topení
Moderátor: Moderátoři
- Kewint
- Příspěvky: 1683
- Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
topení
ahoj dá se anstavit nějako aby lada více topila?vím že u škodovek je taková páčka na přepínání,je známe co se říka že lada topí víc než škodovka,protože je to ruské auto!!ale mě lada moc netopí jak se dá zvýšit ohřívání vzduchu?Díky k.
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Máš asi na mysli páčku k ovládání ventilu topení? Tak to má samozřejmě Lada taky, na panelu je u této páčky červený symbol vzestupnosti doprava. Přesun více vpravo a topíš.
Pokud ani přesto nebude topit lépe, tak zopakuji známé "kolečko": Zavzdušněná soustava (vzhledem k tomu, že jsi nedávno měnil kapalinu a odvzdušnění jste řešili, tak na to sázím), špatný termostat-> neprohřátá voda-> slabé vyhřívání výměníku, zanesená, nebo hodně přiskřípnutá jedna z hadic vedoucí k výměníku a nakonec i lanko ovládání ventilu může být stržené, takže páčkou sice pohneš, ale ventil to neovládá...
P.S. U Lady musí po cca 0,5 kilometru jízdy začít být znát teplý vzduch z topení, při jízdě po rovině možná ještě dříve. Po cca 3 kilometrech má topit už výrazně- při maximálně otevřeném kohoutu zhruba tak, jako když je při provozní teplotě stažen na cca 1/4 výkonu.
edit: Kohout topení je na pravé straně výměníku, u kulaté řady je viditelný vedle odkládací poličky u spolujezdce. Jak má palubku hranatá řada, netuším...
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Pokud ani přesto nebude topit lépe, tak zopakuji známé "kolečko": Zavzdušněná soustava (vzhledem k tomu, že jsi nedávno měnil kapalinu a odvzdušnění jste řešili, tak na to sázím), špatný termostat-> neprohřátá voda-> slabé vyhřívání výměníku, zanesená, nebo hodně přiskřípnutá jedna z hadic vedoucí k výměníku a nakonec i lanko ovládání ventilu může být stržené, takže páčkou sice pohneš, ale ventil to neovládá...
P.S. U Lady musí po cca 0,5 kilometru jízdy začít být znát teplý vzduch z topení, při jízdě po rovině možná ještě dříve. Po cca 3 kilometrech má topit už výrazně- při maximálně otevřeném kohoutu zhruba tak, jako když je při provozní teplotě stažen na cca 1/4 výkonu.
edit: Kohout topení je na pravé straně výměníku, u kulaté řady je viditelný vedle odkládací poličky u spolujezdce. Jak má palubku hranatá řada, netuším...
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ale jo, řešilo se to.
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... sc&start=0
- - - - - - - - - - -
Postup na čištění chladicí soustavy najdeš ve starších knížkách o autech, resp. máš- li doma od V. Bati údržba a opravy Škoda 100- 110, tam jsou oba způsoby popsané velice podrobně a věřím, že se dá najít i nějaký popis a způsob tady na foru.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
- - - - - - - - - - -
Postup na čištění chladicí soustavy najdeš ve starších knížkách o autech, resp. máš- li doma od V. Bati údržba a opravy Škoda 100- 110, tam jsou oba způsoby popsané velice podrobně a věřím, že se dá najít i nějaký popis a způsob tady na foru.
Naposledy upravil(a) Honza 21061 dne ned pro 16, 2007 13:27, celkem upraveno 1 x.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11049
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Honza 21061 píše:P.S. U Lady musí po cca 0,5 kilometru jízdy začít být znát teplý vzduch z topení, při jízdě po rovině možná ještě dříve. Po cca 3 kilometrech má topit už výrazně- při maximálně otevřeném kohoutu zhruba tak, jako když je při provozní teplotě stažen na cca 1/4 výkonu.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
To kewin-tomas, kohout topení nalezneš v prostoru odkládací poličky pod schránkou, blíže ke středovému panelu, prozkoumej zdali táhlo ovládá dobře kohout a můžeš rovnou hmatem zkontrolovat vstupní teplotu vody. Na výkon topení má podstatný vliv čistota výměníku, který se dokáže pěkně zacpat listím, jehličím, hmyzem v těžším případě i šneky, bordel se tam dostává vsupem vzduchu v přepážce mezi motorem a kabinou. Zkontroluj i věci zmíněné Honzou, trefně připoměl, že jsi se v těch věcech nedávno hrabal.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
A to mám ještě pocit, že moje topení je ještě trochu línější, než u jiných Žigulů.Koko Loko píše:Zajímavá myšlenka, kdybych nevěděl, že nepiješ tak bych řekl, že jsi požil.Je ovšem pravdou, že kulaté topení mi připadá efektivnější, než hranaté.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
S tím čištěním vršku výměníku dalo by se to udělat tak, že by se obrátil chod ventilátoru změnou polarity? Asi s nejistým efektem že? Já bych totiž taky rád prověřil čistotu prostoru nad výměníkem, ale to poslední co se mi chce, je celé to rozebírat zespodu.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11049
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Kdybych nebyl nukleární hovado, klidně bych topení v létě rozdělal, ale vzpomínám si jak jsem na žlutém při této akci zlikvidoval mechanizmy na ofuk bočních oken a na bílém tuto chybu nechci opakovat. Je, ale pravdou, že po vyčištění kvanta bordelu z výměníku se mi i náhodným spolujezdcům začaly tavit boty
. Ta myšlenka obráceného tahu je zajímavá, kdyby se to podpořilo ještě nachystanou hadicí vysavače v prostoru vstupu mohlo by to fungovat, ale mechanické vyčištění je asi nejlepší, ale i nejobtížnější metoda. Nechce někdo zkusit, přepólovat ten motor? ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No já bych to udělat chtěl, ale nechce se mi nic rozebírat. V případě, že by to šlo provést jen vytažením spínače větráku a přehozením drátů, bylo by to nejlepší. Ale k tomu všemu by to ještě chtělo najít mínus a jeho uchycení. Pokud je to ukostřené někde na dosah a půjde to snadno odpojit, tak není co řešit, ale jestli je v tom zrada, tak se na to vykašlu, protože se mi nic nechce rozdělávat.
(i z toho důvodu, že se může něco nevratně poškodit...)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
(i z toho důvodu, že se může něco nevratně poškodit...)
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
Je tam mnoho míst kudy může vzduch hnaný odráceně utíkat mimo radiátor . Asi bych jen sundal tu spodní část s ventilátorem (to de lehce) a pak bych strčil trubku od vysavače do mist pod ten plech kde vstupuje vzduch do kabiny a stlsčeným vzduchem bych profukoval radiátor zevnitř . Pozor na pozohýbání voštin radiátoru.
Naposledy upravil(a) Saša dne ned pro 16, 2007 14:27, celkem upraveno 1 x.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11049
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
U hranaté je mínus hned po ruce a přívody jsou taktéž snáze dosažitelné, kulaťáč nemá, žádné technické nadbytečnosti v topení, je to snáze demontovatelné oproti hranaté, směle do toho.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Teď sem byl venku a raději jsem smazal to co jsem napsal v (PS:) je tam zima a u meho je na ty dráty připojeno nevím co ale vypadá to hrozně takže pokus se nezdařil.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Maysner: Takže jsme domluvení, příště jedu na schůzi do Brna autem a ráno si ho k Tobě hodím, po obědě přijdu a bude to vyčištěné a zase zpět krásně zamontované, utěsněné, středový panýlek zakrývající topení správně usazený a šrouby rovně nastavený, vč. správně usazené a křížem dotažené odkládací poličky, aby nevrzala.
Díky!
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno