topení
Moderátor: Moderátoři
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Já vám nevím, ale nenamáháte si mysl zbytečně? Já mám Ozon a nikdy jsem si nevšiml jevu, že by mi při jízdě z kopce spadla teplota, nebo začalo hůře hřát topení. Sice nemám vypínač volnoběhu, ale i tak si myslím, že to na to nemá vliv, jestli tam ve 3500 tisících ot. jde směs pro volnoběh.
Navíc i motor, který pracuje bez paliva se zahřívá- částečně ho ohřívají kompresní zdvihy, dále tření a ani olej mu tolik nedovolí zchladnout naráz. Čtyřtaktní Wartburg vypínání volnoběhu ale měl, a nic takového jsem u něj taky nepozoroval...
Samozřejmě něco jiného nastane, když vyřadím a valím 110 s motorem ve volnoběhu. Ale i v tomto případě je Žigul dost dobrý- trvá opravdu velmi dlouhou dobu, než výkon topení klesne. Teplota celou dobu v zimě 80 oC, maximálně po dlouhé jízdě se drží na 85 oC a při jízdě z kopce spadne na 80.
Napadlo mě ještě, jestli nemůže mít vliv na rozhození soustavy zapojení předehřevu pro LPG...
Navíc i motor, který pracuje bez paliva se zahřívá- částečně ho ohřívají kompresní zdvihy, dále tření a ani olej mu tolik nedovolí zchladnout naráz. Čtyřtaktní Wartburg vypínání volnoběhu ale měl, a nic takového jsem u něj taky nepozoroval...
Samozřejmě něco jiného nastane, když vyřadím a valím 110 s motorem ve volnoběhu. Ale i v tomto případě je Žigul dost dobrý- trvá opravdu velmi dlouhou dobu, než výkon topení klesne. Teplota celou dobu v zimě 80 oC, maximálně po dlouhé jízdě se drží na 85 oC a při jízdě z kopce spadne na 80.
Napadlo mě ještě, jestli nemůže mít vliv na rozhození soustavy zapojení předehřevu pro LPG...
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
Autam, ktore maju vetrak priamo na remenici, teplota chlad. kvapaliny klesne skor ako autam s elektrickou saharou, nie?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Ani ne Jeste pred par mesici sem mel staly ventilator, ted mam elektricky. Jizdou s kopce se zarazenou rychlosti dokazu motor ochladit tak, ze je to videt na teplomeru. Rikam si, jestli termostat je uplne ok, ale s ohrivanim motoru nemam zadny problem, nebo o nem nevim. Mozna bych si to mel porovnat s jinym autem . Nebo termostat rovnou vymenit, mam nahradni.Cory píše:Autam, ktore maju vetrak priamo na remenici, teplota chlad. kvapaliny klesne skor ako autam s elektrickou saharou, nie?
VAZ 2104 1.3 1989
Klesnutí teploty motoru při jízdě z kopce a zařazené rychlosti je zcela normální! Dělá to tak u všech aut a to díky tomu, že se motor prostě nestíhá ohřívat. Vodní čerpadlo se točí rychlostí xxx, voda v chladícím systému proudí rychleji než na volnoběh, motor nespaluje (nebo spaluje jen palivo pro volnoběh) a tak zákonitě musí dojít k ochlazení motoru.
Honzo, pokud říkáš, že chladnutí motoru při tomto režimu nepozoruješ, zkus si vyjet na velký kopec, pust si topení a pusť to důle. Vsadím se, že teplota trošku sleze
Ono je také otázkou, jak přesně je schopen reagovat teploměr a samotné čidlo teploty. A rovněž i jak moc je motor zahřárý - jestli je termostat otevřený naplno nebo zavřený.
V Brně, kopec z Kohoutovic do Pisárek má necelé 4Km. Ať jedu se žigulem (karb Weber) či Oplem Corsa 1.0 12V, teplota vždy klesne o nějakých 5-10°C. Je to teplota naprosto zanedbatelná, na topení nemá vliv, ale klesne
Honzo, pokud říkáš, že chladnutí motoru při tomto režimu nepozoruješ, zkus si vyjet na velký kopec, pust si topení a pusť to důle. Vsadím se, že teplota trošku sleze
Ono je také otázkou, jak přesně je schopen reagovat teploměr a samotné čidlo teploty. A rovněž i jak moc je motor zahřárý - jestli je termostat otevřený naplno nebo zavřený.
V Brně, kopec z Kohoutovic do Pisárek má necelé 4Km. Ať jedu se žigulem (karb Weber) či Oplem Corsa 1.0 12V, teplota vždy klesne o nějakých 5-10°C. Je to teplota naprosto zanedbatelná, na topení nemá vliv, ale klesne
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Vašku, víš co já jsem těch kopců se Žigulem už sjel? Ale máš pravdu, někdy se to stane, třeba dnes jsem se na to zaměřil když jsem přijel před táhlé klesání a motor velmi krátce předtím dosáhl 80 C- při tomto režimu jsem dole měl cca 75, ale pokud předtím jedu déle, tak se mi ještě nikdy, ani v zimě při jízdě z dálničního kopce na neutrál nestalo, že by teplota spadla pod 80!
Zkusím dosadit dečku před chladič, jsou na to vhodné teploty a uvidím, jak se to projeví, loni jsem nic nepozoroval, ale v těchto mrazech by dečka mohla o něco srazit spotřebu, pokud teplota půjde o něco nahoru...
Zkusím dosadit dečku před chladič, jsou na to vhodné teploty a uvidím, jak se to projeví, loni jsem nic nepozoroval, ale v těchto mrazech by dečka mohla o něco srazit spotřebu, pokud teplota půjde o něco nahoru...
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
Při jízdě z kopce v zimě se voda v chladiči rychle vychladí až se zavře termostat .Za další klesání teploty může již jen topení v kabině. Dečka tomu nezabrání ale možná uškodí v kopci. LADA je konstruována na jiné mrazy.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Dnes jsem sjížděl z Vinohrad dolů, je to tak asi kiláček možná víc, znalci mě jistě upřesní. Spustil jsem to na čtverku a vypnul plyn, tedy motor sál pouze vzduch, topení naplno bez větráku. Výchozí stav byl cca. 2mm v zeleném poli a dole jsem měl přesně rozhraní bílého a zeleného.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
teplota motoru pri jizde do kopce stoupa a z kopce pri zarazenem kvaltu bez plynu se to zchladi napr.nahore 110 dolle 70 na neutral se zchladi velke h dale stani v kolone prehraty motor jak se to rozjede jizdou se to zchladi takze na neutral volnobeh se auto pouze uvari pokud neni mechanicka zavada a je v aute voda je nejvetsi chyba zastavit a vypnout motor no proste musi se poradne tocit vodni pupma a naporem chladit chladic Topeni uzigula je tak ucinne ze treba pri t90 je pri topeni na pul kohoutu a naporem bez vetraku v zime nesnesitelne vedro a vubec se neda srovnavat se skodou hlavne jestli je otevren kohout na plno a jinak to jste vse popsali lpg srazi nejaky ten stupen ja nejradsi jezdim s teplotou 90 95 stupnu a nikdy motoru neublizil v zime mam decku
Tom
nemam ted co na praci tak budu delat chytreho mel jsem nekolik aut na lpg uz to bylo vzdy v aute pri koupi a nikdy jsem ho neserizoval nikdy jsem nejezdil na benzin a rovnou startoval plynem chce to ale obcas protahnout benzinem jinak se zasere karbec staci i jenou za mesic kilacek 2 vozy vzdy cccp pokud to je udelane dobre tak serizene lpg predstih a ventily serizene na lpg pak to jezdi supr a hur to jede na benzin a topeni topi normalne pokud vuz cccp nelze hned natocit na lpg je to spatne udelane pokud chyti pak syka strili a chcipe a omrzne plyn hadice tak je vzduch ve vode kazdy to resi tak ze to ohreje na benzin a pak lpg pak se ale nikdy zavada neodstrani a topeni topi slabe zustal jsem viset zmrz jsem po 200kilakach na lpg sundal jsem ve tme asi vvvod se zmesovace v napojeni do vody a nejak odvzdusnil pak jel ale netopil takze takze ten jak ma lpg muze byt i tato vada ja se poradne neohral 2 roky a 2krat byl v servisu kdy mi delali sice neco jineho takze vypousteli vodu napr.hlavu nikdy jsem neodjel vzdy jsem jako lajk v servisu odvzdusnil abych oodjel na plyn oni neumi ale nikkdy jsem neudelal dobre aby topilo nebo se to privzdusnovalo za chodu tak jak se supr dokonale odvzdusni treba lada mel jsem radsi jeste starsi auta a jejich hadicky a sroubky
[ Komentář přidal: Hurikán: út leden 01, 2008 17:57 ]
Pozn. moderátora: Když už nemáš co na práci, jak píšeš, tak piš aspoň pořádně a srozumitelně! Zvláště druhá polovina je velmi záhadná. Takovéto příspěvky jsou téměř k ničemu.
[ Komentář přidal: Hurikán: út leden 01, 2008 17:57 ]
Pozn. moderátora: Když už nemáš co na práci, jak píšeš, tak piš aspoň pořádně a srozumitelně! Zvláště druhá polovina je velmi záhadná. Takovéto příspěvky jsou téměř k ničemu.
Naposledy upravil(a) Tom007 dne úte led 01, 2008 17:59, celkem upraveno 1 x.
Tom