Výmena palubky 2101 za inu napr 2103

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
zvady
Příspěvky: 26
Registrován: stř pro 05, 2007 11:01
Bydliště: ZVOLEN
Kontaktovat uživatele:

Výmena palubky 2101 za inu napr 2103

Příspěvek od zvady »

Pýni možno je to uvaha ako z zo scifi filmu,ale..
....je teoreticky a hlavne prakticky vymeniť paluvku z Lady 2101
viz foto

Obrázek
za inu palubku? - teda tu s viacerými budíkmi
viz foto

..hladám...

Jéé... bývalý interier mého Ladátora. *V
Naposledy upravil(a) zvady dne stř pro 12, 2007 17:19, celkem upraveno 5 x.
Lada /ЛАДА/ 2101, 1977,1200
Ford Cortina MK3, 1974, 1600 OHC
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Výměna palubky 2103/06 do 2101:

- palubky jsou rozměrově naprosto stejné
- musí se vyměnit páčky pro ovládání topení + skrátit levý bowden
- předělání elektroinstalace (barvy nemusí souhlasit)
- pro použití ukazatele tlaku oleje namontovat na motor tvarovku (rozdvojku) s čidlem
- u volantu musí být namontována trojpáčka, jinak nebude možno ovládat stěrače ostřikovače

Něco z elektroinstalace:
V první řadě svést dráty od všech budíku do jednoho svazku (kostra a plus pol společný pro všechny budíky). Po té se podle barev (lépe proměřit) podívat který drát vede na co a popsat si koncovky (u 2103 jsou dvě pro všechny budíky). No a po té akorát zjistit co je jaký drát u budíků 2101 a přestrkat dráty v koncovce ...

Plusový pól až po zapnutí klíčku.
Otáčkoměr:
1.drát (oranžová) - plusový pol
2. drát - kostra
3.drát - vede od kontaktu číslo 1. indukční cívky
pak tam jsou ještě dráty od žárovek, to poznáš. Kostra je pouze jedna - společná.

Teploměr:
plusový pól
kostra
drát od čidla teploty v hlavě motoru

Olejoměr
plus pól
kostra
drát od snímače tlaku oleje
kontrolka - drát od čidla oleje

Palivoměr
plus pól
kostra
drát od snímače stavu paliva
kontrolka - drát od snímače rezervy

Tachometr
zapojení kontrolek poznáš snadno :)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
zvady
Příspěvky: 26
Registrován: stř pro 05, 2007 11:01
Bydliště: ZVOLEN
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zvady »

Díky za rýchle info....

Problémy:

1. kto má navyše prístrojovku z 2103 - ponuknite :wink:
2. je niekto kto to robil a chcel by pomôcť zo SR?/ak nie tak ČR/
3. oplatí sa to prerábať?ide mi o to že sa mi to len viac páči :oops: a nieje to nutnosť.
4. ak to niekto robil...spravili by ste to znova?
Lada /ЛАДА/ 2101, 1977,1200
Ford Cortina MK3, 1974, 1600 OHC
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Není zač :wink:

Já to dělal asi před 6ti rokama a pokud bych chtěl autíčko na častější ježdění, tudíž si interiér vymazlit (jak jsem udělal :-) ), šel bych dotoho znovu. Budíky jsou naprosto skvělá věc a ve spojení s tmavším interierem (měl jsem semišové černé sedačky z 2106) zvednou vzhledově autíčko převelice.
Celá předělávka mi zabrala nějakou tu přípravu (změření a popsání drátů od budíků), jeden den na výměnu palubek + zapojení budíků a jeden den na vychytání problémů + zapojení trojpáčky k volantu.
Celkem pohoda. Ovšem chce to trošku rozumnět elektrotechnice. Drátů je tam fakt dost ...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Vašátor píše:...u volantu musí být namontována trojpáčka, jinak nebude možno ovládat stěrače ostřikovače...
No... já mám 03 s dvojpáčkou. Stěrače ovládám třetím přepínačem na palubovce, ostřikovače normálně, nohou :wink:
Mmchdm, když už na to padla řeč, zajímalo by mě, jak tu trojpáčku přehodit. Mám jednu doma a mechanicky mi to tam moc nejde.... (elektricky to zvládnu, i když to také nebude jen tak).
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

No jo, na první 2103 jsem zapomněl :oops:

Pokud chceš vyměnit dvojpáčku za troj, musíš odimplantovat ten plech, co drží dvojpáčku a udělat si mezikus mezi hřídel a trojpáčku. Trojpáčka má totiž širší hrdlo a tudíž by nebyla jak uchytit. Já to na 2101 udělal trošku mantácky - hřídel jsem omotal jakousi lepící páskou. Taky to drželo. Ovšem výroba mezikusu je celkem jednoduchá. Nebo potom sehnat hřídel volantu z typu co již trojpáčku měl.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

jeste takovy dotazek.. ty male budiky maji prumer 52mm? chci je zamenit za sportovni a ty se prodavaji UNI 52mm
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Vašátor píše:...a udělat si mezikus mezi hřídel a trojpáčku....
Redukci pro užší hrdlo mám doma, je stažená z jednoho totálního vraku 2101 (originál). Zřejmě totiž existovaly meziverze z úzkým hřídelem a širokou trojpáčkou. Má přesně průměr dovnitř trojpáčky a zvenku na mojí úzkou hřídel. trochu se ale bojím odpreparovat ten plech, přiznám se, že hlavně z bezpečnostních důvodů. Nerad bych měl hrudník propíchnutý tím úzkým hřídelem 8)
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Hřídel je tuším v těch místech uzká u všech modelů. Na trojpáčku je pak udělaná plastová redukce, nasazená na původní hřídel - alespoň takto jsem to zatím všude viděl.
Odpreparování plechu se bát nemusíš, protože jeho funkce je pouze držení dvojpáčky. Jinak tam k ničemu není. A tuším, že je pouze přinýtovaný. Ale to už bych kecal. Už je to 7 let, co jsem to dělal.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marosqo
Příspěvky: 655
Registrován: stř srp 23, 2006 14:13
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marosqo »

Mam komplet palubku +komplet budiky +kurenie +aj packy pod volant ,ale som az z KE ,tak sa tu trepat asi nebudes potom :roll:
ex.VAZ 2102 1974 ex hniloba VS. laminat :P
ex.VAZ 2101 1973 ... od 27.2.2008 minulost : /
ex.VAZ 2105 1984 ... tuned up 2107 gr. A

BMW E46 318i Touring
BMW E30 318IS 1990 Kinder M3 =)
BMW E30 325i Funwagen/Rallycar under construction :D
Lada Niva Urban 2017
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“