Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Majo » pon lis 26, 2007 22:23

nie, jeden imobilizer - jeden cerveny klucik.
a jeden imobilizer sa da sparovat len s jednou RJ, pokial sa nieco posere musi sa menit vsetko...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod jano » pon lis 26, 2007 22:29

Majo píše:nie, jeden imobilizer - jeden cerveny klucik.
a jeden imobilizer sa da sparovat len s jednou RJ, pokial sa nieco posere musi sa menit vsetko...

prišiel mail?
Imobilizer ak je v režime tech. prehliadok možno vymeniť aj RJ. Vtedy nemusia byť spárované.
jano
 
Příspěvky: 20
Registrován: pon led 15, 2007 21:19

Příspěvekod Majo » čtv lis 29, 2007 12:16

Poslušne hlásim:

Úspešne sa mi podarilo spojiť s počítačom!
Za použitia kábla(konkrétne tohto objednaného z Motodiag-u ), starého notebooku so sériovým portom a nainštalovaným českým Windowsom98. Software som skúšal každý, čo sa mi dostal pod ruku, no víťazne fungoval iba jeden. Ide o program ICD 1.2.0.1 stiahnutý z http://www.chiptuner.ru , konkrétne sťahujte tu .
Bohužiaľ, tento program nie je zrovna kompatibilný so znakovou sadou tohto Windowsu a tak väčšina je ozaj rozsypaný čaj. Hlavné je, že s tým viem čítať chybové kódy a mazať ich z pamäte.

Dôležité: Imobilizér nie je na komunikáciu potrebné uviesť do servisného režimu.


___________________________________________
moje konkrétne zistenie je, že som si tipol správne - pri montáži vstrekovačov LPG použili malé trysky a pod záťažou je vo valcoch chudobná zmes.
P0171 - fuel trim too lean
P1602 - čo to k sakru je??

našiel som len túto stránku s chybovými kódmi: http://2a2.ru/vaz/obd2.html
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod zelvotron » čtv lis 29, 2007 13:34

Majo, gratuluju k vítězství nad diagnostikou ! :hiding: :thumbup: :D

Podle mejch zdrojů je 1602 nízky napětí, ale ta chyba s nízkým napětím je tam asi dvakrát a těžko říct co která přesně znamená, no zkusil bych ho změřit voltmetrem, třeba se na něco přijde.

http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=126197#126197
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod dusin » čtv lis 29, 2007 13:54

Panebože,podle té diagnostiky ta věc dokáža pálit až do dvanácti válců :shock: A řídit se i podle údajů turbodmychadla :shock: Sakra šok.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
dusin
 
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl

Příspěvekod Petr HC » stř pro 05, 2007 11:13

zelvotron píše:Majo, gratuluju k vítězství nad diagnostikou !

Podle mejch zdrojů je 1602 nízky napětí, ale ta chyba s nízkým napětím je tam asi dvakrát a těžko říct co která přesně znamená, no zkusil bych ho změřit voltmetrem, třeba se na něco přijde.


Pro Zelvotrona"

Podle mne je problém ve stárnoucí akumulátorové baterii . Chyba 1602 znamená pokles napájecího napětí řídící jednotky (ŘJ) - tedy poles 5 V stabilizovaných v ŘJ .
Stabilizátor v ŘJ potřebuje ke své bezchybné funkci min cca 6 V . K tomuto poklesu snadno dojde při startování ztuhlého motoru starším akumulátorem . Pokud tento pokles netrvá dlouho ,dojde k záznamu zmíněné chyby do paměti ŘJ .Při delším trvání může dojít k resetu ŘJ .

P.S. Voltmetrem tento problém nenaměříš .Musel bys použít velmi rychlý zapisovač ,nebo paměťový osciloskop.
S pozdravem
Petr HC
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod zelvotron » stř pro 05, 2007 21:27

Aha, myslel sem, že se jedná o napětí v "palubní síti" (teda 12/14V), no pokud se jedná o napětí řj, tak tam toho opravdu multimetrem asi moc nezměří :-) .
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Majo » stř pro 05, 2007 22:09

kazdopadne u mna to starnucou baterkou nebude - ma asi 2 mesiace, je to 77cka, nikdy nebola vybita pod hodnotu 12,5V....
maximalne som to mohol nejak zmagorit odpojenim baterky, ktore som par krat prevadzal za ucelom resetu RJ...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Petr HC » čtv pro 06, 2007 13:42

