Motory FIAT DOHC 8V - aneb všechno co o ních víme.
Moderátor: Moderátoři
- Franke
- Příspěvky: 3
- Registrován: čtv říj 04, 2007 19:39
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím všechny maniaky do Fiat DOHC. Mám sice jiný auto ale stejný srdce (Fiat DOHC 8V). Letošní zimu jsem se rozhodl ke svému motoru připojit pár dalších koní. Je tady někdo, kdo těmto motorům rozumí? Moje auto je osazeno motorem 2,0l, karburátor Weber 34 DMTR.
PS: jestli to někoho zajímá, jak taky může probíhat renovace, podívejte se sem: www.foto-banka.info/lancia
PS: jestli to někoho zajímá, jak taky může probíhat renovace, podívejte se sem: www.foto-banka.info/lancia
Lancia Beta Coupe 1974
- VaSek
- Příspěvky: 227
- Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
- Bydliště: Dvůr Králové
- Kontaktovat uživatele:
Upravy s nejlepsim pomerem cena/vykon prilblizne:
Ladeny vyfuk 4-2-1 a plno pruchodny tlumic i reznonator.
Karburatory 2xWeber IDF 40 - downdrafty - priznivy pomer mezi vykonem a spotrebou
nebo Webery DCOE 40 ci 45 sidedraft - to je reseni na vykon
Pak upravy hlavy a to vetsi ventily a zvetseni prurezu kanalu, ale ne bezhlave
Ostrejsi vacka.
Zvysovani komprese (Hi-comp pisty s vysokym domkem), zvysovani objemu (prevrtani na 85mm) lesteni kliky a odlehceni setrvaku.
Jinak dvoulitr je kuli vetsimu zdvihu spis svym charakterem motor na kroutak. Pokud chces motor hnat do otacek dela se i uprava downsize - do dvoulitru se da klika z 1800 a delsi ojnice.
P.S.
Vetsinou jsou to informace pozbirane na en forech. Sice sam jedno DOHC prohanim, ale upravy se teprve chystaji. Prakticke zkusenosti mam jenom s ladenim Lady
Koukam ze jsi z HK, to je kousek ..
Ladeny vyfuk 4-2-1 a plno pruchodny tlumic i reznonator.
Karburatory 2xWeber IDF 40 - downdrafty - priznivy pomer mezi vykonem a spotrebou
nebo Webery DCOE 40 ci 45 sidedraft - to je reseni na vykon
Pak upravy hlavy a to vetsi ventily a zvetseni prurezu kanalu, ale ne bezhlave
Ostrejsi vacka.
Zvysovani komprese (Hi-comp pisty s vysokym domkem), zvysovani objemu (prevrtani na 85mm) lesteni kliky a odlehceni setrvaku.
Jinak dvoulitr je kuli vetsimu zdvihu spis svym charakterem motor na kroutak. Pokud chces motor hnat do otacek dela se i uprava downsize - do dvoulitru se da klika z 1800 a delsi ojnice.
P.S.
Vetsinou jsou to informace pozbirane na en forech. Sice sam jedno DOHC prohanim, ale upravy se teprve chystaji. Prakticke zkusenosti mam jenom s ladenim Lady
Koukam ze jsi z HK, to je kousek ..
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
- Franke
- Příspěvky: 3
- Registrován: čtv říj 04, 2007 19:39
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Zatím mám laděný výfuk 4-2-1 s plně průchozím výfukem. Člověk, který mi to prodal tvrdil, že to má ostrou vačku (nevím, neměl jsem možnost porovnat s originální) a jsou tam písty s profilovaným povrchem - taky nevím jestli je to originál. jinak ten setup s 1800 klikou jsem už někde slyšel. Motory 1600 (novější), 1800 a 2000 mají stejné vrtání, prý je to docela mazec. Jinak mám k dispozici ještě jeden motor 1600 DOHC 108 PS, s kompresí 9,8:1, ale ten má ještě vrtání 80mm takže z něho nepoužiju nic. Kdyba měl někdo zájem, možná bych se s ním domluvil na prodeji, nebo výměně. Ty vebery DCOE chci určitě, ale zatím vyčkávám na výhodnou nabídku.VaSek píše:Upravy s nejlepsim pomerem cena/vykon prilblizne:
Ladeny vyfuk 4-2-1 a plno pruchodny tlumic i reznonator.
Karburatory 2xWeber IDF 40 - downdrafty - priznivy pomer mezi vykonem a spotrebou
nebo Webery DCOE 40 ci 45 sidedraft - to je reseni na vykon
Pak upravy hlavy a to vetsi ventily a zvetseni prurezu kanalu, ale ne bezhlave
Ostrejsi vacka.
Zvysovani komprese (Hi-comp pisty s vysokym domkem), zvysovani objemu (prevrtani na 85mm) lesteni kliky a odlehceni setrvaku.
Jinak dvoulitr je kuli vetsimu zdvihu spis svym charakterem motor na kroutak. Pokud chces motor hnat do otacek dela se i uprava downsize - do dvoulitru se da klika z 1800 a delsi ojnice.
P.S.
Vetsinou jsou to informace pozbirane na en forech. Sice sam jedno DOHC prohanim, ale upravy se teprve chystaji. Prakticke zkusenosti mam jenom s ladenim Lady
Koukam ze jsi z HK, to je kousek ..
Mimochodem, kdyby někdo prodával už udělaný polozávodní nebo závodní motor, tak ať se mi ozve, určitě bych to uvítal, než to skládat od A do Z.
Lancia Beta Coupe 1974
- VaSek
- Příspěvky: 227
- Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
- Bydliště: Dvůr Králové
- Kontaktovat uživatele:
Tak teď je důležitý si říct kam výkonově míříš a kolik na to obětuješ financí.
Ten dvoulitr je schopen na Weberech 45 DCOE, vackou 270st., a vyfukem jaky mas max 140 - 150Hp. Pro vrtani 84-85mm jsou asi 4 typy pistu - rovny, s domkem cca 1,5mm, 5,4mm a 8mm. Ten s 8mm domkem (z Fiatu 132 1800 GLS) dava na dvoulitru KP kolem 10,5-11.
Pokud bys chtel vic koni, bude potreba podstatne narocnejsi upravy. Tj. dostat se na vyssi otacky. Na bloku to znamena vymena hlavnich a ojnicnich lozisek za TriMetal - snaseji trvale vyssi otacky. Dale odlehceni kliky - odbrouseni veskeryho masa, ktery tam je navic. Ojnice bud upravit standartni - odlehcit, vylestit, nebo pouzit jine lehci H-ckove a odlehcit setrvacnik.
No a nejvic prace bude na hlave (tvrdsi ventilove pruziny, uprava kanalu). Jako vhodna vychozi hlava pro upravy se jevi z Regaty 100s (ma vetsi saci ventily 43,5mm), ale je na ni spousta prace s rozsirovanim kanalu. Nevim jestli nekdo v cechach dela prutokove testy - tj. kdyz se upravuje prutokovy profil kanalu, tak se testuje jaky to ma dopad na prutok vzduchu. Zaroven se zajisti stejny prutok pro vsechny valce.
Ten dvoulitr je schopen na Weberech 45 DCOE, vackou 270st., a vyfukem jaky mas max 140 - 150Hp. Pro vrtani 84-85mm jsou asi 4 typy pistu - rovny, s domkem cca 1,5mm, 5,4mm a 8mm. Ten s 8mm domkem (z Fiatu 132 1800 GLS) dava na dvoulitru KP kolem 10,5-11.
Pokud bys chtel vic koni, bude potreba podstatne narocnejsi upravy. Tj. dostat se na vyssi otacky. Na bloku to znamena vymena hlavnich a ojnicnich lozisek za TriMetal - snaseji trvale vyssi otacky. Dale odlehceni kliky - odbrouseni veskeryho masa, ktery tam je navic. Ojnice bud upravit standartni - odlehcit, vylestit, nebo pouzit jine lehci H-ckove a odlehcit setrvacnik.
No a nejvic prace bude na hlave (tvrdsi ventilove pruziny, uprava kanalu). Jako vhodna vychozi hlava pro upravy se jevi z Regaty 100s (ma vetsi saci ventily 43,5mm), ale je na ni spousta prace s rozsirovanim kanalu. Nevim jestli nekdo v cechach dela prutokove testy - tj. kdyz se upravuje prutokovy profil kanalu, tak se testuje jaky to ma dopad na prutok vzduchu. Zaroven se zajisti stejny prutok pro vsechny valce.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Vašku když už tady tak hezký rozebíráš tyhle motory do podrobností, tak mám na tebe otázečku! Mám doma ještě jednu hlavu navíc a chtěl bych jí udělat generálku, tak se chci optat, jestli hlava s označením FIAT 124 AC ( mám ji z bloku FIAT 125 A - 80 x 80 ) bude pasovat i na motor o objemu 1800 nebo 2000 cm3. Jde mi o to, jestli to má cenu.
- VaSek
- Příspěvky: 227
- Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
- Bydliště: Dvůr Králové
- Kontaktovat uživatele:
Hlava z bloku 125(1608) se od hlavy z typu 132 (1786, 1995 i 1592) lisi vodnim plastem. Pry se to da zavarit a znovu vyvrtat na spravnych mistech, ale neziskas tim zadnou extra vyhodu krome o fous vetsiho KP v radu desetin.Štěpán Getsko píše:Vašku když už tady tak hezký rozebíráš tyhle motory do podrobností, tak mám na tebe otázečku! Mám doma ještě jednu hlavu navíc a chtěl bych jí udělat generálku, tak se chci optat, jestli hlava s označením FIAT 124 AC ( mám ji z bloku FIAT 125 A - 80 x 80 ) bude pasovat i na motor o objemu 1800 nebo 2000 cm3. Jde mi o to, jestli to má cenu.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
- VaSek
- Příspěvky: 227
- Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
- Bydliště: Dvůr Králové
- Kontaktovat uživatele:
Tomu rozumim, ale neni to nejlepsi napad. Krome jiz zminovanych obtizi, Fiat hlavy postupne vylepsoval, takze novejsi hlavy jsou uz v zakladu lepsi (co se tyce tvaru a prumeru kanalu) nez nejstarsi z 125.Štěpán Getsko píše:Mně šlo o to, udělat generálku hlavy, a až bych si sehnal dvoulitra, tak bych jenom na něm udělal blok a kliku s pístama. Abych toho neměl najednou moc.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
- Petanek2101
- Příspěvky: 1106
- Registrován: sob bře 04, 2006 16:56
- Bydliště: Trutnov
- Kontaktovat uživatele:
http://uk.youtube.com/watch?v=X-6SguDEw ... re=related
toto je mazec,a ty zvuky co vydava
toto je mazec,a ty zvuky co vydava
Mno a už je po bastlu,ať jsou mu hutě lehké.
Hm, kdybys jezdil na Usteckou 21, taks ji tam minulej rok videl A navic tohle auto nejezdi, ale poskakuje po trati, jak nekdo z divaku trefne poznamenalPetanek2101 píše:http://uk.youtube.com/watch?v=X-6SguDEw ... re=related
toto je mazec,a ty zvuky co vydava
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Calling name Bastl One