Geometrie
Moderátor: Moderátoři
Romane, musím oponovat - takovou kravinu slyším poprvé v životě!!!!!
Pokud je u čísla (hodnoty sbíhavosti) kladné znaménko, jedná se vždy o sbíhavost (při pohledu shora se přední části kol přibližují a zadní jsou více od sebe). Nikdy to nemůže být jinak!!!
Pracoval jsem několik let v servisech, kde se geometrie běžně měřila a na těchto zařízení jsem pracoval denně. Ve všech příručkách, softwaru i specializované literatuře se kladná hodnota sbíhavosti označuje "+". Pokud se jedná o rozbíhavost (moc vozidel ji nemívá), hodnota se označuje jako negativní, tedy znaménkem "-" nebo písmenkem "N".
LADA se zadním pohonem má určenu sbíhavost 4 mm (což odpovídá cca 0°35') a tato čísla budou vždy opatřena znaménkem "+".
V anglicky psané literatuře se uvádí "P = Toe-in (N = Toe-out)", přeloženo "pozitivní hodnota = SBÍHAVOST (negativní hodnota = ROZBÍHAVOST)".
O tomto nehodlám diskutovat, prostě to tak je. Tohle byla, Romane, střela úplně mimo terč.
Pokud je u čísla (hodnoty sbíhavosti) kladné znaménko, jedná se vždy o sbíhavost (při pohledu shora se přední části kol přibližují a zadní jsou více od sebe). Nikdy to nemůže být jinak!!!
Pracoval jsem několik let v servisech, kde se geometrie běžně měřila a na těchto zařízení jsem pracoval denně. Ve všech příručkách, softwaru i specializované literatuře se kladná hodnota sbíhavosti označuje "+". Pokud se jedná o rozbíhavost (moc vozidel ji nemívá), hodnota se označuje jako negativní, tedy znaménkem "-" nebo písmenkem "N".
LADA se zadním pohonem má určenu sbíhavost 4 mm (což odpovídá cca 0°35') a tato čísla budou vždy opatřena znaménkem "+".
V anglicky psané literatuře se uvádí "P = Toe-in (N = Toe-out)", přeloženo "pozitivní hodnota = SBÍHAVOST (negativní hodnota = ROZBÍHAVOST)".
O tomto nehodlám diskutovat, prostě to tak je. Tohle byla, Romane, střela úplně mimo terč.
Naposledy upravil(a) Marek dne pon lis 20, 2006 14:27, celkem upraveno 3 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Nemo, nevím, jak jsi přišel na to, že přední náhon má rozbíhavost !!!!! To je druhá kravina v této diskusi - to totiž nikdy neplatilo a rozhodně to není pravda ani z poloviny.Nemo píše:a když tam bude třeba -2, tak v tom jasně vidim přední náhon s rozbíhavostí.
Převážná většina vozů značky VW, škodovky od modelu Favorit dále až po Roomster a drtivá většina vozidel jiných značek s předním pohonem, mají přední nápravu, která se SBÍHÁ!!! Má tedy sbíhavost (uváděnou v kladných hodnotách "+"), nikoli rozbíhavost.
V anglicky psané literatuře se uvádí "P = Toe-in (N = Toe-out)", přeloženo "pozitivní hodnota = SBÍHAVOST (negativní hodnota = ROZBÍHAVOST)".
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Termín rozbíhavost se nevyskytuje celkem logicky, protože se jedná o zápornou hodnotu sbíhavosti, proto znaménko "-". Romane, Vaše tvrzení si proto jednoznačně protiřečí - tímto se to prokázalo jako nevyvratitelné !!!Roman píše:Na ziadnom protokole z merania sa rozbiehavost, alebo rovnobeznost nevyskytuje. Ale to len aby rec nestala....
A pokud má Dacia 1310 Vámi uváděnou hodnotu nastavení 0+2mm, jedná se jednoznačně o SBÍHAVOST +1mm v toleranci 1mm (stejně tak to má např. Favorit či Felicia). Kdyby se mělo jednat o rozbíhavost, muselo by být uvedeno např. 0-2mm.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Geometrie
Pristi tyden chci jet na geometrii kol, mam dva dotazy:
1. mam nechat prezuti na zimaky az po geometrii nebo je to jedno? Jsou v horsim stavu nez letni a mozna i trochu min vyvazene, tak nevim jak moc ji muze ovlivnit
2. jaky je rozdil mezi laserovou geometrii a tou "normalni"? A co si vybrat? Co vsechno mi udelaji?
Pripadne jestli se na to nevykaslat a nenechat az na jaro, ale mam novy tlumic tak myslim ze by to nebylo od veci. Nicmene kdyz jedu a pustim volant nikam se nestaci, pokracuji porad rovne...
1. mam nechat prezuti na zimaky az po geometrii nebo je to jedno? Jsou v horsim stavu nez letni a mozna i trochu min vyvazene, tak nevim jak moc ji muze ovlivnit
2. jaky je rozdil mezi laserovou geometrii a tou "normalni"? A co si vybrat? Co vsechno mi udelaji?
Pripadne jestli se na to nevykaslat a nenechat az na jaro, ale mam novy tlumic tak myslim ze by to nebylo od veci. Nicmene kdyz jedu a pustim volant nikam se nestaci, pokracuji porad rovne...
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
hlavne by si mal mat rovne disky, na pneu snad az tak nezalezi...
rozdiel medzi laserovou a normalnou? neviem, zalezi od ludi co to obsluhuju, na laserovke mi to nikdy nevedeli spravit, za to chlap co ma klasicku geometriu mi to nastavil perfektne... ale ten by to zrejme vedel aj s tou laserovou...
rozdiel medzi laserovou a normalnou? neviem, zalezi od ludi co to obsluhuju, na laserovke mi to nikdy nevedeli spravit, za to chlap co ma klasicku geometriu mi to nastavil perfektne... ale ten by to zrejme vedel aj s tou laserovou...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Jaký je rozdíl mezi laserovou a normální? Hlavně v ceně!
Kvalita práce záleží pouze na obsluze.
Kvalita práce záleží pouze na obsluze.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
na gumách nezáleží ty muzou mít třeba boule ale mněly by bejt stejný rafky a meměly by moc házet. a rozdíl mezi klasickou optickou a lejzrovkou(která stejně ani lejzrovka neni funguje to na infr červeny bázi jinak bych byl už slepej )je vlastne jenom v rychlosti a snadnosti měření zbytek je na obsluze což bejvá největší problém ale je ještě několik ruznejch způsobů měření nejnovější hit je 3D ale na tu moc nenarazíš ono kdo by si koupil mašinu za mega
Oki je mi to jasny, zkusim najit nejakou slusnou firmu v Praze. Jeste jedna vec, menil jsem na LP strane tlumic (bouracka) ale na prave jsem se na to vykaslal (nebyly ted penize a ani cas), predpokladam ze ohledne serizeni to nebude problem? Vim ze to neni uplne idealni ale necham dalsi vymenu na pristi rok...
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
to že jsi vymněnil jeden tlumič je bez problémů akorát až budeš mněnit druhej tak by jsi mněl geošku udělat znova ono vlastně při jakym koliv zásahu do nápravy. důležitý je aby si mněl dobrý kuláky a aby po nehodě nebyla ohlá spojovačka pak je to honka seřídit. jestli chceš tak zavolej na 777 015 076 je to číslo na šéfovou ta ti řekne kdy by to šlo udělat těd máme trochu blázinec. jo a jsme na Sobíně to je kousek od zličína
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
kolik tak stojí řádově geometrie? hrozně mi to táhne doprava.
zde
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....
Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....
Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele: