No nevím nevím... Možná jinde je to horší, já znám vozidla 810 z DKV Praha a ty s údržbou problémy zřejmě nemají, protože nic takového jsem za celá léta cestování vlakem nezažil. Jediné, co jsem zažil, že na trati do Světlé ve Hvězdonicích vypadlo táhlo k ovládání plynu z plynové páky a tak to fíra s výpravčím spravovali a spravili.
Nejhorší 810 rozhodně není, nejhorší není nic. Je to vozidlo na krátké tratě a tomuto je konstrukce přizpůsobena. To, že dráhy je tahají po nevhodných výkonech, to už není věc motoráku.
Když si taky člověk uvědomí, že tento motorák tahá motor a převodovka z autobusu Karosa ŠM 11, který je téměř o jednonásobek lehčí při pohotovostní hmotnosti, tak na něj nejde říci jediné špatné slovo. Převodovka Praga 2M70 je prý poruchová... Já se tomu rozhodně nedivím, když menič v této převodovce musí zvládat rozjezd i 2 připojených (a obsazených) vagonů a vsadím se, že ani údržba motoru, převodovky a dalších ústrojí není na 100% tak častá a řádná, jak ji předepisuje výrobce.
Estetický "problém" je v tom, že jakýkoliv jiný motor na světě po takovéto dřině se brzy celý rozsype a už ani není zapotřebí ho startovat, ale Liazka pokaždé naskočí a odjede.
Liazácké motory, převodovky Praga 2M70 a všechny osmsetdesítky by zasloužily jen samé zlaté medaile za spolehlivost a výdrž v nedobrých podmínkách a vy takhle?