elektrické turbo

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Nivák
Příspěvky: 10
Registrován: pon led 21, 2008 20:52
Bydliště: Děčínsko
Kontaktovat uživatele:

elektrické turbo

Příspěvek od Nivák »

BDávám další téma do pranice.Potřebuji na Nivce v které mám 1,9 D puegot motor trochu nafouknout a polechtat koně motor má 47kw což není moc do kopce se jí moc nechce.Motor bohužel nemá připojení oleje na klasiku turbo,jinak turbo mám které pasuje na motor ale nejsem si jist zda ostatní vydrží.stačilo by krátkodobě do kopečka přifouknout čerpadlo na turbo je také asi nejlepší řešení by bylo něco na elektriku.Kdo poradí čím elektrická turba jsou ale kde vrakoviště nemají.Dávat jiný motor se moc nechce.Kod motoru který je zabudován je D9B zná někdo parametr zda bude na turbo trochu držet aspoň 20000km namazat turbo není problém.
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

Taková menší poznámka. Téměř vůbec nechápu na co se vlatně ptáš. Doporučuji použít čárky a odstavce a také si to po sobě přečíst.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Pohon turba elektromotorem je "skoro" neřešitelný ale zato mazání turba olejem pomocí elektromotoru s zubovým čerpadlem je jednoduché.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Nekde sem cetl neco o testu "elektroturba".. Zkouseli to na fabii 1.4MPI tak, ze zmerili vykon na brzde pred instalaci a po. Narust vykonu byl nejakych 0,3Kw, kroutak myslim ze stejny, coz je mozna odchylka brzdy...
Takze i pres hodne presvedcive prospekty na obalkch casopisu to asi moc nefunguje, jedine co to asi ovlivnuje je zivotnost alternatoru :-D
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Ondra 07
Příspěvky: 654
Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
Bydliště: Olomouc / Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondra 07 »

Elektro turbo? Neni nahodou rec o kompresoru? Kompresor lze jak prohanet remenem od kliky tak elekticky, pokud je to udelano dobre (z vyroby) tak to funguje. Samotny kompresor se pouziva malo hlavne Mercedes je pouziva, ale vetsinou se pouzivaji v kombinaci s turbem (turbo-kompresorove preplnovani) funguje to tak, ze kompresor je sprevodovan tak ze vytvari dostatecny plnici tlak (0,6-0,8bar) prakticky jiz od volnobehu, pri 2500 ho ridici obvod odpoji od sani a nastupuje jiz patricne roztocene a nabrousene turbo, ktere tlaci dejme tomu do 4500. Vice se seriove turba nevytaci (neni to uz ani potreba pokud si nechcete znecistit sedacky). Tento dabl system zarucuje posunuti maximalniho krouticiho momentu motoru k 1250o.t. coz je prasarna a prubeh je temer konstantni az do tech 4500, tam uz klesa... :wink: No takhle se to pouziva u zazehovych mot. U diselu ale taky muze...

To Nivak: Jak se dostal 1.9D peugot do nivy? pises 47kW neni to krok zpet? kdyz Niva ma v serii asi 80koni? Pokud neco tak tam dej normlani turbo na vyfuk, budes vsak potrebovat bud chip nebo novou RJ (turbovou) + zjistit jestli ti bude sedet kompresni pomer a dalsi veci ohlende vstriku, geometrie sani,mazani je to posledni, pripojis nekde na Y u tlakomeru a vracecku dolu do vany.... No cekaji te dlouhe vecery v garazi... :lol:
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

jen doplnim ze jsou tri druhy kompresoru.. a odhalite jej na aute oznacenim "supercharger"
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
R.I.P.
Příspěvky: 32
Registrován: čtv lis 15, 2007 18:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od R.I.P. »

Put your pedal to the metal!
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Turbo charger za 68 dolarů :D Atexi, nepřipomíná ti to něco? :mrgreen:
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Zde je převodní tabulka hodnot tlaků . Takže přetlak 2-3 psi a to jistě měřeno s "ucpaným" výstupem ! je tlak tuze malý .Hltnost motoru je určitě větší než může dát tenhle "ventilátor". I přívodní dráty odpovídají tak výkonu 40-80W . Nakrmit motor přetlakem při zátěži otáčkách 2500 byť tlakem 0,1 bar si žádá příkon ventilátoru cca 1 kW. http://www.az-kompresory.cz/prepocet-fy ... notek.html
PS: je to hezké ale zlepšit to může jen přechod z volnoběhu pak už nic. Majitelé motorů s KARBURÁTOREM nezahrávejte Si s přiváděním vzduchu do sání hrozí reálné nebezpečí POŽÁRU ! ! ! Už jsem to tady někde vysvětloval. Karburátor a turbo si vyžaduje specifickou montáž ! Turbo MUSÍ bejt POD karburátorem ! Íčkaři nechť to klidne skusí-tam nic nehrozí .
Naposledy upravil(a) Saša dne úte bře 04, 2008 15:24, celkem upraveno 1 x.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Yellow no to vis ze jo :-D jako vypada to na tom odkazu pekne, ale bude o kravina na tu elektrinu.. radsi zrealizuju turbo pod karbec a hotovka :-P
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“