupil tři celé vozy 21073i i s pětirychlostními převodovkami - tak se prober a neblbni
.
Namátkový výběr z více jak tří desítek dílů nutných k výměně:
Předlohový hřídel (minimálně tři tisíce korun), soukolí páté rychlosti (pět tisíc), zadní víko převodovky (patnáct set), řadicí páka (osm set), zasouvací vidlice a tyč (kolem 1500 korun).

Namátkový výběr z více jak tří desítek dílů nutných k výměně:
Předlohový hřídel (minimálně tři tisíce korun), soukolí páté rychlosti (pět tisíc), zadní víko převodovky (patnáct set), řadicí páka (osm set), zasouvací vidlice a tyč (kolem 1500 korun).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
já nechci pětikvalt jen mě zajímalo jestli je to možný-říkal mě to známej kterej dřív žiguly opravoval a prej je to celá sada včetně víka, kol, hřídelí,a ostatních dílů.nikdy jsem se s tím ale nesetkalMarek píše:Při přestavbě 4q na 5q je potřeba vyměnit více jak tři desítky dílů. Jejich cena je tak obrovská, že bys za to koupil tři celé vozy 21073i i s pětirychlostními převodovkami - tak se prober a neblbni.
Namátkový výběr z více jak tří desítek dílů nutných k výměně:
Předlohový hřídel (minimálně tři tisíce korun), soukolí páté rychlosti (pět tisíc), zadní víko převodovky (patnáct set), řadicí páka (osm set), zasouvací vidlice a tyč (kolem 1500 korun).

Pokuď se to dělá z převodovky 2105, tak je to levnější.Marek píše:Jde to (pokud máš čtyřrychlostní převodovku 2105 / 07), ale stojí to příšerný prachy. Myslím, že levnější by byla i nová, natož starší.
Já jsem upravoval ze svý 2103 a musel jsem kupovat novou mrkev, stromeček a ozubený kolo 1. rychlosti. Jinak hnanou hřídel jsem použil ze svý převodovky, kterou jsem na soustruhu přesoustružil a udělal drážku pro pero a použil jsem jí jako pětikvaltovou. Potom jsem kolík na zpátečku předělal tak, že jsem vyvrtal díru a udělal závit M8. V tom místě, jak je zářez pro axiální aretaci tím plechem, co drží prostřední ložisko jsem navařil asi 3mm tlustou podložku. Potom jsem ten kolík normálně přišrouboval k prostřednímu dílu skříně podobně, jak je to v pětikvaltu. Jinak mě přestavba vyšla před 3ma lety na asi 6 tisíc Kč, ale měl jsem štěstí v tom, že komplet kulisu řazení jsem sehnal použitou za 800,- , jinak bych zaplatl tak 1500,-Kč
Kdybych měl dělat 5-ti kvalt ještě jednou, tak bych ho postavil z převodovky z 2106, aspoň by ta 5-ka měla při 3 000rpm na tacháči nějakých 105 km/h místo 100km/h
"Šestnáctkové" převody v pětikvaltu má Myšo. Ta jeho převodovka ze Seata má první tři rychlosti identické s převodovkou Lada 2121/2106 a tudíž pětka je delší než u převodovky 2107 (myslím, že její převod je 0,78:1). Zvláště pro motory 1600 a 1700, které mají maximum točivého momentu v nižších otáčkách, je to velkým přínosem (společně s rozvodovkou 3,9:1 ani nemluvím....................).
To ovšem nic nemění na faktu, že bych přestavbu 4q x 5q nedělal..................
To ovšem nic nemění na faktu, že bych přestavbu 4q x 5q nedělal..................
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)