Prevádzkové náplne (NIVA)
Moderátor: Moderátoři
Prevádzkové náplne (NIVA)
Motor = 3,75L(plus olejový filter) - 10W/40 alebo 15W/4O, API aspoň SF a čím vyššie tým lepšie
Prevodovka = 1,55L(4q-1,35L) - prevodový olej, norma GL-4
Zadný diferenciál = 1,30L - prevodový olej, norma GL-5 (hypoidný)
Predný diferenciál = 1,50L - prevodový olej, norma GL-5 (hypoidný)
(Predný diferenciál pevnostný - 1,20L)
Prídavná prevodovka = 0,75L - prevodový olej, norma GL-4
Ako najlepší olej do diferenciálov(predného a zadného) sa osvedčil 75W/90 API GL-5 a do prevodoviek rovnako 75W/90, pričom stačí aj GL-4.
Použiteľné sú aj oleje PP90H do diferenciálov a PP90 do prevodoviek, avšak v rámci hlučnosti a vymedzenia vôlí, nie sú úplne vhodné. Bral by som to len ako núdzové riešenie.
Možno samozrejme použiť aj 75W/140, tieto oleje, sú ale poväčšine pridrahé a môžu svojou priveľkou hustotou zvyšovať spotrebu.
Prevodovka = 1,55L(4q-1,35L) - prevodový olej, norma GL-4
Zadný diferenciál = 1,30L - prevodový olej, norma GL-5 (hypoidný)
Predný diferenciál = 1,50L - prevodový olej, norma GL-5 (hypoidný)
(Predný diferenciál pevnostný - 1,20L)
Prídavná prevodovka = 0,75L - prevodový olej, norma GL-4
Ako najlepší olej do diferenciálov(predného a zadného) sa osvedčil 75W/90 API GL-5 a do prevodoviek rovnako 75W/90, pričom stačí aj GL-4.
Použiteľné sú aj oleje PP90H do diferenciálov a PP90 do prevodoviek, avšak v rámci hlučnosti a vymedzenia vôlí, nie sú úplne vhodné. Bral by som to len ako núdzové riešenie.
Možno samozrejme použiť aj 75W/140, tieto oleje, sú ale poväčšine pridrahé a môžu svojou priveľkou hustotou zvyšovať spotrebu.
Naposledy upravil(a) Majo dne ned pro 09, 2007 13:56, celkem upraveno 2 x.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Martin Kalenda
- Příspěvky: 28
- Registrován: úte říj 31, 2006 20:09
- Bydliště: Valdek
Měl bych dotaz, když měníš olej v převodovkách, kudy ho leješ, jestli kontrolnim šroubem nebo si objevil někde jinde nějaký nalívací šroub.A potom hypoidní je asi kuželový , že?V práci děláme průmyslový převodovky a tam je olej stejný jak u čelních tak u kuželových, jediná změna je u šnekových, kde se o sebe třou 2 různé materiály-bronz a ocel.Jinak z vlastní zkušenosti bych měnil olej po roce, dostane se do něj totiž vzdušná vlhkost...
Kontrolny sroub je zaroven nalievacim sroubom. Ja osobne olej nalievam cez velku flasu zakvacenu niekde v motorovom priestore(na kapote napr) a nastoknutu na dlhu hadicu strcenu do tej spravnej diery(proste ju pichnes do prevodovky ci difu, ktory prave plnis. K zadnemu difu to ale spredu netahaj;-)
Hypoidne sukolie je zvlastnym druhom sukolia s mimobeznymi osami, nie je to kuzelove ani celne ani ziadne ine. Je proste hypoidne. A musis pouzivat olej pre hypodine sukolia a nie obycajny lebo si narobis velikanske problemy.
Olej v diferakoch je dobre menit tak po cca 30tkm alebo skor pri nasich autach.(Ja som teraz menil na novom aute po 5000km a vypustacie srouby boli uplne zachytane od kovovych ciastociek, olej cely metalizovy...) A ak nemas vyvedene odvetranie diferakov tak by si mal aj po kazdom brodeni
Hypoidne sukolie je zvlastnym druhom sukolia s mimobeznymi osami, nie je to kuzelove ani celne ani ziadne ine. Je proste hypoidne. A musis pouzivat olej pre hypodine sukolia a nie obycajny lebo si narobis velikanske problemy.
Olej v diferakoch je dobre menit tak po cca 30tkm alebo skor pri nasich autach.(Ja som teraz menil na novom aute po 5000km a vypustacie srouby boli uplne zachytane od kovovych ciastociek, olej cely metalizovy...) A ak nemas vyvedene odvetranie diferakov tak by si mal aj po kazdom brodeni
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
proplach a přísady
Ahoj,
minulý týden jsem rozšířil řady nivařů a první věc, kterou chci vyměnit jsou náplně. Auto má najeté 90000 km a vůbec netuším co je momentálně nalito uvnitř. Vím jaký olej použít a kolik, ale .....
1- má smysl použít proplach před nalitím nového motorového příp. převodového oleje a jak ho realizovat ?
2- má smysl použít nějaké aditivum na zlepšení vlastností oleje ? ( podle výrobce na snížení opotřebení a dotěsnění..)
3-jakou značku oleje doporučujete pro auta používaná do terénu ?
4-jaké mazivo na čepy, kardan ?
Tom
minulý týden jsem rozšířil řady nivařů a první věc, kterou chci vyměnit jsou náplně. Auto má najeté 90000 km a vůbec netuším co je momentálně nalito uvnitř. Vím jaký olej použít a kolik, ale .....
1- má smysl použít proplach před nalitím nového motorového příp. převodového oleje a jak ho realizovat ?
2- má smysl použít nějaké aditivum na zlepšení vlastností oleje ? ( podle výrobce na snížení opotřebení a dotěsnění..)
3-jakou značku oleje doporučujete pro auta používaná do terénu ?
4-jaké mazivo na čepy, kardan ?
Tom
1-Ano, prodává se přísada, kterou naleješ do stávajícího oleje, chvíli to necháš brblat(dle návodu) a pak olej vypustíš a necháš vykapat. Prodávají každé slušné autodíly.
2-NE. Raději kvalitní olej.
3-A co třeba Shell RIMULA, je to olej pro náklaďáky, píšou na něm pro dlouhodobě, vysoce zatěžované motory, já ho měl dlouhodobě ve čtyřistapětce TD a nebyl problém.No to je jen možnost z mnoha. Kvalitních olejů je dost, že?
4-Na kardanu se maže jen drážkovaná hřídel spojující kardan s tou krátkou částí u hardyspojky, já to mažu nějakou vazelínou s molybdenem, a čepy, na ty se mi nejlíp osvědčila dávka hustého převod.oleje aplikovaná injekční jehlou skrz prachovku.
2-NE. Raději kvalitní olej.
3-A co třeba Shell RIMULA, je to olej pro náklaďáky, píšou na něm pro dlouhodobě, vysoce zatěžované motory, já ho měl dlouhodobě ve čtyřistapětce TD a nebyl problém.No to je jen možnost z mnoha. Kvalitních olejů je dost, že?
4-Na kardanu se maže jen drážkovaná hřídel spojující kardan s tou krátkou částí u hardyspojky, já to mažu nějakou vazelínou s molybdenem, a čepy, na ty se mi nejlíp osvědčila dávka hustého převod.oleje aplikovaná injekční jehlou skrz prachovku.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Jeste se vratim k tematu vyse, a to ze v pridavne hipoidni prevod neni. Dif je pohanej celnim,sikmym ozubenim. A uzaverka je jen takovej prevlecnej krouzek, kterek spoji 2 hridele....
[ Komentář přidal: Majo: st říjen 31, 2007 07:36 ]
dik, uz som to doplnil.
[ Komentář přidal: Majo: st říjen 31, 2007 07:36 ]
dik, uz som to doplnil.
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Ahoj,Majo píše:Ako najlepší olej do diferenciálov(predného a zadného) sa osvedčil 75W/90 API GL-5 a do prevodoviek rovnako 75W/90, pričom stačí aj GL-4.
chystám se rozšířit řady Nivařů a zajímalo by mě, jestli jde použít i olej 80W/90 a jaký je v tom rozdíl. Nerad bych hned na začátku něco zprasil.
Nivař začátečník
moze ist aj 80W/90, dokonca moze ist aj PP 90 do prevodoviek a PP90H do diferakov.
Nevyhnutne je akurat to aby do diferakov siel olej hypoidny(H, GL-5..) do prevodoviek obycajny(GL-4)...
Nevyhnutne je akurat to aby do diferakov siel olej hypoidny(H, GL-5..) do prevodoviek obycajny(GL-4)...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Ahoj,
já leju do převodovek ten samý olej jak do diferáků H, GL5 z důvodu zjednodušení.
Mám v regále prostě jeden druh do převodovek a jeden do motoru (mogul super stabil).
Zatím bez problémů a podle jednoho známého z bývalého servisu Lada nemůžu ničemu
uškodit,když dám "háčko" i do převodovky,spíš naopak.
já leju do převodovek ten samý olej jak do diferáků H, GL5 z důvodu zjednodušení.
Mám v regále prostě jeden druh do převodovek a jeden do motoru (mogul super stabil).
Zatím bez problémů a podle jednoho známého z bývalého servisu Lada nemůžu ničemu
uškodit,když dám "háčko" i do převodovky,spíš naopak.
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
mno tiez som bol v tom ze GL-5 prevodovkam nemoze uskodit.
Teraz mam odidene synchrony na 1, 2 a 3 prevodovom stupni na dvoch autach z troch a zacinam verit reciam, ze oleje GL-5 poskodzuju synchronizacne kruzky v prevodovkach..........
Teraz mam odidene synchrony na 1, 2 a 3 prevodovom stupni na dvoch autach z troch a zacinam verit reciam, ze oleje GL-5 poskodzuju synchronizacne kruzky v prevodovkach..........
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- andy_ďas
- Příspěvky: 24
- Registrován: pát říj 20, 2006 21:03
- Bydliště: u Kladna
- Kontaktovat uživatele:
Majo píše:mno tiez som bol v tom ze GL-5 prevodovkam nemoze uskodit.
Teraz mam odidene synchrony na 1, 2 a 3 prevodovom stupni na dvoch autach z troch a zacinam verit reciam, ze oleje GL-5 poskodzuju synchronizacne kruzky v prevodovkach..........
v servisu VW mi GL - 5 doporučili do transportéra (převodovka a dif v jedný skříni).Koko Loko píše:Prý toto nebezpečí hrozí od agresivních EP přísad v olejích GL-5.
žigulíka už nemám, páč sem změnil orientaci.....
né teda seksuální, jen vozy již nemám z východu anýbrž ze západu..............
né teda seksuální, jen vozy již nemám z východu anýbrž ze západu..............