Vlaky
Moderátor: Moderátoři
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Výňatek z chatu......vidíte, že tam neřešíme jenom chlastJelen píše:Michal Pokorný, krasna, ale pekelne draha.. Jiny modely byly celkem levny a hezky, viz ten odkaz na GAZ, co dal Ladusa. I kdyz TT je pekelne maly (1:120)
....velkoseriova vyroba, prevazne nemecka (ty delaji volhy 21, waretburgy, trabanty) a spousta zapadnich aut....stoji tak cca 150 - 250
maloseriova vyroba - vychodni auta (Volhy 24, moskvice, dvanacettrosky...)....400 - i pres sestset.....nakladaky klidne pres 1000
Nj, jak řikam, doplňky k modelové železnici jsou šíleně předražený....
Ale třeba toho Warťase mam z druhý ruky zy 30 Kč... ale do VB verze jsem si ho přetunil sám (a taky je to setsakramentsky znát )
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Jj, stavim to tak na 70. léta
Krásně se tim člověk odreaguje Kolejiště jsem si vytáh teď asi po roce a paráda...škoda, že neni čas, za****á škola
Hurikáne, takhle po ránu už začínáš střízlivět?
Krásně se tim člověk odreaguje Kolejiště jsem si vytáh teď asi po roce a paráda...škoda, že neni čas, za****á škola
Hurikáne, takhle po ránu už začínáš střízlivět?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Martin Kalenda
- Příspěvky: 28
- Registrován: úte říj 31, 2006 20:09
- Bydliště: Valdek
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Copak po roce, víš co to je, když to vytáhneš po 15-18 letech jako v listopadu 2007 já, abych do toho zasvětil další generaci?Laďuša píše:Jj, stavim to tak na 70. léta
Krásně se tim člověk odreaguje Kolejiště jsem si vytáh teď asi po roce a paráda...
No jestli jsem to dobře pochytil, tak Laďuše jede taky v 1/87.Martin Kalenda píše:Tak na něčem podobnym taky pracuju, ale zaměření 80.léta a velikost H0
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Martin Kalenda
- Příspěvky: 28
- Registrován: úte říj 31, 2006 20:09
- Bydliště: Valdek
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
No, tak to už asi je něco očišťování kolejnic a rozhejbávání výhybek, případně oživování trafa Máš to na panelu, nebo v krabicích?Teepee píše:Copak po roce, víš co to je, když to vytáhneš po 15-18 letech jako v listopadu 2007 já, abych do toho zasvětil další generaci?Laďuša píše:Jj, stavim to tak na 70. léta
Krásně se tim člověk odreaguje Kolejiště jsem si vytáh teď asi po roce a paráda...
Jj, taky dělam v H0, výš Jelen dumal nad modelem Volhy v tétéčku.... TT už je na mě moc malý Ale zase se na stejný místo vejde víc, ovšem dědictví rozhodlo za mě a nenadávamMartin Kalenda píše:Ať nám to prozradí sám, výš myslim bylo něco o TTTeepee píše:No jestli jsem to dobře pochytil, tak Laďuše jede taky v 1/87.Martin Kalenda píše:Tak na něčem podobnym taky pracuju, ale zaměření 80.léta a velikost H0
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Trafo s přehledem, jen jsem si všimnul že trochu okorodovaly podložky a kolečka na svorkách (FZ1), ale nic tragickýho.Laďuša píše:No, tak to už asi je něco očišťování kolejnic a rozhejbávání výhybek, případně oživování trafa Máš to na panelu, nebo v krabicích?
Koleje jsem hlavně rovnal, a po sestavení jsem je vzal letmo jen technickým benzínem.
Výhybky to samý, v pohodě.
Ale mašiny, to už bylo horší.
BR103 skoro nejezdí, musím jí ještě namazat ne-li rovnou rozebrat a vyprat v benzínu, teď s ní nejezdíme.
Ragulin DR (BR130) má v pytli střední plastová dvojkolí (kolo nedrží na hřídeli), ještě jsem ho nemazal, nejezdíme s nim.
Ragulin ČSD má střední dvojkolí s bandáží a asi jsou bandáže ojetý, což se nedivím, má najeto určitě nejvíc. Adheze malá, mašina proti tomu co dovedla kdysi utáhne teď prd. Nejdřív jsem ho namazal, pak i rozebral a propral v benzínu a namazal, ale už to prostě není ono.
BR86 stále hvězda celé sestavy, od výroby v roce 1986 bez namazání, výborná mechanika, chodí pořád jak hodinky.
BR92 po namáznutí asi standardní, mechanicky trochu kulhá, ale jede to (RV 1984).
A hračkový sergej (dvousý pojezd) po namzání chodí jak hodinky (v jednoduchosti je síla).
V podstatě si myslím, že to skladováním v obytné místnosti vůbec neutrpělo, ale ta nostalgie, když jsem to po X letech zase vzal do ruky.
Bylo to v krabicích, panel jsem měl takovej jako desku, na tom krajinkovej koberec, na koberci koleje a ukutil jsem tam už tenkrát stoupání s dvěma mosty a zase dolů. To jsem nakonec všechno poskládal, oživil, zprovoznil, doladil co haprovalo a dobrý. Je to cca 180 na 70cm. Teď to musí hlavně jezdit, syn na nějaký ladění, mazání, stavění zatím není (a jestli bude po mně tak ani moc nebude, taky radši jezdím, či mám hotovo, než hodiny něco ladím, platí to i o autě).
Ale protože prostory docela mám, tak jestli ho to bude bavit, tak buď někde koupím něco staršího hotovýho, nebo skoro hotovýho a nebo začneme stavět, ale s tím nemám z dětství žádný zkušenosti. Navíc, dneska je všechno jinak (tehdy se barvily piliny, stříhal molitan na stromky a vládnul polystyren).
Všechno mám od BTTB z let 1981-1987, když jsem teď zahlédl něco o digitálu, nebo četl recenzi na BR130 od Rocca (http://www.trainmania.info/clanky/motor ... 132_dr.pdf) tak jsem valil oči. Dojezd z plné rychlosti 20cm !!!, to u mejch mašin vůbec neznám.
Podle Sergeje na obrázku a podle autíček do velikosti HO, to nešlo neuhodnout.Laďuša píše: Jj, taky dělam v H0, výš Jelen dumal nad modelem Volhy v tétéčku.... TT už je na mě moc malý Ale zase se na stejný místo vejde víc, ovšem dědictví rozhodlo za mě a nenadávam
Taky se mi HO zamlouvá víc, mašiny jsou promakanější, protože není všechno tak mrňavý. Ale jak mi to táta v roce 1981 začal kupovat, tak to prostě mám.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Martin Kalenda
- Příspěvky: 28
- Registrován: úte říj 31, 2006 20:09
- Bydliště: Valdek
Tak to jste na tom jak já, hodně sem toho zdědil, pak se dá pěkně nakoupit tady http://www.zeleznicni-modelarstvi.cz/ , hlavně stará produkce piko, koupil jsen si tam T679.2002 za dost slušný peníze a je to tahoun celýho stáda. Pak mám doma ještě BR 01 a 55, pár vagonků, teď sem nakoupil koleje za 4 tisíce a už se to konečně hejbe. Jinak se dá občas něco sehnat i tady http://inzerce.modelbazar.cz/ . Se bojim aby to nebyl OT. Jo pěkný autíčka sem koupil na http://www.igra.cz/ , maj tam seznam bez obrázků, ale dá se ušetřit oproti obchodům i více než 100 Kč na autě. Těm sem psal přímo do prodejny a přišlo to asi za měsíc. Jinak chodim slintat v Plzni na Slovanskou do Modeltrainu, mám to kousek od práce.
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Jo tak to jo, v krabicích to vydrží tak ňák víc.... Nj, trafo FZ1, to má taky snad každej
V těch německých strojích se nevyznam, já mam jednu starodávnou, řadu nevim, předělal jsem si jí na řadu T476.1 ČSD, která u nás vozila pracovní vlaky. Ta je dobrá, má sílu, jede dobře, je trochu hlučnější, což je vždycky po vyčištění ňákou chvíli lepší.
Pak mam eště jednu, tušim V180, jsem línej jí hledat , tej ale vevnitř něco drnčí a takže je provozu nezpůsobilá, ikskrát už jsem jí rozebral a vyčistil a zkontroloval a nic...všechno se zdá bejt oká...
Parní mam řadu 64 DR po tátovi, ovšem rozházenej pojezd (ojnice spojnice) jí poslaly na odstavnou kolej a následně do šrotu pád ze skříně No uvidíme, jestli jí eště někdy dam dohromady....
Pak malá německá dvouosá, momentálně zaneřáděná a tudíž prakticky nepojízdná... Má malinkatej rozvor, tudíž na mým nekvalitním kolejišti má leckde na výhybkach a podobně problém s odběrem proudu.
Stejně jezdim převážně jenom s československýma strojema + výše zmíněnou předělávkou.
Rosnička T334.0090 se vyznačuje hlučností a horšíma jízdníma vlastnostma (malý rozvor), jakož i nižší tažnou sílou..prostě posunovací mašinka.
Orchestrion M152.0097 i s vlečňákem obstarává lehkou osobní dopravu
No a nakonec Sergej T679.1370, to je tahoun jako sviň Je tichoučkej (to se divim, mam ho asi 3 roky a bez údržby ) Vzhledem k šesti nápravám nemá s odběrem proudu problém, 4 jsou hnací, na dvouch bandáže. Ovšem jak řikam, moje kolejiště je nic moc a tak koleje nejsou tak dokonale sladěný, tudíž bandáže už to odnesly..... To ale Sergejovo sílu nesnižuje, utáhne neskutečnej vlak obtočenej dokola panelu (tak metr pade na metr??? nevim, nemam odhad...). Je těžkej dost, dojezd bez šťávy jako hrom, schvalně jsem to byl změřit: z plný rychlosti 40 čísel, ze 12V 15cm.....
Jinak taky sem tam blbnu, tak jsem si jednou zahrál na těžkotonážní hnutí a vypavil jsem nejdelší vlak: Sergej v čele + 20 vagonů + Rosnička na postrku. Dohromady to mělo 57 náprav... Jinak tuto si Sergej oddřel prakticky sám, Rosničky vzhledem k nižší rychlosti na stejné napětí a zanedbatelnou sílou tam byla spíš jako třešínka na soupravě
V těch německých strojích se nevyznam, já mam jednu starodávnou, řadu nevim, předělal jsem si jí na řadu T476.1 ČSD, která u nás vozila pracovní vlaky. Ta je dobrá, má sílu, jede dobře, je trochu hlučnější, což je vždycky po vyčištění ňákou chvíli lepší.
Pak mam eště jednu, tušim V180, jsem línej jí hledat , tej ale vevnitř něco drnčí a takže je provozu nezpůsobilá, ikskrát už jsem jí rozebral a vyčistil a zkontroloval a nic...všechno se zdá bejt oká...
Parní mam řadu 64 DR po tátovi, ovšem rozházenej pojezd (ojnice spojnice) jí poslaly na odstavnou kolej a následně do šrotu pád ze skříně No uvidíme, jestli jí eště někdy dam dohromady....
Pak malá německá dvouosá, momentálně zaneřáděná a tudíž prakticky nepojízdná... Má malinkatej rozvor, tudíž na mým nekvalitním kolejišti má leckde na výhybkach a podobně problém s odběrem proudu.
Stejně jezdim převážně jenom s československýma strojema + výše zmíněnou předělávkou.
Rosnička T334.0090 se vyznačuje hlučností a horšíma jízdníma vlastnostma (malý rozvor), jakož i nižší tažnou sílou..prostě posunovací mašinka.
Orchestrion M152.0097 i s vlečňákem obstarává lehkou osobní dopravu
No a nakonec Sergej T679.1370, to je tahoun jako sviň Je tichoučkej (to se divim, mam ho asi 3 roky a bez údržby ) Vzhledem k šesti nápravám nemá s odběrem proudu problém, 4 jsou hnací, na dvouch bandáže. Ovšem jak řikam, moje kolejiště je nic moc a tak koleje nejsou tak dokonale sladěný, tudíž bandáže už to odnesly..... To ale Sergejovo sílu nesnižuje, utáhne neskutečnej vlak obtočenej dokola panelu (tak metr pade na metr??? nevim, nemam odhad...). Je těžkej dost, dojezd bez šťávy jako hrom, schvalně jsem to byl změřit: z plný rychlosti 40 čísel, ze 12V 15cm.....
Jinak taky sem tam blbnu, tak jsem si jednou zahrál na těžkotonážní hnutí a vypavil jsem nejdelší vlak: Sergej v čele + 20 vagonů + Rosnička na postrku. Dohromady to mělo 57 náprav... Jinak tuto si Sergej oddřel prakticky sám, Rosničky vzhledem k nižší rychlosti na stejné napětí a zanedbatelnou sílou tam byla spíš jako třešínka na soupravě
Naposledy upravil(a) Laďuša dne stř led 02, 2008 15:01, celkem upraveno 1 x.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
To jsme na tom stejně, já to mam kousek ale od školy.... A většinu nových věcí mam tamocaď.Martin Kalenda píše:....Jinak chodim slintat v Plzni na Slovanskou do Modeltrainu, mám to kousek od práce.
A OT to nebude, vždyť řešíme vlaky....
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás