![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ja bych omezovač otaček nechtěl
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Moderátor: Moderátoři
Petr HC píše:Myslím si,že na otázku Marka by bylo dobré odpovědět . Při překročení max. otáček motoru – zejména při odlehčení kroutícího momentu může dojít k „potkání se“ ventilů s písty ,což má pro motor fatální následky. Je to způsobeno tím ,že ventily se otevírají nuceně vačkou ,ale vracejí se působením pružiny ,která při vysokých otáčkách nestačí ventil vrátit do sedla dříve než doběhne příslušný píst do horní úvrati . Navíc při velmi vysokých otáčkách dochází vlivem pružnosti k odskakování (odrážení se ) ventilů od sedel . Proto mají závodní motory mnohem tvrdší ventilové pružiny ,proto byly vyvinuty víceventilové rozvody (mimo jiné menší hmotnost ventilů) ,proto mají některé vysoce výkonné motory (F1) t..zv. desmodromický rozvod ,kdy jedna vačka ventil otevírá a druhá „natvrdo“ zavírá . Vše je ovšem na úkor životnosti a ceny motoru.Atex píše:tak na tohle fakt nebudu odpovidatMarek píše:A k čemu je dobré omezovat otáčky motoru ???
Cory píše:Niekde som cital, ze pri tak vysokých otackach ako napr. 7500ot. sa moze stat, ze prasnekne zotrvacnik, alebo nieco ine.Co je na tom pravdy?
tak konkretne tohle by se mi urcite nestalo, muj motor jeste nikdy nemel 6000ot/min ani to neplanujuMarek píše:Podřadíš do trojky, otáčky vyletí, auto zrychlí a po půl vteřině Ti motor dosahuje 6000 otáček (cca 115-120 km/h) a ustřihne Ti výkon (nedovolí dále zrychlovat). Než si uvědomíš, co se stalo a než následně přeřadíš na čtyřku, jsi mrtvej, milej zlatej ......................