Měření kompresních tlaků

Moderátor: Moderátoři

popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Měření kompresních tlaků

Příspěvek od popest »

Omlouvám se, vím, že to tu někde je. Jednou jsem to tu četl, byl to podrobný postup od Marka, ale hledam to uz 2 hodiny a nemuzu to najit. Mozna byb ylo dobry to dat do ty FAQ sekce, at je to jasne jednou provzdy.

Napisu strucne a vystizne jak to chci zitra delat, kdyz tak me opravte. Necham zahrat motor na provozni teplotu!(cetl jsem , ze muze byt studenej, pokud ne, tak proc?? http://kotamuda.humlak.cz/navody_manual ... mereni.htm ) . Vysroubuju vsechny svicky. Vlozim meric komprese do otvoru na svicku. Tocim pomoci starteru motorem pri plne seslapnutym plynovym pedalu tak dlouho, dokud roste na merici tlak. Porovnam tlaky a nesmi se lisit o vice jak 1 Bar. Je to tak spravne??
Diky.
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

V podstatě jj... :wink:

Když tak, tak to změř na dvakrát! Za studena a za tepla.
A koukej nám to pak říct, jak jsi dopadl... :D
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Pro zjištění technického stavu motoru je vhodné měřit kompresní tlaky na teplém motoru (voda i olej minimálně 80°C). Tlaky na studeném motoru prakticky měříme v případě, že se motor chová zastudena nápadně odlišně od běžného chování nebo v případě, že tlaky zatepla nejsou v pořádku.

Provést na motoru obojí měření rozhodně není od věci a není špatné. Zatepla mají kompresní tlaky vykazovat hodnotu kolem 12 Bar na každém válci (pokud budou vyšší, je to jen dobře). Samozřejmostí je, že pokud motor je běžným způsobem opotřebený, mohou kompresní tlaky býti i nižší, ovšem neměly by být níže než asi 10 Bar.
Na studeném motoru jsou kompresní tlaky samozřejmě nižší než na motoru teplém, a to z důvodu netěsnosti kompresních prostor (tlakové pístní kroužky nemají uzavřenou mezeru mezi svými konci, protože jsou studené - mezerami uniká tlak mezi kroužky do karteru).
Hodnoty kompresních tlaků na studeném motoru výrobce nikde neuvádí, ale mohou být až o 3 Bar nižší než u motoru teplého.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

Takže tlaky zmereny a vysledky jsou nasledujici:

za studena: 8; 10; 10,5; 10,5
za tepla: 9; 11,2; 11,3; 11,5

Je zde jasne videt, ze 1. valec neni v poradku. Otazou je, co to zpusobuje. Takze bud tlak utika kolem pistu nebo netesni nektery popr. oba ventily. Je tu jeste nejaka jina moznost, ktera by to mohla zpusobovat? Co treba tesneni pod hlavou? Jen doufam, ze to neutika kolem toho pistu, protoze pak je jedinym resenim pokud vim vybrus no a do toho bych asi nesel.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Nalij do válců trochu oleje a poměř, pokud se to "zpraví" ukazovalo by to spíše na kroužky. Pokud nikoliv tak asi na ventil. Jde o to co s tím autem dlouhodobě zamýšlíš, jestli do toho vrtat, pokud ti to jezdí normálně nech to tak. Žluté mělo 10 - 9,5 - 11 - 10 a neměl jsem pocit, že by chodilo špatně. Je pravdou, že u tebe je rozdíl větší, pociťuješ nějaké potíže, bere ti to moc oleje. Pokud byto ukazovalo na ventil neměla by být lehká GO hlavy problémem. Pokud s autem máš plány dlouhodobější je případná větší oprava vhodná.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

Kdyz jsem s tim jezdival denne 50 Km, tak se dalo dobre zmerit kolik oleje si to vezme, bylo to asi pul litru na 1000. Ale abych nekecal :) Kazdopadne to dost kouri!! Zitra tam zkusim nalit tochu oleje a zmerit to znova, snad to je ventilem(a).

Jinak motor nebezi spatne, i tlaky na ostatnich valcich jsou docela dobry, skoro 12 :), nooo skoro! Ale chystam se na vymenu rozvodu a celkove ten motor potrebuje seridit(predstih a karburator). Jinak svicky jsou v okoli elektrod(resp. elektrody jsou) cihlove, jinak je cerna. Tak to je snad dobre ne?
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

To, že to výrazně kouří není zrovna pozitivní informace, to by musela být gufera kolem ventilů moc špatná, aby to bylo jen jima. Celkem dobrou metodu "dignostiky" vady motoru tu dával Saša, to by jsi také mohl zkusit http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ht=#132324 . Zkus tu flignu s olejem a budeš vědět zase o chloupek více.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

Uz jsem tu cetl, ze i jinym to pomerne dost kourilo a nova gufera to spravila. Kazdopadne to zkusim s tim olejem. Tam ten postup je urcite dobry ale nemam potrebne vybaveni.
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

Jeste doplnim, kdyz budu chtit projit emisema, tak to papkani oleje musim odstranit co? jinak projdu asi tezko. Jeste k tomu koureni, huli to jen kdyz je zima v lete to neni moc videt, zvlastni a z fejfuku rekl bych kape voda, resp. ten kour je takovy mokry
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

To že uniká vodní pára je normální jev, pokud to tedy není mlha (v létě) :lol: . Je třeba specifikovat co je to moc kouří, pokud jednou řekneš, že moc a potom zase, že to není vidět ... těžko se v tom orientuje. Pokud to není moc výrazné a není to do modra nic moc se neděje. Oprava hlavy se jednoznačně vyplatí, po výměně gufer dolévám minimálně oproti výchozímu stavu.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

Rikal jsem, ze v lete to neni videt, jen v zime. Kour je spis bily. S tou hlavou, pustil bych se do toho uz davno, kdybych mel momentovy klic.... porad ho shanim.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Momenťák jsem loni koupil v Globusu za 500Kč a v létě mi při výměně hlavy výtečně posloužil.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

popest píše:Jeste k tomu koureni, huli to jen kdyz je zima v lete to neni moc videt, zvlastni a z fejfuku rekl bych kape voda, resp. ten kour je takovy mokry..................Rikal jsem, ze v lete to neni videt, jen v zime. Kour je spis bily.
Poslyš, neztrácí se ti voda z chladícího okruhu? :scratch:
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Myslím, že teď v tomto počasí je tento jev běžný, pára leze skoro z každého auta. Jo, když v létě začně lézt stlavá pára je zle.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

Nemo píše:
popest píše:Jeste k tomu koureni, huli to jen kdyz je zima v lete to neni moc videt, zvlastni a z fejfuku rekl bych kape voda, resp. ten kour je takovy mokry..................Rikal jsem, ze v lete to neni videt, jen v zime. Kour je spis bily.
Poslyš, neztrácí se ti voda z chladícího okruhu? :scratch:
No abych rekl pravdu, tak je docela mozny ze i ano. Teda abych byl presny. Nedavno jsem menil chladici kapalinu a mam takovy pocit, ze jsem tam naleval nad rysku MIN. jenze tedka je to kousek pod ryskou MIN, ale zda se ze niz to uz neleze. Mozna se to jeste trochu odvzdusnilo a tim padem kleska hladina v exp. nadrzce.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“