Přátelé nemáte prosím někdo nějaký solidní manuál pro seřizování karburátoru AXTEC, schéma propojení s řídící jednotkou, možnosti diagnostiky, vlastní zkušenosti...
BERU VŠECHNO!!!
Takže ve stručnosti:
LADA 21043 r.v. 95, najeto cca 80.000 km
karburátor original AXTEC, 2 x "seřizovaný" v servisu Lada, 1 x vesnický servis "všeuměl"
originál servis Lada přišel se stanoviskem, že karburátor je třeba vyměnit, neboť starší AXTEC je údajně neseřiditelný, běžný servis vyměnil jeden z elm. ventilů
Nepříjemné "mušky":
- motor po nastartování drží poměrně dlouho vysoké otáčky, nad 2.000, jakoby visel sytič,
při prošlápnutí plynu otáčky spadnou, za okamžik zase vyletí nahoru
- po zahřátí kolísají otáčky volnoběhu, většinou nechtějí spadnout pod cca 1.200
- v nízkých otáčkách (1.000) motor cuká
- do cca 3.000 otáček se snaží, nad cca 3.000 se nedokáže dostat, dynamické vlastnosti
asi jako Avia
- spotřeba s lehkou nohou ≥ 13l/100 km
- kontrolka "check engine" svítí trvale
- v motorovém prostoru žádná odpojená hadička, dva volné dráty, protějšek nenalezen
- připojení řídící jednotky vizuálně v pohodě, dva volné dráty s konektorem, opět nemohu
najít kam patří
To je prozatím vše, myslím že to úplně stačí...
DÍKY VŠEM!!!
karburátor AXTEC
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: ned srp 05, 2007 08:08
- Bydliště: Praha
karburátor AXTEC
Naposledy upravil(a) Jirka 2104 dne sob pro 08, 2007 23:58, celkem upraveno 1 x.
Jirka 2104
A co to dela nebo nedela?
Princip toho vehementu neni zas tak slozity
Karburator ma klasicke srouby pro stelovani bohatosti a mnozstvi smesi, podobne jako weber (hybe se primo klapkou). K tomu jsou na karburatoru dve "jehly", ktere davkuji palivo tim, ze se oteviraji a zaviraji v urcitych casovych intervalech. Zacinaji na nejake stredove hodnote a podle potreby delaji pulzy delsi nebo kratsi, cimz davkuji bezinu vic nebo min, coz vede k rizeni bohatosti smesi. Jedna jehla je pro volobeh, druha je pro "jizdu"
. Delku pulzu ridi ridici jednotka na zaklade cidel, kterymi jsou: lambda sonda (chybejici signal od lambdy nehlasi jako chybu), snimac zateze (vec, do ktere kdyz se privede podlak, tak sepne mikrospinac) a otacky motoru. Mozna jsem na neco zapomel, ale ted nevim na co
.
Velka vetsina hadicek, neslouzi k nicemu tak prevratnemu, aby to melo nejaky vliv na chod motoru. Samozrejme to nesmi nikde sat vzduch. Jedina hadicka, kterou jsem nasel jako dulezitou pro ridici jednotku, vede do zminovaneho snimace zateze.
Da se merit frekcence spinani jehel, ale chce to neco, co zmeri frekvenci cca 10 Hz a ukaze to i velice jemne odchylky od teto frekvence. Da se merit hodnota na lambda sonde, neb jsou dany hodnoty, mezi kterymi se ma singal z lambdy pohybovat (vice vi kokoloko), da se zmeri, zda spina snimac zateze.
To je tak zhruba vse, co se o AXTECu dovedela vyzkumna vyprava Koko & Darmozrout.
Princip toho vehementu neni zas tak slozity

Karburator ma klasicke srouby pro stelovani bohatosti a mnozstvi smesi, podobne jako weber (hybe se primo klapkou). K tomu jsou na karburatoru dve "jehly", ktere davkuji palivo tim, ze se oteviraji a zaviraji v urcitych casovych intervalech. Zacinaji na nejake stredove hodnote a podle potreby delaji pulzy delsi nebo kratsi, cimz davkuji bezinu vic nebo min, coz vede k rizeni bohatosti smesi. Jedna jehla je pro volobeh, druha je pro "jizdu"


Velka vetsina hadicek, neslouzi k nicemu tak prevratnemu, aby to melo nejaky vliv na chod motoru. Samozrejme to nesmi nikde sat vzduch. Jedina hadicka, kterou jsem nasel jako dulezitou pro ridici jednotku, vede do zminovaneho snimace zateze.
Da se merit frekcence spinani jehel, ale chce to neco, co zmeri frekvenci cca 10 Hz a ukaze to i velice jemne odchylky od teto frekvence. Da se merit hodnota na lambda sonde, neb jsou dany hodnoty, mezi kterymi se ma singal z lambdy pohybovat (vice vi kokoloko), da se zmeri, zda spina snimac zateze.
To je tak zhruba vse, co se o AXTECu dovedela vyzkumna vyprava Koko & Darmozrout.
VAZ 2104 1.3 1989
Jak píše JMJ. Co to dělá a co to nedělá? Dá se to víceméně seřídit v domácích podmínkách. Onehda jsem s tím měl taky nějaké problémy a nakonec se to asi vyřešilo. Něco se dozvíš tady: http://www.lada.sk. Ke stáhnutí přikládám taky něco. Tam si něco přečteš.
Re: karburátor AXTEC
Sytic je rizen teplotou vody, kere hybe nejakym bimetal. Melo by to jit seridit.Jirka 2104 píše:
Nepříjemné "mušky":
- motor po nastartování drží poměrně dlouho vysoké otáčky, nad 2.000, jakoby visel sytič,
při prošlápnutí plynu otáčky spadnou, za okamžik zase vyletí nahoru
Podle tumy sviti check engine u AXTECu asi jen tehdy, pokud se prehriva kat (mas li cidlo) a pokud nepracuji ovladaci prvky, coz jsou ty dve jehly, ktere ridi davkovani paliva. (jak to prijde na to, ze nepracuji, nevim).Jirka 2104 píše: - kontrolka "check engine" svítí trvale
Pokud nastartovany motor udusis (nevypnes zapalovani) musi jehly cvakat (snazi se davkovat plivo, i kdyz motor stoji, mel by spravne bezet). Cvakat musi obe dve jehly.
Volne draty mohou byt natazeny pro variantu auta s jinym karburatorem.Jirka 2104 píše: - v motorovém prostoru žádná odpojená hadička, dva volné dráty, protějšek nenalezen
Pokud jsou ve konektoru RJ tyto dva volne draty propojeny, pak se jedna o vodice k cidlu teploty katu. Jsou varianty s cidlem a bez cidla. Mas bez cidla, ivo ma taky bez cidla.Jirka 2104 píše: - připojení řídící jednotky vizuálně v pohodě, dva volné dráty s konektorem, opět nemohu
najít kam patří
VAZ 2104 1.3 1989