Výměna oleje v motoru
Moderátor: Moderátoři
http://www.apcentras.sk/apc/servlet/apc ... &code=A110 tadypodle toho chápu, že je tam šroub se Závitem M12x 1,5 To jako fakt? TAkže to takle velký závitník doma nemám, tak nebude co přetáčet, a stejně když to praskne v tom svaru, tak se pujdu klouzat.Sice vypadám jako blbec, když dávám vyměnit olej do servisu, ale ať se to radši utrhne jim, a ne mě.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
No tak to je mi jasný, za studena jen ten šroub zkusit odrazit, pak ho přiměřeně dotáhnout a po projížďce udělat výměnu oleje jako takovou.JmJ píše:jiste, samotna vymena musi jit za tepla. za studena by to mohlo jit jen lepe uvolnit/povolit.Tom007 píše:to pujde i za tepla,at to lepe vyteče.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
dneska jsem to postavil do servisu, aby se pokusili mi ten šroub odtrhnoutm když ho urvou, tak z toho bude výměna oleje v servisu, za což se stydím, ale když ho neurvou, tak si ten olej vyměním doma sám.
Ještě jsem nikdy nemusel dávat měnit olej v servisu, podle mě je to volovina, na který zase mechanici pěkně vyrejžujou prachy, ale když je to tak zatažený, je to lepší než riskovat.Jednou jsem takle škubnul u traktoru Bylo to hop nebo trop a povedlo se, takže dvakrát štěstí na jednoho nesedne.
Ještě jsem nikdy nemusel dávat měnit olej v servisu, podle mě je to volovina, na který zase mechanici pěkně vyrejžujou prachy, ale když je to tak zatažený, je to lepší než riskovat.Jednou jsem takle škubnul u traktoru Bylo to hop nebo trop a povedlo se, takže dvakrát štěstí na jednoho nesedne.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Měl jsi to zkusit pořádným nářadím. Nejlépe 6-ti hranou golou. Poklepat šroub, nasadit trhák a prudce trhnout. V případě nutnosti si trochu pomoct trubkou na trháku. Na konec trháku třeba i poklepat kladivem. Očkový klíč je na takovéto věci moc titěrný.
Jinak já mám na výměnu oleje v servisu podobný názor jako Ty. Ale i přesto si jej občas nechám v servisu měnit. Zvlášť když by výměna měla nastat v zimě. Za samotnou výměnu dám bez materiálu asi 250,- Kč, což není moc. Za to bych tak akorát dojel na chalupu, kde mám rampu a tam teprve olej měnil. A to nepočítám ztrátu času, nutnost někde zlikvidovat vyjetý olej a filtr (často za další poplatek) a špinění se pod autem. V létě je to při spojení s jinou činností ale o něčem jiném. Toť můj úhel pohledu.
Jinak já mám na výměnu oleje v servisu podobný názor jako Ty. Ale i přesto si jej občas nechám v servisu měnit. Zvlášť když by výměna měla nastat v zimě. Za samotnou výměnu dám bez materiálu asi 250,- Kč, což není moc. Za to bych tak akorát dojel na chalupu, kde mám rampu a tam teprve olej měnil. A to nepočítám ztrátu času, nutnost někde zlikvidovat vyjetý olej a filtr (často za další poplatek) a špinění se pod autem. V létě je to při spojení s jinou činností ale o něčem jiném. Toť můj úhel pohledu.
No me stoji vymena olej+filtr+prace 550, z cehoz je prace 100 a to mi borec jeste sam od sebe dycky projde kola, jestli nepribrzduji, zkontroluje stav chladici kapliny a podiva se, jestli na spodku auta neni neco nepatricneho. To dela sam od sebe, coz je takovy maly zazrak . Olej je Esso, filtr je takovy, jaky zrovna maji v mototechne v Kojetine .
Me nebavi menit si olej sam, bo nevim, co bych robil s tim vyjetym (v servise to borec naleje do kamen a hodim tam aj stary filtr ). Navic si v servise dycky okouknu nejaky rozebrany stroje zapadniho typu jako treba Audi, Fiaty, VW a tak. Kdyz nevim co je pod kapotou co, tak se optam a pan mi to dycky povi. Musi tam ze me mit radost
Me nebavi menit si olej sam, bo nevim, co bych robil s tim vyjetym (v servise to borec naleje do kamen a hodim tam aj stary filtr ). Navic si v servise dycky okouknu nejaky rozebrany stroje zapadniho typu jako treba Audi, Fiaty, VW a tak. Kdyz nevim co je pod kapotou co, tak se optam a pan mi to dycky povi. Musi tam ze me mit radost
VAZ 2104 1.3 1989
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
ee, vyjety olej jsem začal zchraňovat (uz mam 3,5l) a v lete s nim natřu drevenicu.JmJ píše:chapu. zvlast to musi byt ocistne, pokud ten vyjety olej vypijes
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
mohu ti doprat momentalne z jedne vymeny a asi za tyden i z druhe. podminka je jen ze se mi ty kanystry vratiKoko Loko píše:ee, vyjety olej jsem začal zchraňovat (uz mam 3,5l) a v lete s nim natřu drevenicu.JmJ píše:chapu. zvlast to musi byt ocistne, pokud ten vyjety olej vypijes
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Krása, když si v zimě ohřejete (popálíte) prsty od zátky a blinká to hezky do sněhu, než se ohnete pro kyblík. Olej můžete věnovat zahrádkářům, co s tím natírají dřevěné ploty nebo kůlny. Copak to bude asi za olej, když vidím inzeráty výměna oleje zdarma včetně olejového filtru cena jen 495 Kč. Mě stojí náplň polosyntetiky 600, filtr 80 a práce stojí jen čas, sotva půl hodinky na rampě.
K dotazu, ten plech se sundávat nemusí, dá se tam dostat v pohodě rukou. Ovšem jen když máte rampu.
K dotazu, ten plech se sundávat nemusí, dá se tam dostat v pohodě rukou. Ovšem jen když máte rampu.
Dodge Avenger 2.0 VVT
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno