Měření kompresních tlaků
Moderátor: Moderátoři
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
teda aspon u skodovky sem to tak delal a nameril jsem slusne hodnoty (12-12-12-11).
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
... to opravdu ne, spravny postup popsal Marek na predchozi strance. W.Atex píše:... pokud se pletu tak mne opravte, ale najdu polohu kdy jsou oba ventily zavrene a jednou protocim ee?
Naposledy upravil(a) Wolf dne úte led 15, 2008 12:43, celkem upraveno 1 x.
Rozhodně pro kompetentní a objektivní měření nemůže stačit otočit motorem o jedinou otáčku. A už vůbec ne klikou. Motor musí mít nejvyšší možné otáčky (ostatně i proto se doporučuje mít kvalitní akumulátor, případně použít startovací zdroj) - proto se demontují všechny svíčky najednou, aby se motor co nejvíce odlehčil.
Zkus si jen pro demonstraci změřit kompresní tlak na jednom válci motoru s demontovanými všemi svíčkami a následně tam tři svíčky vrať a měř ten válec znovu. Rozdíl tlaků v obou případech bude víc než 1 Bar (v prospěch demontovaných všech svíček pochopitelně).
Zkus si jen pro demonstraci změřit kompresní tlak na jednom válci motoru s demontovanými všemi svíčkami a následně tam tři svíčky vrať a měř ten válec znovu. Rozdíl tlaků v obou případech bude víc než 1 Bar (v prospěch demontovaných všech svíček pochopitelně).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Chvíle hledání a hele je: http://www.kovovd.cz/
Mají zmínku až v ceníku, Měřič komprese MK16, cena 184,-Kč bez DPH.
Mají zmínku až v ceníku, Měřič komprese MK16, cena 184,-Kč bez DPH.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Taky bych rad upozornil a to hlavne ted v zime na to, že vlivem nizkych teplot a u me i starim autobaterie se kazdym otocenim motoru baterka vybiji a nedrzi napeti po celou dobu mereni stejne a tim padem takove mereni posledniho valce muze byt pekne zcestne samozrejme v pomeru s ostatnimi, jelikoz namereny tlak jak take pisou v navodu je zavysly na otackach a je tedy pouze relativni. Samozrejme s klesajicim napetim autobaterie klesaji otacky starteru.
Pak se nemuzete divit, ze treba na poslednim merenem valci je tlak o Bar nizsi i kdyz je treba v naprostem poradku, resp. stejne opotreben jako ostatni. Doporucuji pripojit kabelama baterku jeste k jednomu autu a to nastartovat. Pak mate jistotu.
Pak se nemuzete divit, ze treba na poslednim merenem valci je tlak o Bar nizsi i kdyz je treba v naprostem poradku, resp. stejne opotreben jako ostatni. Doporucuji pripojit kabelama baterku jeste k jednomu autu a to nastartovat. Pak mate jistotu.
Tak myslim si,ze ked prides po jazde,mas vsetko zohriate,a slusnu baterku,tak by to malo byt v pohodicke. Ja mam bateriu staru 3mesiace nejaku gelovu od banner-a. Tak ale pre presnost by som mohol segrine auto nastartovat,ked uz stoji vedla:D v garazi...xi
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
No a co v případě sestupné tendence tlaků na jednotlivých válcích (resp. napětí akumulátoru během měření) provést vždy měření dvě, v protichůdném pořadí válců. Prostě nejprve odpředu dozadu a pak odzadu dopředu.
Pokud ale budou při prvním měření tlaky vzestupné (jako tehdy na Modrém LADOvi) 10; 10,5; 11; 12 tak obrácené pořadí není už nutné, těžko by se slábnoucím AKU naměřený kompresní tlak stoupal.
Je to jen v podstatě laický nápad...
Pokud ale budou při prvním měření tlaky vzestupné (jako tehdy na Modrém LADOvi) 10; 10,5; 11; 12 tak obrácené pořadí není už nutné, těžko by se slábnoucím AKU naměřený kompresní tlak stoupal.
Je to jen v podstatě laický nápad...
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Moc nad tím dumáte, na srazech bývá teplo, motory krásně vyhřáté, baterky dobité dlouhou cestou a bez svíček startér točí motorem jedna radost. Tedy pokaždé když mi Marek měřil tlaky, startér točil stejně výborně jak na 1 tak i na 4 válci.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107