VAZ 2106
Moderátor: Moderátoři
VAZ 2106
Zdravím všechny Ladovkáře do všech koutů naší země a všem přeju, ať jim jejich krásné autí dělají jen radost, stejně jako mě.
Chvíli jsem váhal dát další Ladovku na Ladafórum, aby si někdo nemyslel, že jsem blázen (vlastním již 3), ale zároveň mi přišlo líto nepodělit se s Vámi o zážitky s novým vozem.
A také dalším důvodem je, že v kulaté řadě není věnována hlavní samostatná kapitola VAZu 2106.
A teď už k Ladě. Pořídil další, tentokrát ale již poslední LADu 1600 a proto bych se chtěl s Vámi podělit o pár foto a pár zážitků. Některé fotky jsou z hráze Rožmberského rybníka u Třeboně.
Protože vlastním jen 2103(bílá)a 21061(žlutá), vždy bylo mým snem mít celou řadu včetně 2106 a ten sen jsem si nyní splnil.
Také poznat rozdíly mezi jízdními vlastnostmi obou typů (rychlejší převodovka 1,2,3, vyšší výkon) byly vždy pro mne velkým lákadlem. Jen sehnat zachovalou 2106 bylo téměř nemožné.
A tu se stalo, že jsem objevil nenápadný inzerát na Ladu 1600 v bezvadném stavu z roku 1987. Rok výroby byl podezřelý, později mi bylo upřesněno na 1979.
Údaje k autu: VAZ 2106, 1979, bílé barvy, 38000 km, původní stav i pneu ojeté více než z poloviny (ty jsem ale již vyměnil, neboť auto skákalo a plavalo), béžový nádherný interiér, původní modré potahy jsem sundal). Vše jak nové.
Auto bylo jeté každý rok pouze 14 dní v létě, neboť jej vlastnil chudý člověk, který žije až doposud sám a celý rok šetřil do prasátka, aby po té jel na dovolenou do zahraničí (rozpis jízd a tankování mám přislíben, že mi bude dodán). Miloval hory a spal v autě. Byl na vše velmi pečlivý. Na dotaz, proč si kdysi koupil právě toto jedno z nejdražších aut sdělil, že měl velký požadavek na prostor kvůli potravinám a komfort). A jak bylo možné, že mohl za dřívějšího režimu vycestovat do zahraničí mi sdělil, že vždy řekl, že žije sám a proto prý nemá kam utéct. A ještě, každá venkovní součástka je označená bílou tečkou, to prý proto, kdyby mu auto v zahraničí přestalo jet a musel ho tam nechat, aby mu servisy nezaměnily origo součástky. Každopádně velmi zajímavý člověk a vše by bylo ještě na delší povídání.
Stav vozu proto odpovídá takovému zacházení. A ještě, auto nejelo od roku 1992 a už jen stálo v garáži. Tak nebylo nikdy ani na technické. Jinak po celou dobu bylo garážované.
Na ráfkách byla i původní hliníková barva (bez koroze), jen už nebyla tak lesklá, tak jsem je přestříkal.
J
Připojuji neúplný seznam, co vše jsem na autě udělal.
- výměna silentbloku převodovky – původní navulkanizovaná guma změkla od oleje a převodovka sedla na spodní držák a rachotila
- nové těsnění pod víkem motoru
- seřízené ventily (poprvé seřizovány)
- propláchnutí motoru a naplnění novou náplní fridex + voda
- výměna oleje v převodovce, rozvodovce
- utažení ruční brzdy
- výměna brzdové kapaliny včetně odvzdušnění
- výměna spojkové kapaliny
- utažení primárního řemínku
- výměna motorového oleje
- vzduchového filtru
- výměna svíček za nové
- nové kabely z rozdělovače ke svíčkám
- nové víčko nádrže (zamykací FAB)
- nový kryt rezervy (kožuch), původní byl trochu zčernalý od styku pneu s koženkou
- výměna popelníku za nový - typ 2103
- výměna ozdobné chromované lišty pod popelníkem za chromovanou typ 2103
- výměna plastového krytu autorádia za ozdobný v hliníkovém rámečku
- výměna krytu repro na autorádio za nový (měl jsem v ND)
- montáž nové mlhovky, včetně nové instalace s oranžovým spínačem (vedle spínací skřínky)
- nalepení nové CZ za sklo
- montáž nových dvou předních pneu (OR34)
- montáž zadních bočních blikačů, včetně propojení elektriky, vše bylo již připravené z výroby jen zbývalo koupit blinkly a použít origu dráty na ladu)
- výměna kondenzátoru za nový
- seřízen odtrh, předstih
- nastříkání ráfků stříbrnou barvou na disky kol
- nové koberečky originál na Ladu typ 2107 – velikost č.2
- namontovaná nové chromovaná koncovka výfuku
- koupen silikonový olej a nastříkány všechny plastové venkovní díly a boky pneumatik
- demontáž výdechů zadní střechy a vyleštění okrajů. Vnitřek mřížky přestříkán opět černě. Původní byly celočerné.
- vyleštění dvou hliníkových podložek pod SPZ
……atd
Ještě mám v plánu udělat nějaké drobnosti (např.ruční umytí celého spodku, aby auto bylo jako z výroby), ale to až v budoucnu. Nyní je auto ve stavu, když jsem již spokojen a dá se garážovat.
Nyní je auto zagarážované a je plánováno s ním jezdit velmi zřídka (do cca 300 km/rok).
Každopádně jsem velice rád, že se mi podařilo zachránit další pěknou Ladu před běžným zacházením a tím i zničením a že už mám konečně celou kulatou řadu.
Jarda1
Chvíli jsem váhal dát další Ladovku na Ladafórum, aby si někdo nemyslel, že jsem blázen (vlastním již 3), ale zároveň mi přišlo líto nepodělit se s Vámi o zážitky s novým vozem.
A také dalším důvodem je, že v kulaté řadě není věnována hlavní samostatná kapitola VAZu 2106.
A teď už k Ladě. Pořídil další, tentokrát ale již poslední LADu 1600 a proto bych se chtěl s Vámi podělit o pár foto a pár zážitků. Některé fotky jsou z hráze Rožmberského rybníka u Třeboně.
Protože vlastním jen 2103(bílá)a 21061(žlutá), vždy bylo mým snem mít celou řadu včetně 2106 a ten sen jsem si nyní splnil.
Také poznat rozdíly mezi jízdními vlastnostmi obou typů (rychlejší převodovka 1,2,3, vyšší výkon) byly vždy pro mne velkým lákadlem. Jen sehnat zachovalou 2106 bylo téměř nemožné.
A tu se stalo, že jsem objevil nenápadný inzerát na Ladu 1600 v bezvadném stavu z roku 1987. Rok výroby byl podezřelý, později mi bylo upřesněno na 1979.
Údaje k autu: VAZ 2106, 1979, bílé barvy, 38000 km, původní stav i pneu ojeté více než z poloviny (ty jsem ale již vyměnil, neboť auto skákalo a plavalo), béžový nádherný interiér, původní modré potahy jsem sundal). Vše jak nové.
Auto bylo jeté každý rok pouze 14 dní v létě, neboť jej vlastnil chudý člověk, který žije až doposud sám a celý rok šetřil do prasátka, aby po té jel na dovolenou do zahraničí (rozpis jízd a tankování mám přislíben, že mi bude dodán). Miloval hory a spal v autě. Byl na vše velmi pečlivý. Na dotaz, proč si kdysi koupil právě toto jedno z nejdražších aut sdělil, že měl velký požadavek na prostor kvůli potravinám a komfort). A jak bylo možné, že mohl za dřívějšího režimu vycestovat do zahraničí mi sdělil, že vždy řekl, že žije sám a proto prý nemá kam utéct. A ještě, každá venkovní součástka je označená bílou tečkou, to prý proto, kdyby mu auto v zahraničí přestalo jet a musel ho tam nechat, aby mu servisy nezaměnily origo součástky. Každopádně velmi zajímavý člověk a vše by bylo ještě na delší povídání.
