Takže na citace kašlu, tuto by bylo moc, budu teda reagovat přibližně plus mínus postupně na Vás od svojeho posledního příspěvku
Hurikán: No nevim, nasazení parních lokomotiv by možná zezačátku bylo atraktivní, ale ne nadlouho.... Navíc taky nejsou levný, vemte v potaz, že se prostě nedají jen tak vypnout a před výkonem nahodit.... Velký zlevnění by to nebylo, plus topič
... Za chvíli by lidi zase nadávali víc než předtim, nehledě na požáry obilí, kouř, saze na sedadlech, v očích, nižší výkony, pomalejší rozjezdy, nutnost dovozu strojů nejspíš z Číny....
Samozřejmě provoz motorů s vmax 80 na koridoru pro 120 (nedej bože 140/160) odsuzuju i přes nižší náklady, páč to vlastně stejně prodělává kvůli delší době ucpání vlaku, kdy by i prázdná souprava jakéhosi Vn vlaku mohla 120km/h využít, zatímco čeká...
Tomáš: Tak s Tebou naprosto souhlasim. Na mojí praxi v depu jsme taky narazili na otázku spotřeby Brejlovců, už jsem to sice zapomněl, ale ve stovkach litrů to bylo, považte trať KT - Ž. Ruda je dost do kopce. Logicky nasadit radši motory, protože obsazenost vlaků na Rudu je velká v zimě (tam ráno na lyže a večer zpáty, nadával jsem už na to v předchozím příspěvku
) a v létě v sezoně, ale to neni až tak horký. Naopak v zimě jsou motoráky nahrazený soupravou, neřikam klasickou, protože třeba Tranzistor 742 + 5x Bix 020 moc klasika neni
No, já mam sice menší takovej vagon, ale zato Plzeň
TeepeeRozdíl v cenach tam je. Rozhodně jakýkoliv motor vyjde levnějš než jakákoliv klasická souprava. Nedávno jsem o tutej problematice čet v Železničním magazínu, ba dokonce i provoz motorové trakce pod trolejí vyjde levnějš než elektrika. Teda nohu do ledu bych za to nedal, nepamatuju si všechno, ale já se to snad i pokusim najít. Bohužel býval to hodně obsáhlý článek (tak 5 - 6 stran a vycházelo to v asi pěti číslech), takže než to zas najdu a nastuduju..... Přesto noční nasazení Quatter 842 (velkej motor) na trati PM - KT nebude z rozmaru, ale prostě proto, že motorák s vlečňákem vyjde levnějš než elektrická mašina i třeba jenom se dvěma vozama... Údržba malých Bixů 010 bude rozhodně míň nákladná než klasickej vůz Y, už jenom proto, že má míň náprav, je kratší, nemá průběžné el. topení,.. Ale v praxi jsem zažil jenom údržbu 010, nevim, co všechno jinak se běžně udržuje na velkých. Minimálně už jenom 2 záchody je opruz
Dislokaci těch 35 elefantů neznam, vim jenom, že to jezdí někde kolem Prahy a tušim od loňska i na Ostravsku. Jejich počet je nedostatečnej, ale pořád se vyrábí. Dráhy jich každej rok pár přikoupí. Ale vzhledem k penězům jejich konečej stav určitě potřebu pořád nepokryje
Tak jasný, že pokud výpadek jednoho vozidla naruší provoz na hlavní trati na dlouho, něco bude špatně. Jde o to, co nebo kdo to způsobilo.
Nevim, možná v Praze nebo na posázavským pacifiku už jsou ty lidi nostalgickýma jízdama tak přeplácaný, že je to nebaví. Na západě Čech prostě tuto fotit problém je a vlaky plný, ba někdy až přeplněný jsou.
Nevim kde, někde jsem se kdysi došet nebo doslech, ža aby vlak neprodělával, měl by bejt obsazenej aspoň z půlky přes půl cesty. Takový vlaky existujou, ale mááálokdy. Je-li vlak nacpanej, tak to jsou tak většinou mezinárodní EC a podobně, nebo vlaky po konci školy či pracovní doby. Tam ale stejně skoro všichní vystoupí po pár zastávkach a na konečnou to dojíždí skoro prázdný. Třeba na klatovský trati většina lidí ze skoro plnýho vlaku, kde se třeba i stojí, vystoupí v Dobřanech (asi 15km, po Přešticích (asi 25 km) skoro prázdno, po Švihově už kolikrát v oddílu velkoprostorovýho vozu sedim sám..... Do KT, což je 48km dojede hodně málo lidí.... Ranní vlak je opačně, ale víc obsazenej, bo tim jedou všichní, zpátky se to dělí od dvou do pěti ...A vemte si, že napůl obsazenej vlak je na každej čtyřce aspoň 2 lidi......to neni moc vidět a už vůbec ne na půl trati.... S výjimkou těch EC, ty jsou dost vytížený a osumsetdesítek
, ale ty jsou málo kapacitní...
Michal Pokorný Ono tej trati provoz malých motorů nijak neuškodí, vem si, že tam taky valí těžký náklady. Pokud máš pocit, že v zatáčce se převrhneš, nebude to těma motorama, ale spíš pomalou jízdou či stáním v zastávce. On ten náklon kolejí musí bejt vymyšlen ňák do středu, aby to ustály vlaky vmax trati, i třeba právě těžký náklady.
Pokud ovšem jsou tyhle motory takhle přetížený, neni to vymyšlený správně. Ovšem ten žabotlam právě třeba zajišťuje zrovna spoj na jiné trati, kde by malej motor byl eště víc přeplněnej. Počet vozidel není konečný...
Koko Loko Bohužel, je to tak.... Ovšem z pohledu lidí do toho nevidících se to tak jeví mnohem víc
]Boha jeho, už končim, píšu to třičtvrtě hodiny...