Ozon

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Ten karburátor jsem viděl, ale byl vymontovaný z auta.
Cory
Příspěvky: 11599
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

A neviete kedy sa ten karb montoval?Zaujima ma to,lebo napr. v mojom manuali z roku 84 nie je ziadna zmienka o sytici :idea:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Miči

Příspěvek od Miči »

tak když už jsem našel téma Ozon (totiž asi trpím poruchama vidění či co, sem to téma nemohl najít) tak bych se chtěl taky trošku optat. Mám prakticky úplně novej Ozon, dvoukomorák s ekonomizérem. Nejsem schopen z literatury pochopit jak to mám nastavit - nemohl by mi tu někdo vysvětlit nastavení toho karburátoru? Myslím trošku polopaticky. Mám 2105 1300S. PS díky moc mi to pomůže
Cory
Příspěvky: 11599
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Najprv skontroluj vlasovu volu klapiek-to je zaklad. Potom nastav mnozstvo zmesi na cca 4,5-5 ot a bohatost na cca 3-3,5 ot.. Tak by ti to malo chytit.musis nechat motor zahriat na prevadzkovu teplotu a mozes zacat nastavovat. Najprv vsak musis mat v poriadku zapalovanie - odtrh, predstih, sviecky, kable,... Potom skrutkou mnozstva nastavis volnobezne otacky. potom prejdes na skrutku bohatosti a hladas miesto, kde motor bezi najlahsie a nakoniec upravis volnobezne otacky mnozstvom zmesi. Po prudkom pridani sa nesmie motor pridusit. Pokial ano, tak trosku otacaj skrutkou bohatosti dolava a malo by to prestat. Neviem ako ostatni,ale ja to nastavujem takto a emisie su v pohode a papa to normalne (aj pod 7 niekedy :wink: )
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

No jediny, co Ti muzu poradit je to, ze ja mam nastaveno na tom sroubu smesi (ten naproti tobe primo, kdyz stojis z pravy strany auta na jeden a puj otacky a ten co je sikmo jakoby k baterce mam na 4 otacky.
Cory
Příspěvky: 11599
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

ten, co je kolmo na pozdlznu os auta je mnozstvo zmesi a ten,co je sikmo, to je bohatost. Mam to nastavene podobne ako Jelen, ale kazdy motor chce nieco ine.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

kazdy motor chce nieco ine
to je pravda, my mame 1500 a Ty mas 1300, typoval bych ze tak o ctvrt otacky na kazdym min. Ale podle zvuku motoru to bude nejjistejsi.

Jeste se chci zeptat ja :) :
Docela dost mi kolisaj otacky a pri jizde to trochu skube, karburator jsem rozebiral a cistil, je asi rok starej. Taky nechce moc drzet volnobeh. Ani jeden ze sroubu na karburatoru nereaguje na volnobeh, jak se tedy serizuje?? (zlatej Weber, asi se k nemu vratim)
Cory
Příspěvky: 11599
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Bud ti to chyta falosny vzduch, alebo mas velmi pootvorenu klapku.Ja som mal klapku nastavenu tak, ze ked som uplne zatocil skrutku mnozstva,tak sa to veselo tocilo dalej a predstih po nastartovani vyskocil na 20°. Alebo mas upchaty nejaky kanalik.A co ekonomizer?mas ho?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Ne, je bez ekonomizeru, falesny vzduch neprisava, ma nova tesneni a kdyz jsem ho daval na auto, podmaznul jsem ho jeste trosicku vazelinou. Kdyz zatocim sroubek smesi, take se vesele toci dal. S predstihem nehyba, protoze tam mam stary rozdelovac bez podtlaku.

ale to by nevysvetlovalo cukani za jizdy. Kdyz povytahnu trosicku sytic, tak to prestane, kdyz ho vytahnu vic, tak to znova cuka. Ale podotykam, ze jsem karburator cistil a ani pred cistenim v nem zadna spina nebyla.
Cory
Příspěvky: 11599
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

ja by som ho prefukol a nastavil znovu-praca na polhodku :D Mne to pocas jazdy trhalo asi pri 40-60km/h po prudsom pridani.Potom som prefukol a nastavil a ide v pohode.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

prace na pulhodinku to sice je, ale nemam cim ho profouknout. No uvidim, jak se bude chovat, treba se sam polepsi, jak je to u myho zigula zvykem :-D
Cory
Příspěvky: 11599
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Ja som ho prefukoval pumpou z auta-teda ja som drzal a kamarat makal :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Cory píše:Ja som ho prefukoval pumpou z auta-teda ja som drzal a kamarat makal :mrgreen:
Dobrej nápad, taky tak udělám :mrgreen:
Cory
Příspěvky: 11599
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Mna uz ten Ozon v poslednom case tak na...l, ze som ho rozobral do poslednej skrutky (aj klapky a osky som povyberal) a poskladal ho spat a hla-teraz maka najlepsie :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
janci
Příspěvky: 237
Registrován: stř úno 07, 2007 18:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od janci »

Miči píše:tak když už jsem našel téma Ozon (totiž asi trpím poruchama vidění či co, sem to téma nemohl najít) tak bych se chtěl taky trošku optat. Mám prakticky úplně novej Ozon, dvoukomorák s ekonomizérem. Nejsem schopen z literatury pochopit jak to mám nastavit - nemohl by mi tu někdo vysvětlit nastavení toho karburátoru? Myslím trošku polopaticky. Mám 2105 1300S. PS díky moc mi to pomůže
Najlepsie bude,ked sadnes do auta, Zaparkujes to na Emiske,a nepojdes na emisnu,ale das si nastavit karburator. Pretoze to ty nikdy tak nenastavis ako oni cez ten pristroj.(Aj som vedel presny nazov,ale nebudem radsej pisat bludy).
Mne to u nas nastavi do 150sk. a mam klud,ziadne stelovacky.

Sam to jednoducho bez toho pristoja dobre nenastavis.
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“