Brzdy: které jsou lepší ?

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Které jsou lepší ?

Jednopistkové
9
22%
Dvoupistkové
29
71%
Nevím
3
7%
 
Celkem hlasů: 41

Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Da,da, hoši, když dám dva pístky vedle sebe, jejich plocha/resp jejich tlak na mm2 se sečte.
Když je ale postavím proti sobě, jejich tlaky se rozdělí v poměru celkem libovolném mezi 0/100, přes 50/50 až do 100/0.
Výsledný tlak mezi pístky ale zůstává stejný, jako u jednopístu.
(uvažujeme všechny písty se stejnou účinnou hydraulickou plochou)
Ehm, jestli se nemejlim. :P
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

a co kdyz by nejakej blazen dal na jeden kotouc zepredu druhej zigulackej trmen s dvou ma pistkama :mrgreen:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Geniální!
Ale stejně myslim, že jestli to někomu brzdí málo, tak má na těch brzdách nějakej problém.
Pokud je systém OK, tak mají ty brzdy účinnost přinejmenším slušnou.
Víc něž úpravy hydrauliky, podle mě ovlivní brzdy, jestli je obložení z bláta, nebo ze slušný směsi.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

Nemo píše:Geniální!
Ale stejně myslim, že jestli to někomu brzdí málo, tak má na těch brzdách nějakej problém.
Pokud je systém OK, tak mají ty brzdy účinnost přinejmenším slušnou.
Víc něž úpravy hydrauliky, podle mě ovlivní brzdy, jestli je obložení z bláta, nebo ze slušný směsi.
to co mam vepredu je myslim ok. zacnu vymyslet co s brzdama az zprovoznim zadek. nevim jak nekdo moh zplacatet tu dlouhou trubku co vede pod autem u zadni napravy v dylce cca 15-20cm tak ze kvuli tomu nebrzdily zadni brzdy. a co vim takto auto brzdilo stejne od te doby co to otec koupil. takze zadni brzdy nebrzdili pres ctyri roky. sem se divil kdyz sem sundal bubny ze sou pakny naky nejety :roll: ale to je mimo tema :wink:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Miso píše:No ja som si praveze rozbor sil spravil a vyslo mi to co mi vyslo. Nemozes vychadzat iba z toho kolko krat maju dva piestky vacsiu plochu ako jeden. Treba zohladnit aj to ako tieto sily dalej posobia.
pravda, asi to tak bude :roll: já předpokládal, že u plovoucího se síla "rozdělí" ale není to tak :oops:
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Dle mého názoru je naprosto jedno, jestli jsou brzdy jedno, dvou či třípístkové. Vždy záleží pouze na ploše (veliksoti) pístku, kterou tlačí na brzdový kotouč. Pokud dám na auto čtyř-pístkové brzdy o průměru pístku 10mm nebo jeden pístek na plovoucím třmenu o průměru 80mm, který brzdový systém si myslíte, že bude brzdit lépe? Já myslím, že je to jasné.

Proto v tomto hlasování nemohu hlasovat :!:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Vašátor píše:Pokud dám na auto čtyř-pístkové brzdy o průměru pístku 10mm nebo jeden pístek na plovoucím třmenu o průměru 80mm, který brzdový systém si myslíte, že bude brzdit lépe? :!:
Ten jeden s 80mm v průměru... :D
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Jestli to někomu brzdí blbě, nechť si koupí kvalitní kotouč a kvalitní destičky

Rizika:
1) Kotouč, který trpí přehříváním (materiál)
2) Tenký kotouč
3) Zvlněný, házivý nebo obecně kotouč tvarově vadný

4) Příliš tvrdé destičky - brousí kotouč, tím ho přehřívají a zvyšuje se sklon k 1-3
5) Destičky ze špatného materiálu - pálí se. Nakonec se na nich udělá hladká vrstva a nebrzdí.
6) Popraskané destičky, odloupaný materiál, vrstva tenčí než 1-2mm.

7-n) hadice a trubky, brzdovka (stará, vzduch, málo), zatuhlé pístky (samy o sobě brždění nezhorší, ale chce to víc síly)

Z vlastní zkušenosti - železo na železo nebrzdí vůbec, jel jsem 20 km jen s ruční brzdou a bržděním motorem. Žádná sranda.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

dmatej píše:Z vlastní zkušenosti - železo na železo nebrzdí vůbec, jel jsem 20 km jen s ruční brzdou a bržděním motorem. Žádná sranda.
To věřím, na laně sme táhli auto kde přestaly fungovat brzdy a po chvíli brzdění ručkou nakonec i ta. Tak sem to brzdil kvaltama :roll:
Kdo zná Buchlovské kopce tak i ty se dají sjet bez brzd 8)
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

tohto hlasovania sa nezucastnim, je to fakt pekne blba tema, samozrejme ze cim viac piestikov tym lepsie ale zalezi aj na priemere. Urcite by som nemenil dvojpiestikove za jednopiestikove. Jednopiestikove mam vzadu, ale len preto ze som lepsie riesenie nezohnal.
Dopredu budem davat 4piestikove a nijak inak
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6577
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Drobek81 píše:
dmatej píše:Z vlastní zkušenosti - železo na železo nebrzdí vůbec, jel jsem 20 km jen s ruční brzdou a bržděním motorem. Žádná sranda.
To věřím, na laně sme táhli auto kde přestaly fungovat brzdy a po chvíli brzdění ručkou nakonec i ta. Tak sem to brzdil kvaltama :roll:
Kdo zná Buchlovské kopce tak i ty se dají sjet bez brzd 8)
ahaaa, tak proto je tam ten prusek rovne dolu... 8)
VAZ 2104 1.3 1989
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvek od Jiri »

hmm tak nevim vyhoda jednopistovych brzd je predevsim mensi pravdepodobnost že se nejaky pistek kouse a auto bude priberzdeni tahnout ke strane..
btw a co ctyrpistkove brzdy?..to mival Wartburg a skoda 130, 135, 136 :-)?
nasledovalo facko, brzdilo lip a melo jen jednopisty.... v poctu pistu to neni... brzdy jako celek musi byt spolehlive , nenarocne na udrzbu ....
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

v jednom casaku o lade 1600MTX sem se docetl ze brzdy u zigi jsou jeden z clanku ktere se pro zavodni ucely NEUPRAVUJOU, protoze jsou dost predimenzovane, takze v te dobe pro "zavodni" ladu MTX dostacujici... pro 100% bezproblemove brzdeni staci koupit lepsi kotouce, ktere uz dneska vyrabi hromada firem za priznive ceny (brembo, zimmerman), ja osobne koupil komplet nove trmeny, pistky, desticky, hadicky a ted ani tatova fiesta nebrzdi tak dobre jako moje zigi :-P
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

jojo, udržovaný brzdový systém Lady naprosto vyhovuje. Tudíž bych se věnoval hlavně údržbě a sladění předních - zadních brzd. Už jen pomalý nástup zadních brzd je na celkové brzdné síle velice poznat.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Vašátor píše:Už jen pomalý nástup zadních brzd je na celkové brzdné síle velice poznat
Vzpomeňte si kdy Jste naposledy nastavovali vůli v zadních brzdách (excentry) - netýká se to aut se samostavy.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“