Pro "Zelvotrona"
pokud by se jednalo o pokles napětí v palubní (bortovoj) síti byl by hlášen kód P0560 nebo P0562 .Voltmetrem můžeš zkusit měřit napětí na baterii při startování .Zde by nemělo (při běhu starteru) klesnout pod 7 až 7,5 V .
Pro "Majo"
Pokud jsi prováděl reset odpojením akumulátoru a nevyčkal jsi alespoň 3 minuty s odpojeným akumulátorem, mohlo dojít k tomu, že se RAM paměť chyb nevymazala,
poněvadž po dobu min. 1 minuty bývá zálohována velkokapacitním kondenzátorem , právě proto ,aby při krátkodobém poklesu napětí kdekoli neztratila svůj obsah .
Zdravím
Petr HC
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Majo » čtv pro 06, 2007 19:51

3 minuty som nikdy necakal...
maximalne 30sekund-1minutu...
kontrolka check engine zhasla aj po dobe dlhsej ako 30s...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Petr HC » sob zář 06, 2008 15:13

Tak jsem se během prázdnin trochu zabýval diagnostikou ŘJ MP.07H vozů Lada 211x a za částečný úspěch považuji to, že umím přečíst 70 parametrů motoru (doufám ,že je v pořádku a dobře zaběhnutý za těch 18000 km) v různých režimech chodu .Problém je však v tom , že originál programu ICD byl psán v angličtině a ani ruští programátoři si zřejmě nevěděli rady s přesným překladem některých parametrů , tak je nechali anglicky . Proto prosím ,kdo z Vás perfektně ovládáte TECHNICKOU angličtinu (angličtináři ze školy si s většinou technických výrazů nevědí rady), jestli byste opravili v příloze 1 řádky začínající velkým písmem . Pro porovnání je v prvém sloupci originál z pgm ICD . Ruské názvy jsem doufám přeložil dobře ,ale i zde se mohly vyskytnout chyby ,takže i zde je pole možností pro TECHNICKÉ ruštináře . Celou opravenou tabulku bych chtěl přivézt do Jedovnice .
Příloha 1 – originální a přeložené názvy parametrů
Příloha 2 – ukázka tabulky parametrů
Přílohy
Preklad.xls
(24 KiB) 516 krát
param_uk.xls
(16 KiB) 412 krát
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Majo » stř zář 10, 2008 11:44

s technickymi vyrazmi sice moc neporadim, ale zaujima ma ci to chcete cele prepisat priamo v programe ICD, alebo len vytlacit tabulku a pouzivat ju ako slovnik... V tom prvom pripade by to bolo zaujimave aj pre tych, ktory nedokazali presvedcit cesky windows na azbuku. Napriklad mne azbuku zobrazuje normalne iba v textovych editoroch, pripadne prehliadaci. Priamo v programe je to same "???? ???? ??????? ???"...
pripadne nasli ste niekde anglicku verziu ICD, ktora by fungovala s MP7.0?
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Petr HC » stř zář 10, 2008 18:08

Majo , dík ,že jsi se ozval ,už jsem myslel, že majitelé 211x to vzdali nebo ,že (a to by bylo nejlepší) vozy této řady jsou tak spolehlivé ,že ani diagnostiku nepotřebují . Ale k Tvému pčíspěvku : V současnosti mi jde skutečně spíše o ten překlad technických výrazů ,jak jsem psal .Že musí existovat originál ICD v angličtině jsem vydedukoval zobrazením . exe souboru v různých debuggerech . Bohužel ruština je zde rovněž interpretována nečitelně . Jasné je jen to ,že azbuka je zobrazena jako znaky ASCII s hodnotou EO až FF hex . To je ale zatím vše . Této tabulce jsou ve Windows přiřazeny nečitelné znaky , které se v editorech skutečně zobrazují jako ????????? . Pokud by se někomu podařilo najít , kde tato tabulka je (bude to zřejmě v některé z knihoven .dll ) a nahradit ji ,bylo by asi zpola vyhráno .
P.S. Takže počítačoví odborníci – volné pole působnosti . Ale raději bych nejdříve ty překladatele a to i k předešlému tematu promýváni vzduchové váhy . V žádném R-Č slovníku z cca 6ti jsem nenašel výrazy psané velkým písmem .
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Petr HC » čtv zář 25, 2008 06:20

Petr HC píše:raději bych nejdříve ty překladatele a to i k předešlému tematu promýváni vzduchové váhy . V žádném R-Č slovníku z cca 6ti jsem nenašel výrazy psané velkým písmem .

Překladatelé - nehlaste se všichni ! (Zatím žádná odezva) . Ještě připomenu , že se jedná i o tabulku z 06.září 2008 .
P.S. Radku MB , došel Ti můj mail ?
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod zelvotron » čtv zář 25, 2008 07:45

Před časem jsem sem dával přeloženou tabulku závad, třeba by se v tom nechalo něco najít ;)

http://forum.ladaklub.com/download.php?id=8678
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků