Měření kompresních tlaků

Moderátor: Moderátoři

Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

podivej se na vicko od oleje jestli je na nem emulze
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Trocha ji tam bude, je zima.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

Takze, striknul jsem do valce olej a tlak se zvysil asi o 1 Bar, takze pricina je uz asi jasna. Takze mam jiny dotaz. Auto hodlam udrzovat jeste dlouho je to muj konicek.... Jezdi celkem dobre. Kdyz se dela vybrus, musi se udelat vsechny 4 valce nebo staci jen ten jeden? S tim se musi vymenit i pisty ze? A orientacni cena? Myslim jen za tu praci.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Výbrus se musí provádět u celého motoru !!!

Píst stojí cca 200 - 300 Kč (podle výrobce), kroužky sada od 300 do 1200 Kč (doporučuji Goetze), k tomu cena za výbrus cca 2000 - 2500 Kč, šály na kliku sada hlavní + sada ojniční = cca 500 Kč, nějaké to těsnění..........................

Do pěti tisíc se vejdeš a máš navěky klid.


Ovšem je možné, že by stačily vyměnit pouze kroužky a šály a jezdilo by to dobře ještě dlouho.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

Predpokladam ze krouzky u vsech pistu? a saly se musi menit proc? jestli se muzu jeste zeptat.

A posledni otazka, jak poznam, ze neni potreba vybrus, ale jen vymenit krouzky? Jestli krouzky vydrely valec, tak je vybrus potreba ne?, ale jestli se treba odreli krouzky :) je - li to vubec mozne.... je to tak mysleno?
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Ano, kroužky měnit na všech pístech.

Šály se musí měnit z jednoduchého důvodu. Ty původní jsou již "zajeté" s klikou, nebo ojnicemi. Pokud šál vyndáš, tak už ho s největší pravděpodobností neusadíš na desetinu mm přesně zpět, jak byl původně. Tím pádem se může stát, že šál s klikou na sobě nesedí a klika běhá jinak, čímž dojde k rychlejšímu opotřebení šálů a vzniku vůlí, pokles tlaku oleje, atd., příp. může dojít i k poškození kliky, nebo ojnice. Doufám, že to píšu přesně, kdyžtak ať mě někdo opraví. V každém případě to zhruba takhle je.

Když dáš šály původní, je to loterie. Když máš štěstí vydrží třeba dalších x desítek tisíc km. A nebo, častěji, budeš dělat po pár tisících znovu rozborku motoru. Při ceně šálů mi to přijde jako zbytečné riskování a možnost zbytečné práce navíc. V souhrnné ceně GO je položka za šály celkem zanedbatelná.

Nutnost výbrusu lze zjistit dvěma způsoby. "Profesionálně" dutinoměrem, kdy změříš průměr a i případnou ovalitu válce. Nebo "amatérsky" pro základní orientaci, zjistíš, jestli je na konci dráhy běhu pístu hrana. Pohledem, nebo hlavně prstem přejeď přes doběhovou hranku. Pokud žádná není, nebo je naprosto nepatrná, bude stačit vyměnit kroužky. Jestliže je ale cítit silně, nebo jsou dokonce ve válcích vyběhané drážky od zlomených kroužků, potom je výbrus nevyhnutný.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

To Hurikán:

Dobrá práce, začínáš se lepšit, kluku jeden ušatej !!! :D :D :D
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Marek, sam si ondrovi řikal v Bechyni že stačí udělat vybrus na tom jednom válci kterej byl KO... taky jaky že pak cože ted???..

jinak faká to v klidu i po výbrusu jednoho válce..
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Marek píše:To Hurikán:

Dobrá práce, začínáš se lepšit, kluku jeden ušatej !!! :D :D :D
Děkuji za pochvalu. Jsem rád, že byl můj elaborát shledán správným. :D Ono, když už to člověk s někým aspoň jednou dělá, tak se lecčemu přiučí. :wink:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Little Red Riding Hood píše:Marek, sam si ondrovi řikal v Bechyni že stačí udělat vybrus na tom jednom válci kterej byl KO... taky jaky že pak cože ted???..

jinak faká to v klidu i po výbrusu jednoho válce..
Nevím o čem a jak jste se bavili s Markem, ale výbrus jednoho válce je podle mě blbost. Chtěl bych vidět chlápka v brusírně, jak by se na takový požadavek tvářil. Asi by to dával ještě několik let k lepšímu v hospodě u piva. :D

Technicky je to samozřejmě možné a může to jezdit. Jenže to má několik úskalí:

- Vybroušený válec bude mít po zajetí vyšší tlak než ostatní válce, takže je to stejně polovičatá (v tomto případě "čtvrtinová" :D ) práce.

- Taky je potřeba vzít v úvahu zvýšení objemu daného válce oproti ostatním.

- Hlavní problém ale je, že nastane značná nevyváženost pístů. To se spolu se změnou objemu projeví negativně, zvlášť ve vyšších otáčkách. Výsledkem budou vibrace motoru, zvýšené namáhání kliky a postupné zničení ložisek.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

Dobre, mnohokrat vam vsem dekuji. Musim rict, ze je tu spousta lidi, kteri neco znaj az se musim stydet, jak se porad ptam.... Kouknu na tu "hranku" popravde, radeji bych menil jen krouzky, je to levnejsi a ono Lada a studium nejde prilis jednoduse dohromady.
Dusan
Příspěvky: 3934
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

KEd to budes mat rozobrate tj dole hlava.... daj piesty z hornej uvrate tak o caa 1,5cm nizsie a skus pokyvat s piestom. smerom od sania k svieckam pripadne vtrepat mierku medzi kraj piesta a stenu valca...pozor mierka sa zastavi na kruskoch !! do 0,2mm je to ok :)
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

To LRRH:

Nikdy jsem nikomu neřekl, že pro opravu motoru stačí výbrus jednoho válce !!! Takovou zvrácenost bych ze svých úst nikdy nevypustil. Taková věc je z praktického hlediska absolutně technicky nemyslitelná (Hurikán to celkem dobře vysvětlil) a mně samému se to hnusí, takže sis mě určitě s někým spletl.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
janci
Příspěvky: 237
Registrován: stř úno 07, 2007 18:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od janci »

Kolko tych vybrusov znese motor?
Tusim dva nie?
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Celkem 3. Někdy se ale musí při příliš velkém opotřebení nebo poškození válce jeden rozměr přeskočit a použít výbrus o jeden vyšší. Např. ze základu jít až na druhý.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“