termostat - typy

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6609
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

termostat - typy

Příspěvek od JmJ »

Nevim prosim nekdo, cim se lisi termostat

2101-1306010 a 2101-1306010-01 ?

ocekvam ze to bude teplota, pri ktere bude otvirat.

pokud -01 otvira pozdeji a je urcen pro motor 2105, tak ho shanim :-)
VAZ 2104 1.3 1989
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Zdar, tak mám dva které otevírají při 80ti stupních, ten druhý typ otevírá při 83st.
Jinak s tou teplotou 83st. má označení -10 a né -01...to -01 bude jen nějaká modifikace, resp. inovace. Stejně tak -02. Na tom starém termostatu by jsi měl mít zezdola vyznačenou teplotu, při které otevírá. Mám doma ale jeden u kterého není ani číslo ani teplota tak možná máš něco podobného :wink:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6609
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Stary termostat je v popelnici, ale zkusim ho najit.

no uvidime, co z toho bude. snad VAZ neumrzne :-)

btw "otevira" = zacne otevirat, nebo plne otevre?

bo u toho, co jsem tam namontoval se zacal hrat vrch chladice kdyz byla rucicka na budiku tak v 1/4.
VAZ 2104 1.3 1989
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

začíná otevírat, plně otevřený bude kolem 90-95stupňů...
Samozřejmě u obou rozdílné. Sehnat ten 83st. bude možná horší...
Ale na origo termostatu je určitě vyražená teplota, je to i u jiných aut. Bývá totiž vícero druhů tak aby se to jednoduše odlišilo. Pokud u toho co jsi hodil do popelnice je 83st. a ten co jsi montoval je bez -10 tak to je ta zmena. Nicmene vliv na populaci chroustu to mít stejně nebude tak to neřeš :idea:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

JmJ píše:Stary termostat je v popelnici, ale zkusim ho najit.
Bacha ať v tom bejbyboxu nenajdeš dítě, ještě bys byl slavnej a dostával stravu grátis...
Dej vědět jak jsi dopadl, před panelákem se hrabat v odpadcích musí být odvaha :roll:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6609
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Jo jeste, kdyz novy termostat pustil vodu do chladice, tak se z chladice dost fest dymylo (nemel sem zavrene vicko chladice). Z toho bych soudil, ze ta kaplina mela nejakou "vyssi" teplotu. Jestli se naseru, tak tam strcim teplomer a zmerim to.

parchant jeden termostatickej :|
VAZ 2104 1.3 1989
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Teploměrem zjistíš teplotu nahoře v závislosti na x dalších faktorech(kulervoucí zima, zmrzlé auto,...) Ale nic to nepoví o otevírací teplotě. Spíš lehni pod auto s baterkou a přečti to číslo. Mmj, co ten starej termostat v popelnici...nalezen?!
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6609
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Drobek81 píše:Teploměrem zjistíš teplotu nahoře v závislosti na x dalších faktorech(kulervoucí zima, zmrzlé auto,...) Ale nic to nepoví o otevírací teplotě. Spíš lehni pod auto s baterkou a přečti to číslo. Mmj, co ten starej termostat v popelnici...nalezen?!
jeste sem nelezl ven :-) snezim tam, je tam zima a tma :-)
VAZ 2104 1.3 1989
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

jeste sem nelezl ven :-) snezim tam, je tam zima a tma :-)
V tuto denní dobu a tma? Zkus roztáhnout žaluzie!!! Ty brďo ˇItýýý občas koukni ven a nezjišťuj si počasí přes internet. To Tě úplně zkazí...nekecám...fakt...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Podle chytré knížky jsou správné obě teploty 80 i 83 °C, pravděpodobně ten pozdější počátek otevírání volili dříve majitelé pohybující se v celkově chladnějším prostředí, zatímco 80 °C bylo spíše na léto.
Doporučil bych i pro letní provoz v našich končinách ten 83 °C, problém ale může být sehnat nový. V CS Auto mi bylo řečeno, že jiné, než 80 °C nechodí a zřejmě se už ani nevyrábí... Možná, že by v tomto mohl pomoci Vašenkov, pokud se náhodou ještě vyrábí.
Jinak, s tím ohříváním horní komory bych si nedělal hlavu, ohřívající se voda v motoru nabyde, a prolíná se s vodou studenou do horní hadice a tím pádem ji také ohřívá, částečně může přecházet třeba i do expanzní nádobky přes ventil.
Směrodatné v tomto případě je ohřívání spodní hadice a celého chladiče. Vyjeď, počkej až se motor ohřeje na cca 60 °C, potom zastav (s běžícím motorem) a chvíli počkej, jestli se chladič i při těch 60- 70 st. začne celý ohřívat, včetně spodní hadice. To je známka vadného termostatu. Ten musí držet pevně zavřený do své otevírací teploty, po jejím překročení se chladič náhle a rychle zahřeje.
Honza
Osa Praha - Brno
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

On se dá sehnat, ale koukal sem že někde je cena i přes litr :Hangman:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6609
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Tak 3 stupne bych fakt nehrotil. To snad nemuze mit nejaky zasadni vliv. I kdyz proc by to pak robili?
VAZ 2104 1.3 1989
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

No právě, že může...i blbé 3stupně mají velký vliv při ohřevu(prohřevu) motoru a následně topení. Na Nissana sem sháněl ten s nejvyšší teplotou, tuším že to dokonce bylo 85st(záleží také kde je umístěn, výkon čerpadla, chlazení,atd.) Tehdy byly na výběr 3typy. Stejně jak třeba škoda měl jen "vložku" oproti žigulikovi
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Osobně si myslím, že termostat s vyšší teplotou otvírání je koncepčně starší a pravděpodobně patří do aut s mechanickou vrtulí. Usuzuji tak podle faktu, že u mechanicky poháněné vrtule dochází k trvalému ochlazování chladiče a možná proto tam byla zvolena vyšší otvírací teplota termostatu. Pokud by totiž byla nižší, mohlo by se stát, že motor by se přes tuto teplotu nechtěl moc ohřívat nebo velmi pomalu. Jistojistě se tímto termostatem osazovaly vozy určené k provozu v chladnějších oblastech, například Rusko, Skandinávie, Kanada a podobně.

Ale mám podobný názor jako JmJ - hledat rozdíl mezi třemi stupni nemá za mák smyslu. Navíc vzhledem k přesnosti a tolerancím ruských dílů...................... :lol: .
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6609
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

No takze, ted jsem jel kratkou cestu, cca 6 km. Dle vseho se motor rychleji ohral, rucicka se rychleji odlepila od leveho kraje budiku a pomerne briskne (cca 1 km) vypochodovala za prvni druhou rysku (05 budik) a tak za 1.5km byla na ctvrtine budiku, kde se ovsem epesne zarazila a tam zustala po celou cestu. Dodam, ze venku neni zadna klemra, snad lehce nad nulou. Mel jsem pustene naplno topeni od chvile, kdy teplota presahla druhou rysku.

Dumal jsem, jestli nemuze byt nekde vzduch v systemu. Po jizde sem otevrel vicko chladica, nedymylo se z nej, hladina byla po hrdlo. mackal sem vsemozne hadice, vzduch sem nevymackal.

Ad stary termostat. Byl nalezen pod vrstvou papiru a cockove kase s parkem. Je cerny jako bota, zadna vyrazne cisla na nem nevidim, v jednom miste snad cislo 80, coz by bylo dobre zjisteni, ale mozna je to cislo 30, coz asi znamena polocas rozpadu. Doma ho opucuju od cocky a prectu to poradne.

Jsem ztracen. Ja chci normalne chladit! :-) Dam ty dva termostaty (stary a novy) do serie a bude to.
VAZ 2104 1.3 1989
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“