predstih zapalovania
Moderátor: Moderátoři
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Výrobce uvádí, že 3-5°. Já mám základní předstih daný na 5 a asi je to průser, protože motor je náchylný na zvonění (tím myslím ten můj), takže bych spíše doporučil strčit to někam k těm 4° a možná klidně k těm 3°, nebo počkat na Marka, jak se k tomu on vyjádří.
Problém bude ale pravděpodobně s rozdělením stupnice mezi ty 2 značky na řemenici. Jedna znamená 5 a druhá je 0 (třetí neuvažuji, to je 10). To je pro mě oříšek do budoucna, až budu zase (už asi po sté) předělávat zapalování...
Problém bude ale pravděpodobně s rozdělením stupnice mezi ty 2 značky na řemenici. Jedna znamená 5 a druhá je 0 (třetí neuvažuji, to je 10). To je pro mě oříšek do budoucna, až budu zase (už asi po sté) předělávat zapalování...
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
Já k tomu dodám jen maličkost: Základní údaje dané výrobcem jsou pouze odrazovým můstkem k seřízení motoru, ale skutečnost může někdy býti jiná. Některý motor pojede stejně jak na 3° tak na 8° a bude mu to úplně jedno, naopak jiný motor zazvoní třeba jen při natankování méně kvalitního paliva a pozná se na něm rozdíl pouhých dvou stupňů odchylky. Každý motor je individuum.
Proto pokud pojedete na seřízení do servisu, kde motor nastaví podle tabulek, málokdy budete spokojeni s výsledkem. Chce to cit, vůli a znalosti.
Čím je motor v lepší kondici, má vyšší kompresní tlaky a ostatní hodnoty mající vliv na výkonové parametry, tím je náchylnější na kvalitní seřízení.
Proto pokud pojedete na seřízení do servisu, kde motor nastaví podle tabulek, málokdy budete spokojeni s výsledkem. Chce to cit, vůli a znalosti.
Čím je motor v lepší kondici, má vyšší kompresní tlaky a ostatní hodnoty mající vliv na výkonové parametry, tím je náchylnější na kvalitní seřízení.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Což by možná souhlasilo s tím mým, ale spíše bych řekl, že existují lépe omotorované kousky. Zkušenosti bohužel nemám, více Žigulů k porovnání taky ne (i když projížděl jsem se a přišlo mi, že pokaždé jely patnáctky lépe) a budu si muset pořídit stroboskop, nějakým zázrakem se pokusit dobře rozpočítat stupně na řemenici a laborovat, dokud to zkrátka nepojede úplně nejlépe. Pokusím se i přeměřit kompresní tlaky i když to je něco, co raději nechci znát.
V létě mi seřizoval předstih pomocí stroboskopu Myšo a dávali jsme tam 5°, potom to nějakou dobu jezdilo naprosto bez chyby o týden později jsem na dlouhé trase naměřil spotřebu pod 7,2. Zvonilo to sice trochu taky, ale až zkontroluji těsnění pod svodama výfuku, tak budu moci spravedlivě vynést soud- mám pocit, že to, co 2 roky hledám v zapalování nakonec bude v něčem jiném.
V létě mi seřizoval předstih pomocí stroboskopu Myšo a dávali jsme tam 5°, potom to nějakou dobu jezdilo naprosto bez chyby o týden později jsem na dlouhé trase naměřil spotřebu pod 7,2. Zvonilo to sice trochu taky, ale až zkontroluji těsnění pod svodama výfuku, tak budu moci spravedlivě vynést soud- mám pocit, že to, co 2 roky hledám v zapalování nakonec bude v něčem jiném.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
Honza 21061 píše:Což by možná souhlasilo s tím mým, ale spíše bych řekl, že existují lépe omotorované kousky. Zkušenosti bohužel nemám, více Žigulů k porovnání taky ne (i když projížděl jsem se a přišlo mi, že pokaždé jely patnáctky lépe) a budu si muset pořídit stroboskop, nějakým zázrakem se pokusit dobře rozpočítat stupně na řemenici a laborovat, dokud to zkrátka nepojede úplně nejlépe. Pokusím se i přeměřit kompresní tlaky i když to je něco, co raději nechci znát.
V létě mi seřizoval předstih pomocí stroboskopu Myšo a dávali jsme tam 5°, potom to nějakou dobu jezdilo naprosto bez chyby o týden později jsem na dlouhé trase naměřil spotřebu pod 7,2. Zvonilo to sice trochu taky, ale až zkontroluji těsnění pod svodama výfuku, tak budu moci spravedlivě vynést soud- mám pocit, že to, co 2 roky hledám v zapalování nakonec bude v něčem jiném.
