Rozjizdeni bez startovani

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
utia
Příspěvky: 405
Registrován: úte pro 13, 2005 14:57
Bydliště: Praha

Rozjizdeni bez startovani

Příspěvek od utia »

Chtel bych se informovat jestli je v poradku kdyz s autem (karb, bez katalyzatoru) misto startovani starterem vyuzivam toho ze stojim na kopci a rozjizdim se na dvojku jen se zapnutym zapalovanim. Videl jsem toto tema i v jine konferenci, ale k zadnemu zaveru tam nedospeli. Je lepsi "setrit baterku" (ze to zase hodne opotrebovava spojku) nebo startovat klasicky?? :shock:
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Je to jedno. Jenom nevím, zda z hlediska kvalitního mazání je vhodné studený a "suchý" motor hned roztočit do vyšších otáček, nicméně to by bylo předmětem testování, které nejsem schopen zajistit. Spíš bych při té operaci volil vysoký rychlostní stupeň, minimálně trojku, při rychlosti vyšší než 30 km/h klidně i čtyřku.

Ale u motorů, kde rozvod je poháněn řemenem, je potřeba s tímhle dost opatrně - řemen je náchylný k přeskočení.


Nicméně můj názor je ten, že startér a akumulátor jsou ve voze kvůli startování, proto se jich má využívat. Roztlačování vozu nebo jeho spouštění z kopce mi přijde trochu "cikánská" metoda.
Naposledy upravil(a) Marek dne čtv úno 07, 2008 09:55, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Tom007
Příspěvky: 52
Registrován: sob pro 29, 2007 21:12
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tom007 »

ja si myslim,že klasicke nastartovani je nejlepši.Šetrena baterie ma menši životnost.Vem to takle rozjed auto nekolik dni vymrzle minus 30 venku a už to poznaš sam s tou 2 jak tyhlety zlepšovaky stojej za h...vno.Už jsem videl takle nekolikrat praskle diferaky,to praskne jak ořišek.Bys mel po nastartovani jet pomalu třeba za 1 ci 2,třeba kilak, aby se prohřaly oleje maziva a ty součastky.ktere jsou mazane pozvolna začli fachat.Je to jako u sportovců.Vprovozu to nejde tak,tak s citem a šetrne a hlavně nemit zbytečne sytič.Řekl bych,že to trpi,tak startuj a ty vyzkumy přenech jinejm s jinymi auty.
Tom
Miči

Příspěvek od Miči »

Proč nemít zbytečně sytič? Já bych v zimě právě řekl, že spíš mít sytič i déle, aby se to pěkně prohřálo?
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Jízda se sytičem je škodlivá a pro motor asi to nejhorší co může být.

Opomeneme-li obrovské hodnoty emisí a velmi vysokou spotřebu paliva, jízda se sytičem má i mnohé další nepříjemné důsledky - především velmi rychlé opotřebení motorového oleje (nespálený benzin z bohaté směsi proniká pod pístní kroužky a ředí olej, navíc ho chemicky znehodnocuje), usazování karbonových zbytků z nedokonalého spalování na stěnách kompresních prostor, tím ztráta výkonu a pravidelnosti chodu motoru....................... a mnoho dalších jevů.

Proto jízda se sytičem opravdu pouze po dobu nezbytně nutnou !!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Stanley__001x
Příspěvky: 370
Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Stanley__001x »

Marek píše:Proto jízda se sytičem opravdu pouze po dobu nezbytně nutnou !!!
S tím samozřejmě souhlasím, zase na druhou stranu jestli dělá klikovce to nejlepší poškubávání studenýho motoru. :?:
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

...nejenom klikovce, to bych řekl, že je ještě dobré, ale co takový kardan a drážkový spoj... :?
Já jsem také zastánce toho názoru, že je třeba sytič co nejdříve vypnout, takže ho používám skutečně jen na rozjezd a potom ho co nejdříve vypínám, i kdybych ho měl několikrát potom znovu vytahovat.

Chce to mít vyzkoušené, kdy, v jakém období a po kolika kilometrech už nebude motor škubat... Je fakt, že i mně to někdy takhle zaškube, když ho mám vyřazený příliš brzy. :roll:
Nejhorší věc, která se pro auto může udělat (jak předvedl jednou soused) nechat vyřvaný motor na 2500 otáček na sytič a spokojeně vedle postávat... :?
Pokud volnoběh na sytič, pak dávám těsně po nastartování max. 1500, v případě prostoje snížím na 1200, před rozjetím a nejbližší křižovatkou nastavím 1700 (nelze jít níže- škube), potom jedu bez něj a asi o kilometr dále už stačí pro rozjezd z volnoběhu 1000- 1200 otáček, případně když je o něco tepleji, tak už to jde bez sytiče s předchozím držením cca 1500 otáček pedálem.
Takto to mám vyzkoušené na svěm autě s Ozonem, s Weberem to bude určitě mnohem jednodušší, ten chytá bez sytiče i po několikahodinovém stání v zimě.
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Stanley__001x
Příspěvky: 370
Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Stanley__001x »

Čtyr takt ještě ten sytič nějak rozdejchá, ale u dvoj taktu je to smrt nejen pro zatebou jedoucí :twisted: ale hlavně pro motor, splavuje se tam mazací film... :(
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
Cory
Příspěvky: 11626
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Ja neviem,ale ked vytiahnem sytic na dvojtakte (motorova pila, kosacka) tak motor skape.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Ja vypínam sitič po cca 5 minutách, resp. po cca 700m
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Cory píše:Ja neviem,ale ked vytiahnem sytic na dvojtakte (motorova pila, kosacka) tak motor skape
Pokud to dělá na teplém motoru tak to je v pořádku , pokud to dělá i na studeném tak je nastavena zbytečně bohatá směs a další obohacení to nsesnese. Tohle nastavení má "možná" příznivý vliv na trochu větší výkon ale vykoupen velkou spotřebou.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Protože se přehltí směsí a někdy se i zaolejují svíčky... Já jsem Trabiho startoval na ťuknutí a zhruba 1/4 sytiče, stačilo ho použít na chvíli a potom to jelo lépe, než čtyřtakt bez sytiče. Bylo to sice v létě, ale v zimě je také dvoutakt lepší na startování i na studený výjezd. Hlavně tím, že maže s palivem, není tak zatuhlý, má menší odpory a také se mu může dříve dát plný záběr a nehrozí, že se vyvalí odněkud olej.
Honza
Osa Praha - Brno
Cory
Příspěvky: 11626
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Tak na studeny motor to chyti, ale po cca 15s to skape.Ale ked sytic stiahnem, tak sa motor drzi vo volnobehu.Ale to uz je OT
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Cory píše:Tak na studeny motor to chyti, ale po cca 15s to skape.Ale ked sytic stiahnem, tak sa motor drzi vo volnobehu.Ale to uz je OT
To taky znám... Také jsem byl svědkem toho, jak si motor u Trabanta při seřizování dělá co chce a pak je stejně všechno naopak... :lol:
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Pouštím to "pádem" s kopce každý den 2x Na dvojku auto jede tak3-4km/h opatrně pustím spojku a jak motor chytne opět mačkám spojku a řadím za jedna a pak klasicky. U íčka je to naprostá pohoda.
Honza 21061 píše:To taky znám... Také jsem byl svědkem toho, jak si motor u Trabanta při seřizování dělá co chce a pak je stejně všechno naopak...
Doufám že to nebude za "bludišťáka" ale za tuhle závadu můžou vadné simeringy na klice saje to tama falešny vzduch.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“