Signalizace brzd, kontrolka - 2104
Moderátor: Moderátoři
Na co mít v brzdovém obložení kontrolku opotřebení, když to defakto hlídá snímač hladiny brzdové kapaliny v dolévací nádržce. Pokud je hladina brzdové kapaliny při výměně brzdových destiček na max. a nikde neuniká, při ojetí destiček dojde k přesně takovému poklesu hladiny, že spínač v dolévací kádince sepne.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Mno, pokud už někdo dělá samé "nebo, nebo, nebo...", může i udělat to "nebo" a sundat kolo . Dle mého názoru, člověku, který toto "nebo" dělá nejspíš záleží na 100% stavu svého miláčka, tudíž je i velice pravděpodobné, že poleze i do př. kol a bude se věnovat kontrole stavu čepů, namazání a dotažení ložisek, kontrole prachovek ... a tudíž při této práci mrknout na destičky je to nejmenší
Navíc při výměně kapaliny musíš odvzdušnit, což je hned vedle destiček
Navíc při výměně kapaliny musíš odvzdušnit, což je hned vedle destiček
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
By jsi se divil, jednoho dne jsem si řekl, že vyměním destičky, bylo pěkně jinak bych to nechal plavat. Celkem mě ovšem dostalo, že jedna deska měla 1mm . Za pět minut 12.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Jasné jasné, kontrolka stavu brzdového obložení je veliké plus. Ovšem na většině starších aut je to spíše pro zlost, páč to dosti blbne.
Já kontrolu brzd provádím nejdéle po dvou letech (před STK), páč vím, že destičky zrovna moc rychle neojedu. Naše Corsa má 60 000Km, destičky jsou sjeté ani ne do půlky. Tudíž to vypadá, že při výměně destiček půjdou i otouče, které jsou z vnitřní strany dosti orezlé a brzdí jen z půlky
Já kontrolu brzd provádím nejdéle po dvou letech (před STK), páč vím, že destičky zrovna moc rychle neojedu. Naše Corsa má 60 000Km, destičky jsou sjeté ani ne do půlky. Tudíž to vypadá, že při výměně destiček půjdou i otouče, které jsou z vnitřní strany dosti orezlé a brzdí jen z půlky
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Kontrolu opotřebení brzdových destiček jsem měl u 02 (společně) a u 043 rozdělenu na pravou a levou stranu. u 02 tam byl jednoduchý "prapředek" palubního počítače a u 043 to hlásilo hlasem.
Upravit destičky trvá méně než 15min.(4 ks) .Stačí k tomu vrták 1,5mm drát v bužírce téhoš průměru a trocha epoxidového lepidla .
Destičku navrtáte v rohu kde netlačí váleček-přes kov až do vlastního brzdného materiálu cca0,5-1mm pod železo do díry dáte trochu epoxidu a zatlačíte tam ten drát (i s izolací).Používám tzv.5ti minutový epoxid. Při výměně pak stačí oba konce spojit a jedním drátem kolem b.hadičky zavést do kabiny .Pak už jen žárovku na + nebo LED.
LRRH napsal -něco jako kontrlka bezpečnostních pásů-tuto kontrolku jsem popsal v stejnojmeném odkazu (zajímavé úpravy..)
Upravit destičky trvá méně než 15min.(4 ks) .Stačí k tomu vrták 1,5mm drát v bužírce téhoš průměru a trocha epoxidového lepidla .
Destičku navrtáte v rohu kde netlačí váleček-přes kov až do vlastního brzdného materiálu cca0,5-1mm pod železo do díry dáte trochu epoxidu a zatlačíte tam ten drát (i s izolací).Používám tzv.5ti minutový epoxid. Při výměně pak stačí oba konce spojit a jedním drátem kolem b.hadičky zavést do kabiny .Pak už jen žárovku na + nebo LED.
LRRH napsal -něco jako kontrlka bezpečnostních pásů-tuto kontrolku jsem popsal v stejnojmeném odkazu (zajímavé úpravy..)
Da,da, éto je jednoduché a spolehlivé řešení (pokud to někdo chce).
Na originál deskách je to kolikrát řešeno mnohem méně spolehlivě.
Například pofidérně rozhňácnuté nýtky, jimiž je drát přichycen tak, že sotva přežije přepravu v krabičce, a při doteku s kotoučem třeba odletí kamsi mimo, a je po pr....
Na originál deskách je to kolikrát řešeno mnohem méně spolehlivě.
Například pofidérně rozhňácnuté nýtky, jimiž je drát přichycen tak, že sotva přežije přepravu v krabičce, a při doteku s kotoučem třeba odletí kamsi mimo, a je po pr....
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Jj, přesně tu kontrolku myslím. Díky za upřesnění. Jde o to, že jsem kontroloval nádobky s kapalinou, a hladina je v normě. Přitom mi drhnou zadní pakny, pěknej zvukovej doprovod o) Jasný, chce to vyměnit, ale v týhle zimě se mi do toho fakt nechce, takže jsem se chtěl ujistit co přesně signalizace snímá a jestli se nemám obávat ještě nějaké záludnosti. Přední destičky jsem kontroloval, jsou plně v normě a vycházím z toho, že hlavní práci odvádí právě přední brzdy ... tudíž to zadní pakny ještě chvíli musí vydržet.Honza 21061 píše:Myslíš tu červenou kontrolku s vykřičníkem? Ta se rozsvěcí při poklesu kapaliny v nádržce tj. možnému výpadku jednoho z okruhů (nebo obou)...
Má tam snad být ještě nějaká další?
Jízdu na ojetých zadních paknách bych nedoporučoval. Pokud jsou již zbržděné na kov, můžeš si pěkně vydřít brzdový buben...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/