Mnoho zdaru................ !
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Honzo, kde jsi našel hodnoty předstihu udávané výrobcem 3-5°? Tůma uvádí 5-7°. Neber to jako rejpání, jen by mě zajímalo, jestli jiná literatura neuvádí něco jiného . Já nastavuju mezi 5-7°
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ano, je to přesně tak.Honza 21061 píše:To je v pořádku, pro motory 1200 a 1300 literatura (jak Tůma, tak Jurčenko) uvadí 5-7°, zatímco pro motory 1500 a 1600 je to 3-5°. (ale nevím, kolik nastavují karburátoroví 1,7 čkáři.. )
Karburátorové "íčko", tedy motor 1,7 osazený karburátorem, je prototyp a musí se odlaďovat stejně jako kterýkoli nestandardní motor.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: predstih zapalovania
Já zase vyčetl, že pro 1500 je předstih 5°-7°...
Včera sem svítil strobo lampou na řemenici. A předstih na volnoběh byl kolem 10°. To je asi vela, co???
Ale přesnost nastavení u tohoto způsobu, mi nepřijde nic moc. Motor na volnoběh občas škytne a předstih se rozhodí o čtvrt řemenice. Takže nevím, jak to přesně naladit...
Včera sem svítil strobo lampou na řemenici. A předstih na volnoběh byl kolem 10°. To je asi vela, co???
Ale přesnost nastavení u tohoto způsobu, mi nepřijde nic moc. Motor na volnoběh občas škytne a předstih se rozhodí o čtvrt řemenice. Takže nevím, jak to přesně naladit...
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Re: predstih zapalovania
Nema co škytat, musi ist na volnobeh hladko. A keď aj tak beha hore-dole, tak rozdelovač ma vôľu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: predstih zapalovania
hore-dole běhá jen při tom škytnutí... Ale opravdu co chvíli škytne... Mně to přijde normální, já su zvyklý z drážních motorů. Ty mi dycky škytaj za zády celou dvanácti hodinovou šichtu. Je to čína...
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Re: predstih zapalovania
U 1500ccm je předstih 5-7°, stroboskopickou lampou se nastavuje při volnoběhu cca 750ot. Při vyšších otáčkách motoru už reaguje odstředivá regulace. Motor by rozhodně škytat neměl, nicméně pokud je to jednou za čas, nastav předstih v momentu, kdy neškytá, ne?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: predstih zapalovania
Nečetl jsem to, ale je to vůbec mechanicky v pořádku? Je napnutý řetěz? Pak jestli není vyglajdaný rozdělovač jako takový. Udělej si postupně kontrolu/seřízení všeho. Dopnutí řetězu, očištění kladívka, nastavení odtrhu kladívka v rozdělovači na 0,4 (pokud neumíš udělat úhel sepnutí), pak staticky předstih na 5° (nebudem se hádat, jestli 3-5 nebo 5-7), mezera na svíčce 0,6, nebo podle jiné pravdy a pak to nesmí ani škytat, ani nic jiného, pokud není něco vadné. Dokud toto nebude hotové, je to na nic.
Jestli bude značka pod stroboskopem lítat i po tomto, má rozdělovač buď opotřebení, nebo poruchu - rozladění odstředivky. To ale asi neuděláš, pokud nejsi aspoň trochu technicky použitelný.
Jestli bude značka pod stroboskopem lítat i po tomto, má rozdělovač buď opotřebení, nebo poruchu - rozladění odstředivky. To ale asi neuděláš, pokud nejsi aspoň trochu technicky použitelný.
Re: predstih zapalovania
Zas tak chromej nejsem...
Na řetěz a ventily se chystám. A má to najeto 40 tis., tak snad nejni vylágrovanej rozdělovač.
Neříkejte mi, že vám motor na volnoběh ani neškytne. Viděl sem hodně starejch aut a každý si škytlo.
Na řetěz a ventily se chystám. A má to najeto 40 tis., tak snad nejni vylágrovanej rozdělovač.
Neříkejte mi, že vám motor na volnoběh ani neškytne. Viděl sem hodně starejch aut a každý si škytlo.
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Re: predstih zapalovania
Škytne (škytal), ale nie tak aby poskakoval predstih o stvrt remenice.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)