Stav vozu proto odpovídá takovému zacházení. A ještě, auto nejelo od roku 1992 a už jen stálo v garáži. Tak nebylo nikdy ani na technické. Jinak po celou dobu bylo garážované.
Na ráfkách byla i původní hliníková barva (bez koroze), jen už nebyla tak lesklá, tak jsem je přestříkal.
J
Připojuji neúplný seznam, co vše jsem na autě udělal.
- výměna silentbloku převodovky – původní navulkanizovaná guma změkla od oleje a převodovka sedla na spodní držák a rachotila
- nové těsnění pod víkem motoru
- seřízené ventily (poprvé seřizovány)
- propláchnutí motoru a naplnění novou náplní fridex + voda
- výměna oleje v převodovce, rozvodovce
- utažení ruční brzdy
- výměna brzdové kapaliny včetně odvzdušnění
- výměna spojkové kapaliny
- utažení primárního řemínku
- výměna motorového oleje
- vzduchového filtru
- výměna svíček za nové
- nové kabely z rozdělovače ke svíčkám
- nové víčko nádrže (zamykací FAB)
- nový kryt rezervy (kožuch), původní byl trochu zčernalý od styku pneu s koženkou
- výměna popelníku za nový - typ 2103
- výměna ozdobné chromované lišty pod popelníkem za chromovanou typ 2103
- výměna plastového krytu autorádia za ozdobný v hliníkovém rámečku
- výměna krytu repro na autorádio za nový (měl jsem v ND)
- montáž nové mlhovky, včetně nové instalace s oranžovým spínačem (vedle spínací skřínky)
- nalepení nové CZ za sklo
- montáž nových dvou předních pneu (OR34)
- montáž zadních bočních blikačů, včetně propojení elektriky, vše bylo již připravené z výroby jen zbývalo koupit blinkly a použít origu dráty na ladu)
- výměna kondenzátoru za nový
- seřízen odtrh, předstih
- nastříkání ráfků stříbrnou barvou na disky kol
- nové koberečky originál na Ladu typ 2107 – velikost č.2
- namontovaná nové chromovaná koncovka výfuku
- koupen silikonový olej a nastříkány všechny plastové venkovní díly a boky pneumatik
- demontáž výdechů zadní střechy a vyleštění okrajů. Vnitřek mřížky přestříkán opět černě. Původní byly celočerné.
- vyleštění dvou hliníkových podložek pod SPZ
……atd
Ještě mám v plánu udělat nějaké drobnosti (např.ruční umytí celého spodku, aby auto bylo jako z výroby), ale to až v budoucnu. Nyní je auto ve stavu, když jsem již spokojen a dá se garážovat.
Nyní je auto zagarážované a je plánováno s ním jezdit velmi zřídka (do cca 300 km/rok).
Každopádně jsem velice rád, že se mi podařilo zachránit další pěknou Ladu před běžným zacházením a tím i zničením a že už mám konečně celou kulatou řadu.
Jarda1
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
3 otazky:
1) co je toto? klinovy remen?
3) prezradis cenu za kolko si to kupil?
PS. myslim ze mame krala lesteniek 3ks u jedneho majitela
1) co je toto? klinovy remen?
2) zadny diel vyfuku je kombikovy alebo preco je ta koncovka tak nakrivo?Jarda1 píše:- utažení primárního řemínku
3) prezradis cenu za kolko si to kupil?
PS. myslim ze mame krala lesteniek 3ks u jedneho majitela
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Cena není tajná, bylo to 30000 kč a starý pán moc dobře věděl co má doma. Ale nesmlouval jsem, prostě jsem ji chtěl mít doma. Zadní díl výfuku je jediné co kdysi vyměnil, důvod neznám, protože stav lady je takový, že by mohla v pohodě mít origo výfuk. Jediné co mě napadá, že před dlouhou zahraniční jízdou mu doporučili vyměnit zadní část, aby dojel na jistotu. Možná to vyplynulo z jeho pečlivosti, jet vždy na jistotu a při zjištění sebemenší chyby nechat opravit I když auto stojí, proreznemu časem výfuk zevnitř, vlivem nemožnosti odpařování naakumulované vody. Auto jezdilo pouze 14 dní v roce na zahraniční cesty mezi roky 79 a 92 a jinak stálo v garáži. Dokonce ani brzdové obložení není ojeté, neboť se prý snažil jezdit bez brzdění. Motor je čistý tak jak jsem auto koupil, ani jsem ho nečistil.
Koncovka je zahnutá jako z kombíka ale na spodku výfuku je vyražen znak lady a vedle originál CCCP s označením typu 2106. Tomu bohužel trochu nerozumím. Prostě dali mu v servise na auto výfuk s označením 2106 a nebrali v potaz, že má z fabriky zahlou koncovku, kterou má kombík. Asi v rusku někdo tehdy překlep.
Mám k ladě samozřejmě všechny doklady – servisní knihu, fakturu (stála asi 81600 kč), všechny doklady o absolvování prohlídek – později to sem dám také neskenované.
Při koupi aplikoval 100 kč slevu. Když mi ukázal na co, nechtěl jsem věřit , že mu tehdy v mototechně uznali (na zadní čele nad SPZ) v oblasti kde není normálně vidět je velmi malé vytlačení rozměru 0,5 x 0,5 cm (samozřejmě pod lakem – vzniklo během výroby při svařování karoserie). Já bych so toho ani nevšim, anebo bych to bral jako výrobní toleranci na karoserii. Z tohoto pohledu bylo tehdejší reklamační řízení v mototechně velice seriózní.
Utažení mělo být samozřejmě primárního řetízku, psal jsem rychle, tak jsou asi i někde drobné prav.chybky.
Omlouvám se předem, ale případné další dotazy budu moci zodpovědět až v pondělí. Přeji všem příjemný víkend.
Koncovka je zahnutá jako z kombíka ale na spodku výfuku je vyražen znak lady a vedle originál CCCP s označením typu 2106. Tomu bohužel trochu nerozumím. Prostě dali mu v servise na auto výfuk s označením 2106 a nebrali v potaz, že má z fabriky zahlou koncovku, kterou má kombík. Asi v rusku někdo tehdy překlep.
Mám k ladě samozřejmě všechny doklady – servisní knihu, fakturu (stála asi 81600 kč), všechny doklady o absolvování prohlídek – později to sem dám také neskenované.
Při koupi aplikoval 100 kč slevu. Když mi ukázal na co, nechtěl jsem věřit , že mu tehdy v mototechně uznali (na zadní čele nad SPZ) v oblasti kde není normálně vidět je velmi malé vytlačení rozměru 0,5 x 0,5 cm (samozřejmě pod lakem – vzniklo během výroby při svařování karoserie). Já bych so toho ani nevšim, anebo bych to bral jako výrobní toleranci na karoserii. Z tohoto pohledu bylo tehdejší reklamační řízení v mototechně velice seriózní.
Utažení mělo být samozřejmě primárního řetízku, psal jsem rychle, tak jsou asi i někde drobné prav.chybky.
Omlouvám se předem, ale případné další dotazy budu moci zodpovědět až v pondělí. Přeji všem příjemný víkend.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Uff, tak tohle je masózní kousek
Jen mě teda furt neni jasný, co je to ten primární řitízek ?
Jen mě teda furt neni jasný, co je to ten primární řitízek ?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás